کد خبر : 1974050 | 29 مهر 1402 ساعت 13:36 | 24.8K بازدید | 45 دیدگاه

بیرون از بازی دل‌نازک، درون زمین جنگی

روزبه چشمی: فرمانده ارتش نکونام

استقلال بازی 2 بر صفر باخته برابر تیم هوادار را با برتری 3 بر 2 عوض کرد تا روزی رؤیایی برای هواداران خود در استادیوم آزادی بسازد.

روزبه چشمی: فرمانده ارتش نکونام

به گزارش "ورزش سه"، تردیدی وجود ندارد وقتی تیمی شکست 2 بر صفر را با برد 3 بر 2 تاخت می‌زند عوامل زیادی در آن می‌تواند دخیل باشد، اما در تیم استقلال یک بازیکن یا به عبارت بهتر فرمانده نقش بسیار مهمی در کامبک آبی‌ها داشت. روزبه چشمی در بازی تماشاگرپسند و جذاب روز جمعه، در نقش لیدر تیمش ظاهر شد.

نقش مهم چنین بازیکنی زمانی است که تیم از حریف عقب افتاده است. اینجاست که یک فرمانده جنگجو و باتجربه از راه می‌رسد و تیمش را به خوبی هدایت می‌کند.

1942601

کافی است شادی گل مهرداد محمدی پس از زدن سوپرگل تیمش (گل سوم استقلال) در دقیقه 84 را یک بار دیگر از نظر بگذرانید. جایی که ستاره تیم استقلال در بازی مقابل تیم هوادار، به سمت روزبه چشمی رفته و او را در آغوش می‌گیرد. روزبه نیز مهرداد محمدی و چند بازیکن دیگر را صدا زده و ضمن شادی، حرف‌هایی به آنان می‌زند تا با تمرکزی بیشتر بازی را تا انتها دنبال کنند.

فرمانده تیم استقلال ذاتا یک هافبک تدافعی است که در تیم ملی هم در این پُست بازی می‌کند و سابقه گلزنی در جام جهانی 2022 قطر را به تیم ملی ولز در کارنامه دارد، اما فداکارانه در سیستم جدید جواد نکونام و با توجه به کمبود بازیکن، در مرکز خط دفاع بازی می‌کند.

1942600

او پس از خوردن گل دوم از تیم هوادار، با روحیه بالای خود سبب شد بازیکنان سرشان را بالا بگیرند و برای جبران نتیجه بدوند. روزبه چشمی به جای غرولند، فریاد کشیدن بر سر همبازیان جوان‌تر یا سرزنش آنها، پا به توپ شد و تیمش را بالا کشید. از بقیه هم خواست بجنگند و حمله کنند تا دروازه حریف را باز کنند. برخورد او با ایمان سلیمی پس از گل به خودی، باعث شد که مدافع استقلال برای جبران باانگیزه‌تر از همیشه و در ادامه بازی عملکرد خوبی داشته باشد.

یک فرمانده خوب در فوتبال، بازیکنی است که با صدای بلند و رسا با هم‌تیمی‌هایش رابطه برقرار کند. «برگرد»، «پاس بده»، «بیا جلو»، «برگرد عقب»، «سانتر کن»، احتمالا عبارات ساده‌ای بنظر برسد، ولی اگر فرمانده آن را در وقت مناسب به کار بگیرد تأثير شگفت آوری بر تیم می‌گذارد.

روزبه چشمی هم در دیدار با تیم هوادار، این چنین بود و کمک شایانی به برتری تیمش کرد. مربیان همیشه به چنین فرماندهانی داخل زمین نیاز دارند و جواد نکونام که خودش زمانی فرمانده خط میانی تیم ملی بوده بهتر از هرکسی ارزش روزبه چشمی را در تیمش می‌داند.

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها