کد خبر : 1974630 | 01 آبان 1402 ساعت 18:50 | 123.7K بازدید | 250 دیدگاه

اولین پیروزی آسیایی مورایس در ازبکستان؛

آلمالیق 1 - سپاهان 3: این تیم بین‌المللی است!

تیم فوتبال سپاهان موفق شد با دبل رامین رضائیان و تک گل رضا اسدی اولین پیروزی آسیایی خود را با مورایس در ازبکستان جشن بگیرد.

آلمالیق 1 - سپاهان 3: این تیم بین‌المللی است!

به گزارش "ورزش‌ سه"، آلمالیق با توجه به دو شکست پیاپی در مصاف با الاتحاد و نیروی هوایی برای کسب پیروزی به مصاف طلایی پوشان فوتبال ایران آمده بود و با توجه به اینکه شاگردان مورایس هم به دنبال کسب اولین پیروزی آسیایی خود بودند، حساسیت زیادی بر این مسابقه حکم‌فرما شده بود. با این حال مطابق انتظار پس از اینکه شاگردان مورایس توانستند پس از محک زدن تیم حریف بر اوضاع مسلط شوند، با کرنر رامین رضائیان در دقیقه 32 و اشتباه مهلک ارگاشیف به گل اول رسیدند. البته آنها چند دقیقه قبل‌تر هم جشن گل به پا کرده بودند، اما گل میلاد زکی‌پور که از روی ضربه ایستگاهی و باز هم با اشتباه گلر حریف به تور رسیده بود، با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد. سپاهان هنوز پس از گلزنی به خودش نیامده بود و در حال و هوای گل برتری بود که یک غافلگیری محض با شوت میراحمدوف گل تساوی را در دقیقه 36 برای تیم میزبان رقم زد و بازی با همین نتیجه در نیمه اول تمام شد.

ویدئو: 314377

با شروع نیمه دوم مطابق انتظار حملات سپاهان که نیمه اول خوبی را پشت سر نگذاشته بود، آغاز شد و آنها اینبار روی ضربه ایستگاهی تماشایی رامین رضائیان در دقیقه 49 به گل دوم دست پیدا کردند. حملات سپاهان ادامه پیدا کرد و آنها بار دیگر روی ارسال میلاد زکی پور و ضربه رضا اسدی در دقیقه 59 دروازه ارگاشیف را باز کردند، اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت. اینبار اما سیستم کمک داور ویدئویی به کمک سپاهانی‌ها آمد و گل اسدی پس از مرور دوباره تصاویر پذیرفته شد.
در مابقی دقایق مسابقه هم سپاهان تیم برتر میدان بود و می‌‍توانست گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند، اما بی دقتی بازیکنان این تیم مانع شد تا درنهایت پیروزی 3 بر یک نماینده ایران روی اسکوبورد ورزشگاه اختصاصی آلمالیق در ازبکستان ثبت شود. سپاهان با این پیروزی 4 امتیازی شد و آلمالیق با 3 شکست دیگر نمی‌تواند برای صعود رویاپردازی کند.

1943767

با گزارش زنده این مسابقه همراه "ورزش‌ سه" باشید.
تقویم دوشنبه یکم آبان ماه؛ آلمالیق و سپاهان؛ ورزشگاه اختصاصی آلمالیق

سوت تیم داوری: احمد العلی، عبدالهادی العنزی و احمد عباس
داور چهارم: هیروکی کاساها

1943803

ترکیب آلمالیق

ارگاشیف | کومیلوف | رحمانوف | اسماعیلوف (فضیلوف '46) | گیوسوف (بشیرالدینوف '82) | میراحمدوف | روستموف | تورسونوف | کاسیموف (آرماتوف '82) | حسنوف (بواکی '55) | دنیسف (سوناتوف '28).
سرمربی: میرجلال کاسیموف

ترکیب سپاهان: 
پیام نیازمند | میلاد زکی‌پور | محمد قربانی | محمد دانشگر | رامین رضائیان | برایان دابو | محمدجواد حسین نژاد (نیلسون جونیور '58) | آریا یوسفی (احسان پهلوان '1+90) | فرشاد احمدزاده | رضا اسدی | عیسی آل کثیر (کاوه رضایی '81)
سرمربی: ژوزه مورایس

1943778

🟨 کارت زرد
سپاهان: آریا یوسفی (۴) - رضا اسدی (۷۷)

آلمالیق: عباس روستموف (۴+90)

⚽️ شرح گل 
سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۳۲ سپاهان روی شوت رامین رضاییان صاحب یک ضربه کرنر شد و خود این بازیکن موفق شد با اشتباه ارگاشیف سنگربان آلمالیق توپ را به گل وارد کند.

ویدئو: 314361
1943777

آلمالیق (۱-۱): در دقیقه ۳۶ پاس تماشایی جیاسوو سبب شد تا شکاف در قلب خط دفاعی سپاهان ایجاد شود. میراحمدوف توپ را در اختیار گرفت و با شوتی دقیق و محکم با پای چپ دروازه پیام نیازمند را باز کرد.

ویدئو: 314363

سپاهان (۲-۱): در دقیقه ۴۹ ستاره این روزهای فوتبال ایران و همینطور تیم فوتبال سپاهان موفق شد با یک ضربه ایستگاهی تماشایی برای دومین مرتبه دروازه آلمالیق را باز کند.

ویدئو: 314368

سپاهان (۳-۱): در دقیقه ۵۹ پاس دقیق میلاد زکی‌پور به تیرک دوم با ضربه رضا اسدی به گل سوم مسابقه بدل شد. این گل ابتدا آفساید اعلام شد ولی سپس با مرور تصاویر تلویزیونی گل اسدی گرفته شد.

ویدئو: 314372

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: فرصت برای سپاهان به دست آمد که ضربه آریا یوسفی در چارچوب دروازه نبود.

دقیقه ۱۶: اشتباه محمد قربانی فرصت خوبی را برای مهاجم آلمالیق فراهم کرد اما توپ با واکنش نیازمند به کرنر رفت.

دقیقه ۲۲: سپاهان در دقیقه ۲۱ روی ضربه ایستگاهی میلاد زکی‌پور به گل دست پیدا کرد ولی داور مسابقه پس از بررسی صحنه با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی رای به مردود شدن آن داد و تشخیص داد عیسی آل‌کثیر روی گل اثر گذاشته است.

ویدئو: 314357

دقیقه 31: شوت رامین رضاییان با واکنش سنگربان آلمالیق راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۲: شوت رضا اسدی با اختلاف زیادی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۳: شوت رامین رضاییان در موقعیت تک به تک با سنگربان آلمالیق به جایی نرسید تا این فرصت ویژه به راحتی از دست برود.

ویدئو: 314371

دقیقه ۶۶: شوت رضا اسدی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

شرح بازی:

سپاهان در دومین بازی خارج از خانه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف آلمالیق می‌رفت که شرایط جدول و نتایج بازی‌های قبلی باعث شده بود دو تیم به چیزی جز سه امتیاز این مسابقه فکر نکنند. شاید همین موضوع باعث شده بود بازی از سوی هر دو تیم هجومی آغاز شود و البته اشتباهات زیاد بازیکنان دو تیم در نیمه نخست باعث شد موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها ایجاد شود و البته کیفیت بازی پایین بیاید. سپاهان که در نیمه نخست مشخصاً دست بالاتر را داشت در دقیقه ۲۲ روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید اما پس از بازبینی VAR، این گل مردود اعلام شد، هرچند ۱۱ دقیقه بعد این رامین رضاییان بود که از روی نقطه کرنر و به لطف اشتباه دروازه‌بان آلمالیق سپاهان را پیش انداخت. سپاهان که در فاز دفاعی بسیار پر اشتباه بود نتوانست برتری خود را حفظ کند و سه دقیقه بعد با ضربه زیبای مهاجم آلمالیق گل تساوی را دریافت کرد. نیمه نخست در حالی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که سپاهان فرصت این را داشت تا با توجه به سطح پایین تیم ازبکی، برنده به رختکن برود اما این اتفاق نیفتاد.

1943768

با آغاز نیمه دوم اما سپاهان به آنچه استحقاقش را در این بازی داشت رسید. دوباره این رامین رضاییان بود که این بار با ضربه ایستگاهی زیبا گل دوم را به ثمر رساند و در دقیقه ۶۳ رضا اسدی با گلی که روی ارسال زیبای زکی پور به ثمر رساند برتری سپاهان را تضمین کرد. سپاهان پس از دو گلی که در ابتدای نیمه دوم به ثمر رساند برتری خود را حفظ کرد و این فرصت را داشت که حداقل دو گل دیگر هم به ثمر برساند اما بی دقتی بازیکنان در ضربات پایانی مانع برد پرگل‌تر سپاهان شد.
شاگردان مورایس با پیروزی در این دیدار چهار امتیازی شدند و تا پیش از برگزاری دیگر دیدار این گروه، به رده نخست جدول گروه C صعود کردند، دو بازی بعدی سپاهان در اصفهان برابر آلمالیق و نیروی هوایی است و در صورتی که سپاهان در هر دو دیدار پیروز شود امید زیادی به صعود حداقل به عنوان تیم دوم خواهد داشت.

🔴 حواشی:

بولت سپاهانسپاهان در این مسابقه شهریار مغانلو و رضا شکاری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بولت سپاهاندابو برای اولین بار در این مسابقه حضور در ترکیب اصلی سپاهان را تجربه می‌کند.

بولت سپاهانآلمالیق در دقیقه ۲۹ مجبور به انجام یک تعویض اجباری شد و سوناتوف وارد زمین شد.

بولت سپاهانمورایس تصمیمات جالب توجهی در این مسابقه گرفته که می‌توان به حضور محمد قربانی در قلب خط دفاعی و همینطور اولین حضور دابو اشاره کرد. همچنین حسین نژاد و آریا یوسفی هم به عنوان دو جوان تیم در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند.

بولت سپاهانپیام نیازمند در این مسابقه با توجه به نیمکت نشینی محمد کریمی بازوبند کاپیتانی طلایی پوشان را به بازو بسته است.

بولت سپاهانبا حضور نیلسون در زمین مسابقه، محمد قربانی یک خط جلو می‌آید و مدافع برزیلی به عنوان زوج محمد دانشگر بازی خواهد کرد.

🥇 بهترین بازیکن زمین 
درخشش رامین رضائیان پس از مصاف تیم ملی مقابل قطر یکبار دیگر ادامه داشت و اینبار او با زدن دو گل به آلمالیق نامش را به عنوان یک بازیکن اثرگذار مطرح کرده است.

🚨 اتفاق ویژه 
رامین رضائیان در این مسابقه درخشش ویژه‌ای داشت و نقش مهمی در رقم خورن اولین پیروزی آسیایی سپاهان با مورایس ایفا کرد.

دیدگاه‌ها