کد خبر : 1973489 | 26 مهر 1402 ساعت 22:33 | 17.9K بازدید | 14 دیدگاه

نژادپرستی در ایتالیا: به بازیکن تیم ملی هم رحم نمی‌کنند

شهردار نوگارا به دستینی اودوگی، مدافع تاتنهام، در پستی برای اولین حضور ثابت او در تیم بزرگسالان ایتالیا تبریک گفت که با نظرات نژادپرستانه مواجه شد.

نژادپرستی در ایتالیا: به بازیکن تیم ملی هم رحم نمی‌کنند

به گزارش "ورزش سه"، اودوگی در نوگارا، در حومه ورونا، از والدینی با اصالت نیجریه‌ای به دنیا آمد و در این شهر بزرگ شد. او با داشتن پاسپورت هر دو کشور، واجد شرایط بازی برای ایتالیا و نیجریه بود، اما همیشه آتزوری را در سطوح مختلف نمایندگی کرده است.

اودوگی اولین بازی خود را برای تیم ملی بزرگسالان در سن 20 سالگی به عنوان بازیکن تعویضی در پیروزی 4-0 مقابل مالت انجام داد و سپس در شکست 3-1 شب گذشته مقابل انگلیس برای اولین بار در ترکیب اصلی حضور یافت. صفحه فیس بوک شورای شهر نوگارا با انتشار پیامی، اولین ملی پوش شهر خود را در تیم ملی ایتالیا جشن گرفت.

1941643

با این حال، همانطور که اغلب در پست های آنلاین اتفاق می افتد، او هدف توهین های نژادپرستانه قرار گرفت که اودوگی را به "ایتالیایی واقعی نبودن" و "تغییر چهره" تیم ملی متهم کردند.

فلاویو پاسینی، شهردار نوگارا، خشمگین شد و اصرار داشت که این پیام ها توسط افرادی که اهل شهر او نیستند بوده است. او در این باره نوشت:" ما در برابر هرگونه اظهارنظری که علیه رنگ پوست دستینی صورت می‌گیرد، می‌ایستیم. اودوگی اهل نوگارا است و خواندن برخی چیزها در مورد پسر جوانی که در شهر من به دنیا آمده، بزرگ شده  و با اولین حضورش در پیراهن آتزوری رویای خود را به واقعیت تبدیل کرده است، غیرقابل قبول است.

من سعی کردم بفهمم چه کسی این چیزها را نوشته است و متوجه شدم کسانی که به او توهین می کنند اهل نوگارا نیستند. او یکی از ماست و به او افتخار می کنیم."

دیدگاه‌ها