کد خبر : 1972745 | 23 مهر 1402 ساعت 14:41 | 2.1K بازدید | 2 دیدگاه

53 درصد مردم پایتخت کم‌تحرک یا بی‌تحرک هستند

سرانه زمان ورزش در تهران یک سوم میانگین جهانی

به گفته مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران 53 درصد مردم تهران کم‌تحرک یا بی‌تحرک هستند.

سرانه زمان ورزش در تهران یک سوم میانگین جهانی

به گزارش "ورزش سه"، حسین اوجاقی، قهرمان سابق ووشو، که هم‌اکنون به عنوان مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران فعالیت می‌کند، امروز آمارهای جالبی را از فعالیت‌های ورزشی در پایتخت ارائه کرده است. 

ویدئو: 313577

اوجاقی در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید: "در حقیقت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی منجر به حال خوب مردم می‌شود. همچنین از طریق ورزش می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کمتر کرد و این تنها از طریق سرمایه‌گذاری روی ورزش میسر است تا بتوانیم آسیب‌ها و هزینه‌های درمان را کمتر کرد. متأسفانه در حال حاضر بی‌تحرکی و کم‌تحرکی زیادی در تهران وجود دارد که نزدیک به ۵۳ درصد جمعیت را شامل می‌شود و ما وظیفه سنگینی در رفع این شرایط به دوش داریم."

1940267

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با تاکید بر اینکه سرانه زمان ورزشی در تهران یک سوم میانگین جهانی است، به معضل چاقی در کودکان اشاره کرد و گفت: "این موضوع رابطه مستقیم با ورزش دارد. به همین دلیل سعی می‌کنیم با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های متفاوت به حل این معضل کمک کنیم. همچنین با استفاده از زیرساخت‌‌ها در کنار پیش‌بینی رویدادهای مختلف خانه محور، محله محور و مسجد محور به مردم خدمات می‌دهیم. رویداد «قهرمان شهر» و دومین دوره برگزاری این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان را خواهیم داشت. در ابتدا مقرر بود 10 درصد جمعیت پایتخت در برنامه‌های ورزشی قهرمان شهر مشارکت داشته باشند اما امروز از مرز یک میلیون نفر گذشته‌ایم."

دیدگاه‌ها