کد خبر : 1977240 | 12 آبان 1402 ساعت 13:08 | 12.4K بازدید | 17 دیدگاه

مارسل دسایی:

از اول فصل معلوم بود چلسی مدعی قهرمانی نیست

مارسل دسایی، اسطوره آبی‌ها، مدعی است که چلسی تمرکز زیادی روی پتانسیل بازیکنان گذاشته و تجربه مورد نیاز برای یک ذهنیت برنده را فراموش کرده است.

از اول فصل معلوم بود چلسی مدعی قهرمانی نیست

به گزارش "ورزش سه"، مارسل دسایی، اسطوره چلسی، از باشگاه سابقش به دلیل تمرکز بیش از حد بر روی پتانسیل و فراموش کردن تجربه، انتقاد کرده است.

آبی‌ها پس از شروع ضعیف این فصل، در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار گرفته‌اند. آن‌ها در 10 بازی اول خود تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو، 3 برد، 3 تساوی و 4 شکست به دست آورده‌اند.

با وجود صرف بیش از یک میلیارد پوند برای خرید بازیکنان جدید در سه پنجره نقل و انتقالات گذشته، تا اینجای کار نتایج آن‌ها مانند فصل گذشته بوده است.

تاد بولی، مالک باشگاه، اخیراً فلسفه جذب بازیکنان در این باشگاه را تغییر داده و به جای استعدادهای اثبات شده، بازیکنان جوان‌تر مانند کول پالمر، انزو فرناندز و نیکلاس جکسون را جذب کرده است.

1948908

اما به گفته دسایی این تاکتیکی است که نتیجه معکوس دارد و او گفت که اهمیت تجربه در یک تیم موفق نادیده گرفته شده است. اسطوره فرانسوی گفت: "بنابراین انتقاد کردن بسیار سخت است. تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که یک خطاست. آن‌ها فقط بازیکن خریده‌اند و یک عنصر را فراموش کرده‌اند. آن‌ها می‌دانند که باید در بالاترین سطح فوتبال بازی کنند. برای دستیابی به چیزی که در فرهنگ فرانسوی آن را de lagagne، یعنی ذهنیت برنده می‌نامیم، به تجربه نیاز دارید."

او ادامه داد: "استعداد بازیکنان جوان هرگز برای عملکرد قوی کافی نیست. از همان ابتدای فصل، می‌توانستید ببینید که آن‌ها نمی‌توانند مدعی عنوان قهرمانی باشند، واضح بود. اما آن‌ها بازیکنان با پتانسیل بالایی را گرد هم آورده‌اند و جایگاه خود را نشان داده‌اند، زیرا اگر بازیکنان را اکنون به قیمت کمی بالاتر نمی‌خریدند، بعداً نمی‌توانستند آن‌ها را بخرند.".

1948909

دیدگاه‌ها