کد خبر : 1972506 | 22 مهر 1402 ساعت 13:09 | 18.9K بازدید | 2 دیدگاه

رومینا سالک نه مدال گرفت، نه پاداش!

تنها رکوردشکن جهانی کاروان ایران

یکی از پدیده‌های کاروان ایران در هانگژو دختر 18 ساله تیم ملی اسکیت بود که البته به شکل عجیبی دستش به مدال نرسید.

تنها رکوردشکن جهانی کاروان ایران

به گزارش "ورزش سه"، رومينا سالك دختر هجده ساله تيم ملى اسكيت كشورمان در دور مقدماتى رقابت‌هاى فرى استايل سرعت نوزدهمين دوره بازي‌هاى آسيايى، ركورد جهان را شكست.

اين دختر اصفهانى توانست ركورد جهان را كه با زمان چهار ثانيه و ٢٨٤ صدم در اختيار ورزشكارى از كشور چين تايپه بود، شكسته و با زمان چهار ثانيه و ٢٥٤ صدم به خود و ورزش ايران اختصاص دهد.

در پانزده روز نوزدهمين دوره بازي‌هاى آسيايى و برگزارى رقابت‌هاى شصت و يك رشته از چهل ورزش تنها پانزده ركورد جهانى شكسته شد كه يكى از اين ركوردشكنى‌ها توسط رومينا سالك و به نام ورزش ايران انجام گرفت.

اما عجيب اينكه بابت اين ركوردشكنى هيچ پاداش مالى و جايزه نقدى از سوى كميته ملى المپيك به او تعلق نخواهد گرفت، چون رومينا سالك در مرحله مقدماتى ركورد جهان را شكسته و در مرحله نهايى با شكست در نيمه نهايى و رده بندى به مقام چهارم رسيده و از كسب مدال باز مانده است.

1939795

دليل آن اين است كه كميته ملى المپيك در تصميم گيرى‌ها قبل از اعزام كاروان ورزش ايران به هانگژو براى ركوردشكنى در آسيا و جهان هيچ فرمت اهداى پاداش نقدى برعكس كسب مدال تعريف نكرده است.

ورزشكاران ايران در بخش انفرادى براى هر مدال طلا پانزده هزار يورو، نقره شش هزار يورو و برنز سه هزار يورو پاداش نقدى با قيمت ريالى روز گرفتند كه بعد از كسب هر مدال به حساب بانكى آنها واريز شد.

براى مدال‌هاى بخش تيمى هم جوايز اعلام شده بصورت نصف پرداخت شده است.
البته با توجه به كاهش مدال‌هاى طلاى كاروان ايران بعد از آغاز رقابت‌ها، كميته ملى المپيك مبلغ هزار يوروى نقدى پاى سكو اضافه‌تر از پاداش هاى اعلام شده و جدا از مبالغ اعلام و تصويب شده به ورزشكاران طلايى اهدا كرده است.

از اتاق‌هاى كميته ملى المپيك اين خبر به گوش رسيده كه براى رومينا سالك و ركورد شكنى اين دختر هجده ساله ورزش ايران فدراسيون اسكيت اگر بخواهد، مى‌تواند جايزه نقدى پرداخت كند.

فدراسيون اسكيت قبل از بازي‌هاى آسيايى قول و احتمال كسب دو مدال طلا را به كميته ملى المپيك داده بود كه با يك نقره ترانه احمدى به كار خود در هانگژو پايان داد.

* پوريا تابان

دیدگاه‌ها