کد خبر : 1972759 | 23 مهر 1402 ساعت 15:51 | 17.4K بازدید | 16 دیدگاه

قانون سقف بودجه خوب است، ولی کامل نیست

فیرپلی یوفا 80 درصد تیم‌های ایرانی را جریمه می‌کند!

کاظم اولیایی می‌گوید که ایده قانون سقف بودجه را تأیید می‌کند، ولی چیزی که مصوب شده، کامل نیست.

فیرپلی یوفا 80 درصد تیم‌های ایرانی را جریمه می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، کاظم اولیایی، عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال که در ساختمان باشگاه استقلال حضور یافته بود، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او در بخشی از صحبت‌هایش، به اظهارنظر درخصوص قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتر نیز پرداخت.

اولیایی گفت: یکی از بحث‌های اصلی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، بحث رعایت فیرپلی مالی است. از سال‌های 2014 و 2015 بحث فیرپلی مالی به یوفا اعلام شد و آنها رعایت می‌کنند. اگر تخلفی از سوی باشگاهی صورت گیرد، آن باشگاه جریمه خواهد شد. سال قبل نیز به صورت داوطلبانه به ما ابلاغ شد.

ویدئو: 313575

او ادامه داد: اگر همین امسال فیرپلی یوفا در فوتبال ایران اجرا شود، 80 درصد باشگاه‌های ما واجد آن شرایط نیستند. فیرپلی مالی می‌گوید باید پرداختی‌های جاری و قراردادهای باشگاه، باید از محل درآمدهای باشگاه باشد. الآن کدام باشگاه هزینه‌هایش را از محل درآمدهای جاری می‌پردازد؟

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: با این موضوع که بالانس درآمد را هزینه کنیم، موافقم چون فیفا این را می‌خواهد. لذا محدودیت در پرداخت را چیز بدی نمی‌دانم هر چند که این قانون کامل نیست. کمیته صدور مجوز می‌توانست وارد این موضوع شود ولی چیزی که دوستان عمل کرده‌اند، برای فوتبال کشور بد نیست.

اولیایی در پایان گفت: فوتبال ما، یک فوتبال بدهکار است. شما می‌دانید بسیاری باشگاه‌های ما تا خرخره بدهکار هستند و اگر با این مدیریت‌های ناپایدار اجازه دهیم که هزینه‌ها افزایش یابد، با انبوهی از بدهی‌های سرسام آور باشگاه‌ها رو به رو خواهیم شد. پس اصل کنترل هزینه‌ها، در جهت فیرپلی مالی است.

دیدگاه‌ها