کد خبر : 1973266 | 25 مهر 1402 ساعت 23:35 | 122.6K بازدید | 290 دیدگاه

دو گل برای یک انتقام تمیز؛

سی کیو کمی دیر کنعانی را شناخت!

چه کسی می‌توانست فکرش را هم بکند که که کنعانی‌زادگان پس از یک مصدومیت دلخراش از روی نیمکت بلند شود و در زمین آغازگر رقم خوردن یکی از سنگین‌ترین شکست‌های کارلوس کی‌روش شود.

سی کیو کمی دیر کنعانی را شناخت!

به گزارش "ورزش‌سه"، چند ماه پس از بازگشت و جدایی دوباره کارلوس کی‌روش دوباره به این مربی پرتغالی رسیدیم. این بار اما برخلاف همیشه مقابل او ایستادیم و چه کسی می‌تواند این دوگانه را انکار کند.

نیمه اول مصاف ایران و قطر در حالی چنگی به دل نزد که امیر قلعه‌نویی به دلیل حواشی رخ داده میان کنعانی‌زادگان و کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته بود تا مدافع مطمئن خود را برای جلوگیری از حواشی احتمالی نیمکت نشین کند، اما اتفاقات غیرمنتظره‌ای در راه بودند.

ویدئو: 313729

با آغاز نیمه دوم مصدومیت دلخراش و دردناک پورعلی‌گنجی سبب شد کنعانی‌زادگان شاید برخلاف میل باطنی کادر فنی تیم ملی آماده شود و جای هم‌‌تیمی‌اش در پرسپولیس را در زمین بگیرد.

کنعانی‌زادگان در دقیقه 53 وارد زمین شد و 17 دقیقه زمان نیاز داشت تا ورق را در بازی کسل کننده ایران و قطر برگرداند. رامین رضائیان روی سماجتی که داشت یک کرنر دیگر گرفت و یک بار دیگر ارسال‌های خطرناکش با یک پرواز تماشایی و ضربه‌ای غیرقابل مهار در نزدیکی‌های نقطه پنالتی به گل بدل می‌شد.

چند ثانیه طول کشید تا متوجه زننده گل شدیم. بله او خود محمدحسین کنعانی‌زادگان بود؛ مدافعی که پس از نیمکت نشینی در جام جهانی بغضش را زیر یکی از پست‌های کارلوس کی‌روش خالی کرده بود و نوشته بود: « تو به ایران خیانت کردی.» 

گل اول ایران در دقیقه 70 رقم خورد تا سد دفاعی تیم کارلوس کی‎‌روش فرو بریزد. همه در حال صحبت از انتقام گرفتن کنعانی‌زادگان بودند که گل‌های علیرضا جهانبخش و سردار آزمون هم از راه رسیدند.

اما مدافع ملی‌پوش پرسپولیس می‌خواست این انتقام و موفقیت را شیرین‌تر کند و چند دقیقه بعد باز هم یک ارسال از رامین رضائیان با ضربه سر او این بار در دقیقه 79 به تور دروازه مشعل برشام رسید، تا تیم کارلوس کی‌روش طی 10 دقیقه با نقش‌آفرینی مستقیم محمدحسین کنعانی‌زادگان 4 گل خورده باشد. 

چه بخواهیم قبول کنیم و چه نخواهیم، مصاف ایران و قطر حساسیت‌های ویژه‌ای در درون خود داشت و به همین دلیل هم بود که تا پیش از گل کنعانی‌زادگان جذابیتی نداشت. از تقابل یک مربی ایرانی و خارجی گرفته تا دوگانه‌های مرسومی که معمولا میان جامعه فوتبال شکل می‌گیرد و درنهایت ماجرای مربوط به کنعانی‌زادگان. واقعا چه کسی فکر می‌کرد ایران بتواند در اولین رویارویی با تیمی که کارلوش کی‌روش هدایت آن را برعهده دارد، 4 گل بزند و نقش اول آن هم برعهده کنعانی‌زادگان باشد؟!

شاید حالا کارلوس ‌کی‌روش حسرت بخورد که چرا در جام جهانی 2022 قطر فقط در نیمه دوم دیدار برابر انگلیس از کنعانی‌زادگان و فرصت بیشتری به این مدافع جنوبی نداد. شاید اگر اینطور می‌شد حداقل آن کدورت‌های بعدی پیش نمی‌آمد و مدافع این روزهای پرسپولیس با این انگیزه مهارنشدنی برای اثبات توانایی‌هایش وارد زمین نمی‌شد.

1941254
1941255
1941256
1941257
1941258
1941259
1941260
1941261
1941262

دیدگاه‌ها