کد خبر : 1973092 | 25 مهر 1402 ساعت 08:45 | 4.5K بازدید | 1 دیدگاه

مدال حدادی را نباید به حساب هیچ فدراسیونی نوشت

صیامی: انتقاد تفتیان بیراه نبود

رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی گفت: حرف‌های تفتیان پس از بازی‌های آسیایی بیراه نبود و یک مربی سرعتی می‌توانست به هر سه دونده سرعتی کشورمان کمک کند.

صیامی: انتقاد تفتیان بیراه نبود

به گزارش "ورزش سه" هاشم صیامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عملکرد دوومیدانی‌کاران اعزامی به بازی‌های آسیایی 32022 هانگژو اظهار داشت: در همان روزهایی که در فدراسیون حضور داشتم، به مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک گفتم دوومیدانی شانس کسب 5 مدال در هانگژو دارد و اتفاقاتی که رقم خورد، نشان دهنده وجود همین شانس بود. در مسابقات قهرمانی آسیا که تیر ماه برگزار شد، ایران 3 مدال گرفت، آن هم در حالی که احسان حدادی حضور نداشت. ضمن اینکه نفرات خوبی مثل امیر زمان‌پور را داشتیم که رکوردهای خوبی قبل از بازی‌های آسیایی داشتند، اما وقتی نگاه‌های خاصی در دوومیدانی وجود دارد و دایره نگاه برخی افراد فقط به رشته‌های پرتابی معطوف می‌شود، خیلی از دونده‌ها از لیست جا می‌مانند.

وی ادامه داد: اینکه می‌گفتند دوومیدانی شانس مدال در بازی‌های آسیایی ندارد، بی‌معنی است. در واقع زمانی که در تیم اعزامی احسان حدادی حضور دارد، بدون مدال در نظر گرفتن این تیم یک اتفاق خنده‌دار است. اگر با دقت عمل بهتری در اعزام نفرات نگاه می‌شد، قطعاً نتایج بهتری رقم می‌خورد. باید یکی دو اعزام خوب قبل از بازی‌های آسیایی صورت می‌گرفت تا نفرات اعزامی قبل از حضور در هانگژو، تن‌شان به تن ورزشکاران بزرگی بخورد و مورد ارزیابی بهتری قرار بگیرند. کسی که در قهرمانی آسیا مدال می‌گیرد، شانس مدال در بازی‌های آسیایی را نیز دارد؛ به شرط آنکه رها نشود و مورد توجه باشد.

رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسن تفتیان پیرامون نداشتن مربی در هانگژو و اعزام یک رئیس هیئت به بازی‌های آسیایی گفت: تفتیان در این یکی دو سال زحمات زیادی کشید و و اگر من حضور داشتم، قطعاً یک مربی دوی سرعت را به همراه تیم اعزام می‌کردم. ما سه دونده سرعت در این رویداد داشتیم و یک مربی اختصاصی می‌توانست به آنها کمک کند. در واقع حرف تفتیان بیراه نبود. او دو، سه ماه قبل در قهرمانی آسیا مدال گرفته بود و برای رسیدن به مدال در بازی‌های آسیایی نیاز به برطرف شدن نیازهای فنی‌اش بود. در خصوص کاوه موسوی نیز باید بگویم که نام او به همراه 150،160 مربی و ورزشکار در لیست بلند وجود داشت و اینگونه نبود که به یکباره در لیست قرار بگیرد.

صیامی عنوان کرد: مدال احسان حدادی را نباید به حساب هیچ فدراسیونی نوشت. او 20 سال است که در عرصه آسیایی و جهانی مدال می‌گیرد و همه فدراسیون‌های این دو، سه دهه در موفقیت‌های او نقش داشته‌اند. حسین رسولی هم از زمان فدراسیون قبلی که من در آن به عنوان دبیر بودم، شکوفا و حمایت‌ها در این پنج سال باعث شد که به این نقطه برسد. مدال‌آوری اینگونه نیست که با سه ماه کار بتوان یک ورزشکار را به سکو رساند تا نتیجه بگیرد.

وی درباره تمایل احسان حدادی برای ریاست فدراسیون عنوان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی موفق شود؛ حتی اگر احسان حدادی باشد. در واقع باید یک کارگروه و تیم قوی برای رسیدن به موفقیت تشکیل شود. حدادی در حوزه بین‌المللی ظرفیت بالایی دارد و حضورش می‌تواند اسپانسرهای خوبی را جذب دوومیدانی کند. او دوومیدانی را می‌شناسد و دلسوز این رشته است. با حضور حدادی «یک طرح نو» در دوومیدانی ایجاد می‌شود. شک نکنید احسان به لطف زبان‌های خارجی که می‌داند، می‌تواند در ارتباطات بین‌المللی موفق ظاهر شود و حتی پست آسیایی بگیرد. امیدوارم اگر او قصد ورود به انتخابات را دارد، تیم خوبی در کنار خود قرار دهد و از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

دیدگاه‌ها