کد خبر : 1971769 | 18 مهر 1402 ساعت 20:02 | 26.8K بازدید | 59 دیدگاه

سومین سری تجهیزات VAR، یک ماه دیگر در ایران

سومین بخش از تجهیزات VAR نهایتا تا یک ماه آینده به ایران می‌آید و در آینده‌ای نزدیک این تکنولوژی در لیگ برتر به کار گرفته می‌شود.

سومین سری تجهیزات VAR، یک ماه دیگر در ایران

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اتفاقاتی که به خاطر میزبانی نساجی، پرسپولیس و سپاهان از رقبای آسیایی خود رخ داد، درخواست برای ورود دو سری کامل تجهیزات VAR به ایران بود. این اتفاق رخ داد و حالا دو سری تجهیزات تکنولوژی کمک داور ویدئویی در تهران و اصفهان وجود دارد.

با هماهنگی‌های انجام گرفته از سوی فدراسیون فوتبال با کنفدراسیون فوتبال آسیا این دو سری تجهیزات VAR از ایران خارج نمی‌شوند و قرار است یک سری تجهیزات دیگر هم به ایران بیاید.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، در این خصوص گفت: «دو دستگاه VAR در ایران داریم که قطعاً نمی‌روند و یکی دیگر نیز قرار است از سوی فیفا تا یک ماه آینده به ایران آورده شود. شاید با این سه دستگاه بتوانیم کار کنیم و گلی که از خط رد شده است را بگیرند.»

با این تفاسیر در آینده‌ای نزدیک و با دریافت لایسنس VAR توسط داوران بین المللی ایران احتمالا شاهد برگزاری برخی مسابقات لیگ برتر با وجود VAR خواهیم بود. اتفاقی که می‌تواند در کاهش اشتباهات داوری کمک شایانی به کمیته داوران کند.

دیدگاه‌ها