کد خبر : 1971533 | 18 مهر 1402 ساعت 04:00 | 124.9K بازدید | 36 دیدگاه

چمن خوب، تماشاچی و تغییرات

ورزشگاه آزادی دوباره زنده شد! (عکس)

در بیست و سومین فصل لیگ برتر، بالاخره یک بازی را با رعایت حداقل‌ها و استانداردهای لازم تماشا کردیم.

ورزشگاه آزادی دوباره زنده شد! (عکس)

به گزارش ورزش سه، در پی نابسامانی ورزشگاه آزادی در چند ماه اخیر، اعتراض سرخابی‌های پایتخت، شکایت هواداران دو تیم، گله کارشناسان فوتبال و حتی تیم‌های عربی و ستارگانی همچون نیمار و رونالدو، ورزشگاه آزادی را به سرتیتر اخبار ورزشی تبدیل کرده بود. اما اوضاع این استادیوم، دستخوش تغییرات شده و به گذشته خود، آنچنان شباهتی ندارد.

کیفیت چمن که در ابتدای فصل افتضاح بود و در بازی پرسپولیس و النصر، انتقادات از زمین به اوج خود رسید، حال بسیار بهتر شده و حداقل می‌توان آن را به عنوان یک «مخاطب» تماشا کرد و از دیدن آن، رنج نکشید. ضمن اینکه بازیکنان هم از بازی روی چمن، فعلاً دچار مصدومیت نمی‌شوند.

نیمکت‌های کنار زمین، از ارتفاع مناسبی برخوردار شده و به همین سبب، تماشای اتفاقات داخل زمین برای بازیکنان نیمکت نشین، سهل و آسان می‌شود.

1938148

آن سوی سکوهای ورزشگاه که ویرانه‌ای بیش نبود، اکنون سر و شکل بهتری پیدا کرده و از آن حالت خرابه، خارج شده است. پنجاه درصد عملیات بازسازی سکوها، صورت گرفته و نیم دیگری از آن، هنوز باقی مانده است.

ولی مهم‌ترین اتفاق که بعد از کلی انتظار به وقوع پیوست، ورود تماشاگران آبی و قرمز تهران به داخل ورزشگاه آزادی بود. جو ورزشگاه آزادی در لیگ برتر، با تماشاگران پرسپولیس، حال و هوای جدید و فوق العاده‌تری پیدا کرد؛ همچنین ورود بانوان پرسپولیسی، بسیار اتفاق مبارکی بود و امیدواریم همین روند تا انتهای فصل جاری در تک تک ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری و البته لیگ یک و دو، تداوم و استمرار داشته باشد.

1938147

بدون هیچ شکی، حضور هواداران برای تیم‌های بزرگ همانند استقلال و پرسپولیس، یک امتیاز و نعمت بزرگ محسوب می‌شود. طرفداران پرسپولیس تأثیر بسزایی در برد دیشب تیمشان برابر گل گهر داشتند.

هرچند که ناگفته نماند این موارد، دلیلی برای بی عیب بودن و بی نقص بودن ورزشگاه آزادی نیست؛ این ورزشگاه هنوز کارهای نیمه تمام زیادی دارد و باید به وضعیتی بهتر از شرایط موجود، برسد. هنوز زیر ساخت‌های ورزشگاه کامل نیست و باید تکمیل شود. درست است که چمن آزادی، شرایط بهتری پیدا کرده اما تا ابد نمی‌توان با تیغ موکت بری و کارد و کارگرانی که با دست، چمن  را عوض می‌کنند، وضعیت را به بهبودی کامل رساند.

1938149

پتانسیل این ورزشگاه پنجاه و دو ساله، بسیار زیاد است. با وجود این اوصاف، کمی امیدوار می‌شویم و تنها به نیمه خالی لیوان، نگاه نمی‌کنیم!

ورزشگاه آزادی، یک استادیوم معمولی نیست؛ بلکه خاطرات چندین نسل از تماشاگران فوتبال، بر روی سکوهایش جا مانده و یادگاری است بزرگ و عظیم و متعلق است به همه نسل‌های عاشق فوتبال!

معین احمدوند

دیدگاه‌ها