کد خبر : 1972495 | 22 مهر 1402 ساعت 12:27 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

سهرابیان: انتظارم مدال بیشتری بود

تصمیم‌گیری درمورد مربی برزیلی قایقرانی

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: انتظار در بازی‌های آسیایی هانگژو بیشتر بود و بعد از بازی‌های پارا آسیایی با افراد کارشناس در مورد ادامه همکاری با مربی برزیلی مشورت خواهم کرد.

تصمیم‌گیری درمورد مربی برزیلی قایقرانی

به گزارش "ورزش سه" علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که گرفتن دو مدال نقره در رویینگ و سه مدال برنز در آب‌های آرام تا چه اندازه برای فدراسیون قایقرانی ایران قابل قبول بوده است؟ بیان کرد: انتظار من بیشتر بود. مقام‌های چهارمی که به دست آمد، روی کاغذ برای ما مدال بود. برنامه‌ریزی کشورهای دیگر سورپرایزمان کرد و به جای ۱۰ مدال، پنج مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو گرفتیم. در دو نفره سبک وزن مردان یکی، دو هفته قبل از اعزام به ما اعلام کردند که ورزشکار ما به سر وزن نرسیده است و تقاضای شرکت در دو نفره سنگین وزن کنیم. اگر در دو نفره سبک وزن شرکت می‌کردیم، رکوردهای آنها مدال بود. البته این حرف‌ها توجیه کردن کار است و  جا برای تلاش کردن زیاد داریم.

او ادامه داد: روی کاغذ تعداد مدال‌های زیادی را در نظر گرفته بودیم و می‌توانستیم به آنها برسیم اما کشورهای دیگر امکانات و تجهیزات خیلی بهتری نسبت به ما داشتند و آنها هم برنامه‌ریزی کرده بودند تا در بازی‌ها موفق باشند. تنها فدراسیونی بودیم که بعد از گرفتن پنج مدال، از مردم و علاقه‌مندان واقعی به قایقرانی و معدود افرادی که در این مدت به ما کمک کردند، عذرخواهی کردیم. امیدوارم بچه‌ها در مسابقات بعدی بتوانند مزد زحمات خود را بگیرند.

مربی برزیلی کارایی یک مربی ششدانگ را نداشت

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که عملکرد پدرو سنا مربی برزیلی قایقرانی را چطور دید و تا چه اندازه انتظار فدراسیون را برآورده کرد؟ گفت: کشورهایی که در بازی‌های آسیایی حضور داشتند مربیان به نامی را آورده بودند. آقای پدروسنا مربی بدی نبود اما مدیر نبود و نتوانست کارایی یک مربی شش دانگ را انجام دهد. من مربی می‌خواستم که مدیریت هم انجام دهد و بتواند تیم خود را محکم حفظ کند اما متاسفانه نتوانستیم مدیریت خاصی را در این زمینه از او ببینیم. البته دیگران هم ننشسته‌اند که مربی ما شعبده بازی کند. او تلاش خودش را کرد و شاید اگر تلاش‌های او نبود نتایج به گونه دیگر رقم می‌خورد.

او افزود: کایاک دو نفره مردان ما مدال گرفت و کانو دو نفره  مدال را از ازبکستانی گرفت که مدال جهانی داشت. هدیه کاظمی دوره قبل نقره گرفت اما در این دوره برنز گرفت اما او با کسانی رقابت کرد که یک سر و گردن بالاتر بودند. نتایجی که به دست آمد، دلیل بر این نیست کار درست انجام نشده است  بلکه انتظار من بالا بوده است.

بعد از پاراآسیایی در مورد پدرو سنا تصمیم‌گیری خواهم کرد

رئیس فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا فدراسیون قرار است در مورد ادامه همکاری با پدروسنا تصمیم گیری کند؟ گفت: ۱۰۰ درصد. من حتما جلسه آسیب‌شناسی خواهم گذاشت چون انتظارات من فراتر از این مدال‌ها بود. من مربی برزیلی را با هماهنگی خود ورزشکاران آوردم. این بار با افرادی که کارشناس هستند ۱۰۰ درصد مشورت خواهم کرد. پولی که پرداخت می‌شود به راحتی به دست نمی‌آید و برای پرداخت آن در فشار قرار می‌گیرم طبیعتا نتیجه مناسب‌تری هم می‌خواهم. امیدوارم نتیجه مشورت با افراد کارشناس به گونه‌ای باشد که در مسابقات آتی بتوانیم نتایج بهتری را به دست آوریم.

او افزود: این مربی برزیلی به بازی‌های پارا آسیایی هم می‌رود و پس از آن در مورد ادامه همکاری با او تصمیم گیری خواهم کرد چون آینده ورزشکاران برای من مهم است. همچنین برای پرداخت پول هم یک نفر یک ریال به من کمک نکرده است و غیر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هیچ کس دیگری حق نقد کردن ندارد چون هیچ عزیزی در این زمینه به من کمک نکرد. سعی می‌کنم بهترین تصمیم را بگیرم چون فشار مالی روی من وارد خواهد شد.

دختران رویینگ قوی کار کردند

سهرابیان در مورد رویینگ دختران که دو مدال نقره گرفت نیز گفت: رویینگ نتیجه خوبی گرفت. اگر رویینگ یک‌نفره سبک وزن زنان و مردان در بازی‌ها بود،  ۱۰۰ درصد روی سکو بودیم و حتی برایشان مدال طلا در نظر می‌گرفتیم اما در این دوره این ماده نبود. با این حال رویینگ دختران نتیجه خوبی گرفت. من دنبال توجیه کردن نیستم و فقط عذرخواهی کردم. هر چند رسانه ملی عنوان کرد که هیچ رئیس فدراسیونی عذرخواهی نکرده است اما من حتی مسابقات قایقرانی تمام نشده بود از مردم عذر خواهی کردم و هیچ ابایی هم از این کار ندارم. دختران قوی کار کردند و همه بچه‌ها جنگیدند. ازبکستان از ورزشکاران روسی استفاده کرده بود.

او افزود: دو نفره سبک وزن زنان از کسب مدالی که همه متصور بودند باز ماند با این حال جنگیدند. دونفره مردان هم به دلیل سر وزن نرسیدن، در دونفره سنگین وزن رقابت کردند. آنها با کشورهایی رقابت کردند که ۳۰ کیلوگرم از آنها سنگین‌تر بودند با این حال آنها هم تلاش خود را کردند.

ملی‌پوش رویینگ به دلیل وزن کم کردن زیاد دچار ریزش مو شد

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که وقتی هدف‌گذاری در رویینگ مردان دونفره سبک وزن بود، چرا یکی از نمایندگان ایران به سر وزن نرسید؟ تصریح کرد: رضا قهرمانی نزدیک پنج، شش ماه زیر نظر پزشک متخصص تغذیه وزن کم می‌کرد. ورزشکاران و مربیان کار خود را کردند. رضا قهرمانی تلاش زیادی کرد که وزن خود را کم کند و حتی دچار ریزش مو هم شده بود. تلاش خود را کرد. همه ورزشکاران فشار آوردند و تلاش کردند اما کشورهای دیگر برنامه ریزی و امکاناتشان بهتر و بیشتر بود.

دیدگاه‌ها