کد خبر : 1972611 | 22 مهر 1402 ساعت 21:43 | 18.6K بازدید | 19 دیدگاه

پیرلو: آلگری فکر می‌کرد من دیگر بازیکن مهمی نیستم

آندره‌آ پیرلو درباره دوران بازی و مربیگری خود صحبت کرده است و درباره نقش ماسیمیلیانو آلگری در جدایی او از میلان، تولد دوباره‌اش در یوونتوس و قهرمانی در جام جهانی با ایتالیا صحبت کرده است.

پیرلو: آلگری فکر می‌کرد من دیگر بازیکن مهمی نیستم

به گزارش "ورزش سه"، هافبک سابق میلان، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا مهمان جشنواره گاتزتا دلو اسپورت بود و روی صحنه درباره بخشی از اتفاقات دوران بازی‌اش صحبت کرد: «کارلو مازونه اولین کسی بود که من را در نقشی که دوست داشتم دید، او می‌خواست من فالکائوی برشا باشم. او بینش عجیب و فوق‌العاده‌ای در فوتبال داشت.

کارلو آنچلوتی فرد فوق العاده‌ای است، من افتخار می‌کنم که او را به عنوان یک مربی و یک دوست کنار خودم داشتم.

آنتونیو کونته فرد مناسبی برای شروع دوران جدید در یوونتوس بود و به من اوج دوباره‌ای در دوران فوتبالم داد. با مارچلو لیپی ما قهرمان جهان شدیم. ماجراجویی آتزوری واقعا فراموش نشدنی بود.

1940039

رابطه‌ام با الگری هم خیلی غیرعادی نبود، حتی اگر چیزهای زیادی در مورد آن گفته شده باشد. من دو سال با آلگری سپری کردم، اولین سال که در میلان که تنها مصدومیت جدی‌ام را تجربه کردم و در این مدت او گزینه‌های دیگری برای پست من پیدا کرده بود. او فکر می‌کرد که من دیگر بازیکن مهمی برای آن تیم میلان نیستم.

1940037

بعدها من سال بسیار خوبی را با او در یوونتوس سپری کردم و این برای پایان دادن به دوران حضورم در یوونتوس مناسب بود. نمی‌خواستم سربار کسی باشم، بنابراین با اینکه یک سال از قراردادم باقی مانده بود ترجیح دادم یووه را ترک کنم.»

پیرلو بخشی جدایی ناپذیر از آن تیم ایتالیا بود که قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد، زیرا این تیم با وجود رسوایی کالچوپولی که در سری A در جریان بود، با هم متحد شد و قهرمانی را به دست آورد.

1940038

او درباره این اتحاد گفت: «این باور در درون تیم وجود داشت که ما می‌توانیم تا آخر راه برویم. ما یک تیم مستحکم را ایجاد کردیم که به ما اجازه داد رویا را به واقعیت تبدیل کنیم.»

1940040

او به یوونتوس بازگشت تا دوران مربیگری خود را که تنها یک سال طول کشید آغاز کند و اکنون در سری B هدایت سمپدوریا را بر عهده دارد. او در مورد این ماجراجویی اظهار نظر کرد: «من فقط می‌توانم از یوونتوس تشکر کنم که بدون تجربه این کار را به من داد. فصل خوبی بود. من مطمئن هستم که در سال‌های بعد پیشرفت می‌کردیم، اما از تصمیم آنها ناراحت نیستم. ناامیدکننده بود، اما از مسیری که در پیش گرفته‌ام راضی هستم. سمپدوریا خواستار نتایج فوری نبود، بلکه خواستار ایجاد یک پروژه جدید برای باشگاهی بود که در آستانه ورشکستگی قرار داشت. نه گفتن غیرممکن بود. این باشگاه در سرتاسر دنیا شناخته شده است و طرفداران فوق العاده‌ای دارد.»

دیدگاه‌ها