کد خبر : 1976019 | 07 آبان 1402 ساعت 05:51 | 10.1K بازدید | 6 دیدگاه

حرف‌های پرمدال‌ترین عضو مرد کاروان پاراآسیایی

ستاره ورزش ایران: امکانات بدهید مدال پارالمپیک بگیرم!

بدون شک ستاره ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی، سینا ضیغمی‌نژاد بود که در رشته شنا موفق شد سه مدال طلا و یک نقره کسب کند.

ستاره ورزش ایران: امکانات بدهید مدال پارالمپیک بگیرم!

به گزارش ورزش سه، ضیغمی‌نژاد در فینال ماده 100 متر آزاد کلاس S10 با زمان 56 ثانیه و 33 صدم ثانیه علاوه بر کسب مدال طلا رکورد بازی‌ها را که 9 سال تغییر نکرده بود، شکست و به نام خودش ثبت کرد. شناگر ایران که در یک خانواده ورزشی و البته بدنساز رشد کرده است، در گفت‌وگو با همشهری از روزهای سختی که برای رسیدن به این افتخار سپری کرده گفت.

* کار خودت را در هانگژو با بهترین نتیجه تمام کردی. از هت‌تریک در کسب مدال طلا بگو.
روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و تمرینات فشرده‌ای انجام دادم. حالا خوشحالم که توانستم به آن چیزی که فکرش را می‌کردم برسم. جدا از مدال‌ها، رکوردشکنی بعد از 9 سال برایم خیلی لذتبخش بود. حالا این رکورد به اسم ایران ثبت شده است که این احساس خوبی به من می‌دهد.

* فکرش را می‌کردی 3 مدال طلا بگیری؟
خیلی تمرین داشتم و از نظر ذهنی خودم را آماده این روز کرده بودم. می‌دانستم چیزی از رقبایم کم ندارم و از نظر فنی و بدنی شرایط ایده‌آلی دارم. خدا را شکر که توانستم با بهترین نتیجه کارم را تمام کنم.

* کاروان ایران در رشته شنا در آسیا همیشه سهمی از مدال داشته ولی در المپیک هرگز این اتفاق رخ نداده است. به‌نظرت می‌توانی این طلسم بی‌مدالی را برای ایران بشکنی؟
سطح مسابقات المپیک با آسیا متفاوت است. با حضور کشورهای برزیل، روسیه و ایتالیا کار سخت می‌شود ولی با رکوردی که ثبت کردم این امید وجود دارد، البته لازمه آن امکاناتی است که در اختیار من بگذارند. امکانات عجیب‌وغریبی هم نمی‌خواهم، همان امکاناتی که در اختیار سایر ورزشکاران است در اختیار من هم قرار بگیرد.

1946502

* چه شد که شنا را انتخاب کردی؟
خیلی اتفاقی بود. دایی من در کرمان یک مجموعه ورزشی افتتاح کرد و من برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا می‌رفتم. البته بیشتر وقتم را آنجا می‌گذراندم (با خنده). شنا را از 8 سالگی آغاز کردم و 12 سالم بود که به‌صورت حرفه‌‎ای این رشته را شروع کردم. آن زمان با افراد سالم مسابقه می‌دادم تا اینکه سال 1392 با فدراسیون جانبازان و معلولان آشنا شدم و وارد مرحله بعدی برای فعالیت ورزشی‌ام شدم.

* با شرایطی که داری مسابقه دادن با بچه‌های دیگر سخت نبود؟
آن زمان شور و شوق مسابقه دادن داشتم و به این چیزها فکر نمی‌کردم. فقط می‌خواستم به خط پایان برسم.

* دایی‌هایت در رشته پرورش‌اندام سرشناس هستند، به‌خصوص آقای رضا سلطانی که حالا مدیر تیم‌های ملی است و آن زمان جزو قهرمان‌های بنام پرورش‌اندام ایران بود. چه شد که به سمت بدنسازی نرفتی؟
آن زمان 8 سالم بود و بدنسازی برای من که بچه بودم مناسب نبود. شنا را شروع کردم و در این رشته ماندگار شدم.

* اهل کرمان هستی. آنجا شرایط تمرینی خوبی داری؟
دقیقا منظورم از امکانات که پیش‌تر گفتم همین بود. استخر استاندارد 50 متر است ولی در کرمان ما استخر 50 متر نداریم و نهایت 33 متر است. برای همین همیشه 6 ماه قبل از مسابقه مجبورم به تهران بیایم تا با هزینه شخصی و هر جور که شده تمریناتم را در استخر استاندارد انجام دهم و خودم را آماده حضور در مسابقات کنم.

دیدگاه‌ها