کد خبر : 1976629 | 09 آبان 1402 ساعت 17:38 | 9.2K بازدید | 10 دیدگاه

کمیته المپیک کنار کشید!

خبر مهم پس از چند دهه پیرامون تیم امید

دبیر کل کمیته ملی المپیک ساعتی پیش در نشست خبری خود تاکید کرد که دیگر کمیته ملی المپیک در سازماندهی تیم امید ایران دخالتی نخواهد کرد.

خبر مهم پس از چند دهه پیرامون تیم امید

به گزارش "ورزش‌ سه"، همواره طی سال‌های اخیر چالش‌های فراوانی میان مسئولان فدراسیون فوتبال و مسئولان کمیته المپیک برای سازماندهی تیم زیر 23 ساله‌های ایران جهت حضور در المپیک تابستانی در آسیا و جهانی وجود داشته است. در همین دو دوره اخیر حضور حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم که فرد مورد نظر کمیته ملی المپیک بود، حواشی زیادی به همراه داشت و در دوره اخیر چندین جلسه فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای معرفی حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم به نتیجه نرسید!

*تاکید کمیته ملی المپیک: دیگر دخالت نمی‌کنیم
حالا ساعتی پیش و پس از دهه‌ها ناکامی در دنبال کردن این رویه، مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک با ناراحتی تاکید کرد که دیگر کمیته المپیک دخالتی در فرایند آماده‌سازی تیم زیر 23 ساله‌های فوتبال ایران جهت حضور در بازی‌های آسیایی و همین‌طور المپیک نخواهد داشت.

*از این به بعد خود فدراسیون تیم را ببرد
مناف هاشمی درباره عملکرد تیم امید و اینکه داشتن دو متولی سبب ناکامی تیم شده و ناراحتی مسئولان فدراسیون را هم در پی داشته، بیان کرد: «ما نظرشان را قبول داریم. هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم. خود فدراسیون مثل بقیه فدراسیون‌ها تیم را برای بازی‌های آسیایی و المپیک ببرد.»

ما هیچوقت دخالتی نکردیم و فقط پیشنهاد دادیم
او سپس با ناراحتی ادامه داد: «ما هیچوقت دخالتی نکردیم. فقط پیشنهاد دادیم و پیشنهاد ما را هم قبول نکردند. بهتر است با هم درگیر نشویم. یک سوال پرسیدید. قبلا هم دوستان فدراسیون سوال کردند. ما به صراحت اعلام می‌کنیم که فدراسیون فوتبال برای ما هیچ فرقی با فدراسیون‌های دیگر ندارد. تمام صفر تا صد کار را خودشان انجام بدهند. اگر از ما کمک خواستند، پشتیبانی می‌کنیم. خوب است؟ دیگر از این صریح‌تر بگویم؟!»

*اگر فدراسیون کمتر ورود داشت، مدال می‌گرفتیم
خبرنگار دیگری این موضوع را با مطرح کردن چالش‌های تیم امید در هانگژو که با شکست فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ همراه شد، ادامه داد و مناف هاشمی در واکنش به آن گفت: «ببینید همه چیز گذشت و دیگر دوست ندارم به عقب برگردم. قبلا هم گفتم که اگر فدراسیون کمتر ورود داشت، تیم ما مدال می‌آورد. الان هم می‌گویم. تیم خودشان بود. حالا قرار است این بار دخالت نکنیم که خودشان مدال بیاورند. تیمی که رسید به آن نقطه مدال می‌گرفت، چون هنگ‌کنگ تیمی نبود که ما به آنها ببازیم. الان هم بیشتر از این نمی‌خواهم اظهارنظر بکنم.»

*شأن ما این نیست که در آسیا مدال نگیریم
بخش پایانی صحبت‌های مناف هاشمی هم اینطور مطرح شد: «با صراحت هم می‌گویم برای اینکه آرامش در تیم امید و همه فدراسیون‌ها باشد، سوال این دوست عزیز را اینطور پاسخ می‌دهم، که فدراسیون فوتبال بزرگواری کند و خودشان تیم امید را به عنوان یک افتخار، چون ما هم در کنار این افتخار سهیم هستیم، تلاش بکنند، از همین الان کادرشان را شناسایی، نفرات را دسته‌‌بندی کنند، در لانگ لیست بیاورند، فقط به ما معرفی کنند، ما اعزام می‌کنیم. هر گونه پشتیبانی هم بخواهند در خدمت هستیم. اما به امید خدا دوگانگی نشود که فردا بگوییم چه کسی مقصر است! اصلا نباید دنبال مقصر باشیم. باید دنبال این باشیم که تیم امید ایران مدال بگیرد. شأن ما این نیست که در آسیا مدال نگیریم.»

در این بین حالا باید منتظر نظر مدیران فدراسیون فوتبال ماند و باید دید در شرایط دشوار مالی‌ای که دارند، اینکه به صورت کامل مسئولیت سازماندهی تیم امید را برای حضور در المپیک قبول می‌کنند یا خیر.

اختلاف میان مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک در حالی طی سال‌های اخیر برای ساماندهی تیم امید فوتبال ایران جریان داشته که فوتبال ایران از المپیک 1982 شوروری که جواز حضور در مسابقات را گرفته بود، ولی به دلیل جنگ اعزام نشد، حالا دهه‌هاست که در این رقابت بسیار مهم غایب است.آخرین حضور فوتبال ایران در این رقابت به المپیک 1976 مونترال بازمی‌گردد.
باید دید کناره‌گیری کمیته ملی المپیک برای شکل دادن به تیم امید در آینده چه تاثیری روی نتایج این تیم پراهمیت در فوتبال ایران خواهد داشت!

دیدگاه‌ها