کد خبر : 1976504 | 09 آبان 1402 ساعت 04:43 | 19.6K بازدید | 33 دیدگاه

نیمکت‌نشینی سیدجلال در انزلی، غیرقانونی یا قانونی

سیدجلال حسینی، مربی پرسپولیس، در تمام بازی‌های قبلی تیمش در لیگ برتر روی سکوها می‌نشست اما در دیدار مقابل ملوان یکی از نیمکت‌نشینان تیمش بود.

نیمکت‌نشینی سیدجلال در انزلی، غیرقانونی یا قانونی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی در انزلی به میدان رفت که برعکس دیدارهای قبلی این تیم در لیگ برتر سیدجلال حسینی، یکی از مربیان و عضو کادر فنی، روی نیمکت نشسته بود. البته قبل‌تر در بازی‌های لیگ قهرمانان به خاطر قوانین متفاوت این مسابقات، حسینی را روی نیمکت سرخ‌ها دیده بودیم اما طبق قوانین سازمان لیگ سیدجلال حسینی قادر به نشستن روی نیمکت نبود.

سیدجلال حسینی که در پایان لیگ بیست و یکم فوتبال را کنار گذاشت، خردادماه امسال در کلاس مربیگری درجه B شرکت کرد و این دوره را با موفقیت پشت سر گذاشت، اما طبق قوانین سازمان لیگ فقط مربیانی می‌توانند روی نیمکت بنشینند که مدرک A آسیا داشته باشند.
در شروع فصل جاری لیگ برتر، فرشید طاهری، مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ، اعلام کرد طبق دستور العمل نظام هماهنگ آموزش و ارتقای مربیان، کادرفنی تیم‌ها برای فعالیت در لیگ برتر به شرح زیر است:

سرمربی و مربیان: مدرک A آسیا، مربی بدنساز: مدرک مربیگری سطح یک آسیا، مربی دروازه‌بانان: مدرک مربیگری سطح دو آسیا.
در روز بازی ملوان-پرسپولیس، غیر از یحیی گل‌محمدی، اوسمار ویرا، ولسلی ننکا، پپه لوسادا، محمد عسگری و مهرداد خانبان به عنوان مربی روی نیمکت حضور داشتند. طبق قانون سازمان لیگ تعداد گروه فنی به همراه مدیر رسانه‌ای و مدیر تیم باید 1+8 باشد که با در نظر گرفتن حضور افشین پیروانی (مدیر تیم) و علیرضا اشرف (مدیر رسانه‌ای) تعداد نیمکت نشینان گروه فنی پرسپولیس دقیقا به 9 نفر می‌رسد و از نظر تعداد مشکلی وجود ندارد، اما سیدجلال مدرک A آسیا ندارد و حضورش روی نیمکت از این حیث غیرقانونی بوده است.

در عین حال به نظر می‌رسد ازدحام جمعیت عجیب و غریب در جایگاه ویژه ورزشگاه سیروس قایقران انزلی باعث شده تا سیدجلال پایین بیاید و روی نیمکت بنشیند و احتمالا داود رفعتی، ناظر مسابقه، هم در جریان بوده است.

دیدگاه‌ها