کد خبر : 1972387 | 21 مهر 1402 ساعت 23:30 | 280.8K بازدید | 522 دیدگاه

نمایش پُر انتقاد، پیروزی پُر گل؛

اردن 1- ایران 3، تغییر سرنوشت در 2 دقیقه!

ملی پوشان ایران در یک بازی نفسگیر که نزدیک بود برتری خود را از دست بدهند، از سد اردن عبور کردند.

اردن 1- ایران 3، تغییر سرنوشت در 2 دقیقه!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود در تورنمنت اردن مقابل تیم میزبان را هجومی شروع کرد و در دقیقه 6 روی پاس در عمق مهدی طارمی و ضربه تمام کننده سردار آزمون به گل اول بازی رسید و در دقیقه 27 نیز روی ارسال زمینی رامین رضاییان و شوت بغل پای طارمی گل دوم را زد تا خیال خود را راحت کند، اما پس از آن زیر فشار حملات شدید اردن بود و شانس داشت که در نیمه اول به برتری دو بر صفر دست پیدا کرد.

ویدئو: 313462

در نیمه دوم نیز ملی پوشان ایران حملات کمی داشتند، اما در سمت مقابل تیم اردن با سپری شدن بازی هجومی‌تر کار می کرد و در دقیقه 75 نیز توسط یزن النعیمات توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند ولی باز هم این تیم به بازی هجومی خود ادامه داد  و حتی در لحظات پایانی صاحب یک ضربه پنالتی شد که کاپیتان اردن به شکل عجیبی توپ را به آسمان کوبید تا دو دقیقه بعد مهرداد محمدی با فرصت‌طلبی و ضربه چیپ گل بعدی ایران را بزند و شاگردان قلعه‌نویی با برتری سه بر یک به فینال این تورنمنت بروند و حریف قطر شوند.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملی اردن و ایران را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

تقویمتورنمنت چهار جانبه اردن- استادیوم: بین المللی امان
دوشنبه: 1402/07/21 ؛ ساعت 21:45
سوتداور: محمد الهویش (عربستان)/ کمک‌ها: خلف الشماری و فیسل البلاوی؛ داور چهارم: یاسر سلطان.

اردنتیم ملی اردن
یزید ابو لیلی | عبدالله نصیب | سعود الروسان (مهند خیرالله '84)| احسان حداد | محمد ابو حشیش |نزار الرشدان | عبیده السمارنه (رجائی عاید '67)| موسی التعمری | محمود مرضی (انس العوضات '77)| علی علوان | یزن النعیمات.
سرمربی: حسین عموته

1939572

ایرانتیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند | شجاع خلیل‌زاده | محمدحسین کنعانی‌زادگان | رامین رضاییان | احسان حاج‌صفی | سعید عزت‌اللهی | احمد نوراللهی (روزبه چشمی '46)| علیرضا جهانبخش (مهرداد محمدی '68)| محمد محبی | سردار آزمون ((سامان قدوس '68 (مرتضی پورعلی گنجی '90+4)) | مهدی طارمی|
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

1939579

🟨 اخطار

عبیده السمارنه (43) - احسان حداد (46) از اردن

محمدحسین کنعانی زادگان (48) - شجاع خلیل زاده (82) از ایران

⚽️ شرح گل

اردن صفر - ایران یک (دقیقه 6: سردار آزمون): ملی پوشان ایران با توپ‌گیری در زمین اردن سریع یک ضدحمله زدند و روی پاس در عمق زیبای مهدی طارمی در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که سردار آزمون این فرصت را تبدیل به گل کرد.

ویدئو: 313449

اردن صفر - ایران 2 (دقیقه 27: مهدی طارمی): عیلرضا جهانبخش با پاس در عمق عالی به سمت راست زمین، رامین رضاییان را راه انداخت که در ادامه ارسال زمینی مدافع راست تیم ایران را مهدی طارمی بدون مکث و با شوت بغل پا تبدیل به گل کرد.

ویدئو: 313451

اردن یک - ایران 2 (دقیقه 75: یزان النعیمات): حمله خطرناک بازیکنان اردن از سمت راست زمین و پاس در عرض موسی التعمری پس از دفع ناقص کنعانی زادگان به یزان النعیمات رسید تا و با ضربه بغل پای دیدنی و در حالی که بیرانوند نظاره گر صحنه بود، توپ را تبدیل به گل کرد.

ویدئو: 313458

اردن یک - ایران 3 (دقیقه 5+90: مهرداد محمدی): پاس بلند و در عمق روزبه چشمی پشت مدافعان اردن را مهرداد محمدی با یک کنترل خوب تبدیل به موقعیت مناسب کرد و با ضربه چیپ گل سوم ایران را به ثمر رساند.

ویدئو: 313461

⏱ دقایق حساس: 

دقیقه 13: شوت محکم پای چپ نزار الرشدان از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 19: حمله پیاپی بازیکنان اردن در نهایت با شوت نه چندان دقیق موسی التعمری از کنار تیرک عمودی دروازه ایران رد شد.

دقیقه 20: نفوذ خطرناک علی علوان و پاس در عرض او در داخل محوطه جریمه را کنعانی زادگان از محوطه 6 قدم دفع کرد.

دقیقه 32: شوت فنی تماشایی محمد ابوحشیش از پشت محوطه جریمه با کمترین اختلاف از کنار تیرک دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 33: فرصت استثنایی برای اولین گل اردن را موسی التعمری روی پاس عالی علی علوان به شکل ناباورانه هدر داد و در حالی که بیرانوند هم فریب خورده بود، توپ را به بیرون زد.

دقیقه 36: ضربه ایستگاهی به دست آمده برای اردن را موسی التعمری به شکل عجیب ارسال کرد تا توپ به اوت برود.

دقیقه 41: پاس در عمق عالی موسی التعمری را این بار یزن النعیمات نتوانست در محوطه 6 قدم استفاده کند و ضربه او را رامین رضاییان با دخالت عالی اجازه نداد تبدیل به گل شود و توپ را به کرنر فرستاد.

ویدئو: 313455

دقیقه 42: ضربه سر عبدالله نصیب روی توپ ارسالی از جناح چپ زمین با اختلاف کم از روی دروازه اردن رد شد.

1939612

دقیقه 50: ارسال خطرناک محمود مرضی را مدافعان ایران برگشت دادند و در ادامه نیز شوت محکم احسان حداد را روزبه چشمی دور کرد.

دقیقه 51: حمله خطرناک اردن باز هم ثمری نداشت و توسط مدافعان ایران دفع شد.

دقیقه 59: شوت عبیده السمارنه از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 60: ارسال تماشایی سردار آزمون و ضربه رامین رضاییان به تیرک عمودی دروازه اردن برخورد کرد که البته کمک داور دوم آفساید مدافع راست تیم ملی ایران را گرفته بود.

دقیقه 62: ضربه سر یزان النعیمات دقت لازم را نداشت و به راحتی در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 66: بازیکنان اردن به شدت نسبت به تصمیم داور و کمک دوم او برای عدم اعلام پنالتی و خطای هند احسان حاج‌صفی معترض بودند که داور سعودی باز هم بازی را دنبال کرد.
دقیقه 66: در حالی که بازیکنان اردن به شدت اعتقاد به پنالتی داشتند، سردار آزمون در موقعیت تک به تک قرار گرفت و قصد داشت با سرعت از یزید ابو لیلی رد شود و گلزنی کند که دروازه‌بان اردن به خوبی توپ را دفع کرد.
دقیقه 69: مهرداد محمدی نزدیک بود پشت مدافعان اردن صاحب موقعیت تک به تک شود که در برخورد با بازیکن حریف روی زمین افتاد و داور هم با دراپ‌بال بازی را به جریان انداخت.

دقیقه 80: سر توپ و شوت پای چپ مهرداد محمدی با اختلاف زیاد از بالای دروازه اردن رد شد.

دقیقه 82: موسی التعمری در آستانه تک به تک شدن با بیرانوند با نفوذ و ضدحمله سریع از سمت راست زمین بود که شجاع خلیل زاده با تکل او را متوقف کرد تا کارت زرد بگیرد و البته در این صحنه دو بازیکن با هم درگیری پیدا کردند.

دقیقه 88: ضربه فنی و تماشایی یزان النعیمات به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه ایران رد شد.

دقیقه 90: پاس به عقب علی علوان را موسی التعمری با عبور از دو بازیکن ایران قصد داشت تبدیل به موقعیت جدی برای اردن کند که محمد محبی روی او مرتکب خطا شد تا داور سعودی نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 2+90: در حالی که بیرانوند به سمت راست دروازه شیرجه زده بود را احسان حداد، کاپیتان اردن به شکل عجیبی به آسمان زد تا بهترین فرصت اردن برای زدن گل تساوی از دست برود.

ویدئو: 313460

🔴 در حاشیه

بولت ذوب آهنترکیب تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه امشب مقابل اردن نسبت به آخرین بازی دوستانه برابر آنگولا هشت تغییر داشته که فقط شجاع خلیل‌زاده، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی در این جمع ثابت مانده‌اند.
بولت ذوب آهن هر دو تیم ایران و اردن با سیستم 1-3-2-4 بازی امشب را آغاز کرده‌اند.

1939578

بولت ذوب آهن بازی تیم‌های ملی ایران و اردن برای همدردی با شهدای فلسطین با یک دقیقه سکوت آغاز شد.
بولت ذوب آهنبازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای همدردی با شهدای فلسطین با بازوبند مشکی بازی می‌کنند و ملی پوشان اردن نیز با شال مبارزان فلسطینی در جنگ با رژیم صهیونیستی وارد زمین شدند و در مراسم قبل از بازی حضور داشتند.

بولت ذوب آهنبازی در دقیقه 20 به‌خاطر مصدومیت محمد محبی یک دقیقه متوقف شد.

بولت ذوب آهنهواداران اردن سکوهای روبروی جایگاه ویژه را تقریبا تکمیل کردند.
بولت ذوب آهنتعداد زیادی از تماشاگران تیم ملی ایران نیز در ورزشگاه بین المللی امان حضور دارند.

بولت ذوب آهندر دقیقه 54 بیرانوند پس از مهار توپ روی توپ ارسالی از سمت راست زمین توپ را به طور ناقص دفع کرد که در این صحنه داور عربستانی خطای مهاجم اردن روی گلر ایران را گرفت.

بولت ذوب آهنمهرداد محمدی پس از گلزنی به سمت نیمکت رفت و میلاد محمدی، برادر خود را در آغوش گرفت.

🥇 بهترین بازیکن

در روزی که ملی پوشان ایران کم فروغ و دور از انتظار ظاهر شدند، مهدی طارمی با یک پاس گل و یک گل نمایش تاثیرگذاری داشت و نقش اول پیروزی تیم ایران برابر اردن بود.

🚨 اتفاق ویژه

کمتر کسی انتظار داشت شاگردان امیر قلعه‌نویی در جدال با اردن به مشکل بخورند، اما با وجود برتری سه بر یک، در رقابت نزدیک و پایاپای توانستند به این مهم برسند و اگر پنالتی لحظه آخری اردن تبدیل به گل می‌شد، بازی با تساوی دو بر دو به ضربات پنالتی می‌رفت و شانس برای صعود به فینال 50-50 بود.

دیدگاه‌ها