کد خبر : 1972394 | 22 مهر 1402 ساعت 06:12 | 8.4K بازدید | 9 دیدگاه

بهترین سرمربیان آسیا و غیبت مربیان ایرانی

سه نامزد برترین مربیان فوتبال آسیا نیز مشخص شدند که نامی از چهره‌های ایرانی دیده نمی‌شود.

بهترین سرمربیان آسیا و غیبت مربیان ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی نامزدهای برندگان جوایز سال فوتبال قاره را در حالی منتشر کرد که نام سه نفر نیز برای جایزه بهترین سرمربی سال آسیا نیز قرار گرفته است. گراهام آرنولد، هاجیمه موریاسو و سعد الشهری، سه سرمربی‌ای هستند که شانس کسب جایزه بهترین مربی سال قاره را دارند.

نکته مهم این است که این جایزه به سرمربیان آسیایی تعلق پیدا می‌کند و نفرات خاصی شاغل در آسیا شانسی برای کسب این جایزه ندارند و همچنین از عدم حضور پوستگوغلو، سرمربی استرالیایی تیم تاتنهام، مشخص می‌شود که سرمربیان آسیایی خارج قاره هم امکان کسب این جایزه را نداشتند.

اما با وجود این فیلتر دوگانه، سرمربیان ایرانی نتوانستند خود را به لیست سه نفره برسانند. این البته امری قابل پیش‌بینی بود، چرا که هیچ‌کدام از سرمربیان ایرانی نتوانستند دستاوردی قابل اعتنا را در قاره کسب کنند تا این جایزه به فردی ژاپنی، عربستانی یا استرالیایی برسد.

هاجیمه موریاسو سرمربی 55 ساله ژاپنی، در جام جهانی عملکردی باورنکردنی را با این تیم داشت و تیمش را تا مرحله یک چهارم نهایی هم بالا برد و پس از آن نیز موفق شده در فیفادی حریفان نامداری چون آلمان را شکست دهد.

همچنین گراهام آرنولد استرالیایی در جام جهانی تیمش را به مرحله یک هشتم نهایی هدایت کرد، اما حضور سعد الشهری 43 ساله بسیار جالب است چرا که او هدایت تیم زیر 23 ساله عربستان را برعهده داشت و شاید فکرش را نمی‌کرد به این عنوان دست یابد.

الشهری که مدتی سرمربی موقت تیم بزرگسالان هم بود، توانست تیم ملی کشورش را به المپیک برساند و احتمالا آینده درخشانی در این شغل خواهد داشت.

دیدگاه‌ها