کد خبر : 1973105 | 25 مهر 1402 ساعت 10:26 | 3K بازدید | 2 دیدگاه

اولین گروه از ورزشکاران ایران عازم پاراآسیایی چین شد

اولین گروه از کاروان ایران برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو عازم چین شد.

اولین گروه از ورزشکاران ایران عازم پاراآسیایی چین شد

به گزارش"ورزش سه"و به نقل از ایسنا، اولین گروه از کاروان ورزشی ایران تحت عنوان «فرزندان ایران» در ۸ رشته ورزشی عازم شانگهای چین شد. کاروان ایران با شعار «ایمان، ایران، افتخار» در ۱۶ رشته ورزشی و با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حضور خواهد داشت که ملی‌پوشان تیم‌های بوچیا، دوچرخه‌سواری، گلبال، بسکتبال با ویلچر، بخشی از ملی‌پوشان تیم پارادوومیدانی، شطرنج، فوتبال نابینایان و بخشی از ورزشکاران پاراکانو بامداد روز سه‌شنبه تهران را به مقصد  شانگهای ترک کردند و پس از آن عازم هانگژو می‌شوند.

ساره جوانمردی ملی‌پوش پرافتخار کشورمان در رشته پاراتیراندازی مسئولیت پرچمداری کاروان را در این دوره از بازی‌ برعهده دارد. همچنین برای اولین بار ایران در دو رشته پاراوزنه‌برداری بانوان و شطرنج توان‌یابان در بازی‌های پاراآسیایی حضور خواهد داشت.

بازی‌های پاراآسیایی روز یکشنبه ۳۰ مهر به صورت رسمی افتتاح می‌شود و پیش از شروع افتتاحیه تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر زنان و مردان و چند رشته دیگر رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

کاروان ایران اولین رقابت خود را در بازی‌های پاراآسیایی با بسکتبال باویلچر آغاز می‌کند. تیم مردان روز پنجشنبه ۲۷ مهر در اولین دیدار ساعت ۶ صبح به وقت ایران به مصاف افغانستان می‌رود و تیم زنان ساعت ۱۴:۳۰ با ژاپن دیدار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها