کد خبر : 1975382 | 04 آبان 1402 ساعت 13:29 | 19.6K بازدید | 20 دیدگاه

مثبت شدن تست دوپينگ، نه بينايى كامل!

عامل بازگشت دو جودوكار ايران به كشور مشخص شد

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص مبارزه نکردن دو جودوكار ايران در هانگژو توضيح داد.

عامل بازگشت دو جودوكار ايران به كشور مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، سعید سلگی، معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک ایران، از مثبت شدن تست دوپینگ دو جودوکار ایران خبر داد. اين در حالى است كه بعد از خروج اين دو جودوكار از دهكده بازى‌ها، برخى شايعات حكايت از مردود شدن آنها در تست بينايى داشت و برخى رسانه‌ها اين موضوع را دليل بازگشت دو جودوكار دانسته بودند.

وحید جدی و امید جعفری، دو جودوكارى هستند که با وجود حضور در هانگژو، بدون اینکه مسابقه‌ای بدهند، به ایران برگشتند.

سلگى در اين باره گفت: پیش از اعزام و در جریان اردوهای آماده‌سازی تیم ملی جودو از ملی‌پوشان این رشته تست دوپینگ گرفته شده و در زمانی که ملی‌پوشان ایران در راه چین بوده‌اند، پاسخ این نمونه‌گیری اعلام شده است.

وى افزود: در گزارش اعلام شده از سوی نادو ایران، تست دوپینگ دو جودوکار مثبت بوده و اعلام شده که این دو ورزشکار از ماده ممنوعه غیرخاص استفاده کرده‌اند.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک عنوان كرد: در اصل ما پس از رسیدن کاروان ایران به هانگژو متوجه مثبت بودن تست این دو ورزشکار شدیم. با توجه به این شرایط و ممنوعیت حضور ورزشکار دوپینگی در دهکده بازی‌ها، زمینه برگرداندن ورزشکاران را به ایران فراهم کردیم و چند روز قبل این دو ورزشکار به کشور برگشتند تا با صدور رأی میزان محرومیت‌شان مشخص شود.

دیدگاه‌ها