کد خبر : 1975612 | 05 آبان 1402 ساعت 18:13 | 58K بازدید | 36 دیدگاه

این جنگ تمام عیار برای من باورکردنی نبود

افشاگری بی سابقه زهرا نعمتی کیلومترها دور از ایران!

زهرا نعمتی بعد از موفقیت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به شدت از فدراسیون تیروکمان انتقاد کرده و مسئولین این فدراسیون را به اقدام علیه خودش محکوم کرد.

افشاگری بی سابقه زهرا نعمتی کیلومترها دور از ایران!

به گزارش "ورزش سه"، پرافتخارترين قهرمان زن ايران چه در بين ورزشكاران غير معلول و چه معلول؛ كه بعد از كسب سومين طلاى پارالمپيك در ٢٠٢٠ توكيو تا بازي‌هاى آسيايى هانگژو بصورت حرفه‌اى در هيچ مسابقه حضور نداشت، بازگشت طلايى ديگرى را به نام خود رقم زد.

اما بازگشت فوق العاده زهرا نعمتى به رقابتهاى حرفه‌اى تيروكمان در اسلحه ريكرو در بازي‌هاى آسيايى هانگژو به عنوان تنها معلول كاروان اعزامى ايران، در رقابت‌هاى پاراآسيايى جواب داد؛ جايى كه او دو مدال طلا و يك نقره ديگر را به گردن آويخت.

زهرا نعمتى با كسب طلاى ريكرو انفرادى، طلاى ميكس به همراه محمدرضا عامرى و نقره تيمى در كنار سميه رحيمى، عنوان پرمدال‌ترين و موفق‌ترين ورزشكار زن ايرانى پاراآسيايى ٢٠٢٢ هانگژو را با كسب سه مدال به خود اختصاص داد.
حرف‌هاى طوفانى و بى سابقه زهرا نعمتى به عنوان يكى از پرافتخارترين و بزرگترين قهرمانان ورزش ايران در گفتگو با "ورزش سه" آنهم ساعاتى بعد از كسب مدال سوم و طلاى انفرادى اسلحه ريكرو در رشته تيروكمان، بى شك زلزله عظيمى را در روزهاى آتى به همراه خواهد داشت.

1945674

بولت هواداربعد از بازي‌هاى آسيايى همه منتظر درخشش ويژه و مدال‌هاى مختلف تو در بازي‌هاى پاراآسيايى بودند كه خدا را شكر دست پر به ايران برمى‌گردى.
روزهاى خيلى سختى به من گذشت، با چند ماه تمرين سخت در اين اواخر آنهم بعد از پارالمپيك توكيو و حضور در بازي‌هاى آسيايى به پاراآسيايى رسيدم. از طرفى شرايط براى من خيلى سخت بود، آنقدرى كه هيچكس نه مى‌تواند فكرش را بكند و نه باور.

بولت هوادارتو كه عادت دارى هميشه در شرايط سخت معجزه‌اى رو كنى. 
اين بار فرق مى‌كرد، درگير جنگ داخلى و حواشى تمام عيارى بودم كه باوركردنى نيست!

بولت هوادارجنگ داخلى تمام عيار و حواشی؟!
جنگى داخلى تمام عيارى كه از سوى فدراسيون تير و كمان بر عليه من ايجاد شده بود. حواشى فدراسيون خيلى من را آزار و اذيت كرد.

بولت هوادارمثل اينكه اوضاع اصلا مساعد نبوده؟ بى شك تا به حال كسى چنين حرف‌هايى از زهرا نعمتى نشنيده است.
موفقيت من در هانگژو با حمايت روساى كميته ملى المپيك و پارالمپيك به دست آمد و زحمات معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان.  اين سه نفر در اين مدت باعث شدند بتوانم ناملايمات فدراسيون تير و كمان را تحمل كنم. رئيس فدراسيون تير و كمان و مدير تيم‌هاى ملى اين فدراسيون قطع به يقين از موفقيت من خوشحال نيستند.

بولت هوادارانگار حالا تو اعلان جنگ مى‌دهى؟
من با كسى سر جنگ و دعوا ندارم، كار خودم را مى‌كنم براى رسيدن به موفقيت براى سرزمينم و مردمم. خودم هميشه پيگير حل مشكلات همه ورزشكاران كشورمان هستم. هم به عنوان عضو كميسيون ورزشكاران كميته المپيك و هم رئيس كميسيون ورزشكاران كميته پارالمپيك سعى كردم تا جايى كه مى‌شود مشكلات و اختلاف سليقه‌ها يا نظرها را برطرف كنم. اما در مورد خودم تا امروز سكوت كردم و براى متهم نشدن به دامن زدن به حواشى، حرفى نزدم.

بولت هوادارگوشه‌اى از مشكلات را باز نمى‌كنى؟
تا دلت بخواهد فدراسيون براى من حاشيه ساخت و اخبار منفى و كذب منتشر كرد. مدير تيم‌هاى ملى فدراسيون تيروكمان سال‌هاست سرمايه‌هاى اين رشته را از اين ورزش دور نگه داشته است. اين فرد جاى رئيس فدراسيون هم تصميم مى‌گيرد. براى همين تير و كمان در بازي‌هاى آسيايى در دو رشته ريكرو و كامپوند شكست خورد و هيچ مدالى نگرفت. وقتى به ايران برگشتم فرصت هست، بيشتر حرف خواهيم زد و خيلى مباحث را باز خواهم كرد.

1945675

بولت هوادارشكست ٢٦ بر ٢٥ حريف چينى مقابل آن همه تماشاگر در فينال پاراآسيايى هانگژو، خون به دلمان كردى در تيرهاى آخر و اين برد ناپلئونى.
من متخصص بردها با كمترين اختلاف ممكن هستم. اينطورى بيشتر به من كيف مى‌دهد، حال عجيبى دارد.

بولت هوادارپس با اين آمادگى ذهنى و سطح عالى جسمانى، منتظر چهارمين طلاى پارالمپيك در پاريس و راهيابى به دومين المپيك زندگى‌ات باشيم؟
با اين شرايط فدراسيون تير و كمان اصلا نمى‌توانم، به زمان نياز دارم و تمركز، بايد برگردم.

بولت زیر مجموعهدر پایان بد نیست نگاهی به افتخارات زهرا نعمتی در بازی‌های پاراآسیایی بیندازیم: 

🥉انفرادى ٢٠١٠ گوانگژو
🥇انفرادى ٢٠١٤ اينچئون
🥈تيمى ٢٠١٤ اينچئون
🥇تيمى ٢٠١٨ جاكارتا
🥈انفرادى ٢٠١٨ جاكارتا
🥇ميكس ٢٠٢٢ هانگژو
🥇انفرادى ٢٠٢٢ هانگژو
🥈تيمى ٢٠٢٢ هانگژى

 پوریا تابان

دیدگاه‌ها