کد خبر : 1977414 | 13 آبان 1402 ساعت 11:25 | 161.9K بازدید | 211 دیدگاه

این فاصله جبران‌شدنی نبود

آرای توپ طلا: اختلاف فاحش مسی و هالند!

تعداد آرای داده شده به لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، برای قرار گرفتن در صدر فهرست نامزدهای توپ طلا مشخص شد.

آرای توپ طلا: اختلاف فاحش مسی و هالند!

به گزارش "ورزش سه"، مسی هفته گذشته موفق شد برای هشتمین بار جایزه ارزشمند توپ طلا را به خانه ببرد تا بیشتر از قبل در تاریخ فوتبال دست‌نیافتنی به نظر برسد. 

ارلینگ هالند پس از این بازیکن در جایگاه دوم قرار گرفت و کیلیان امباپه هم سوم شد تا این رده‌‎بندی تا حد زیادی به پیش‌بینی کارشناسان و فوتبال‌دوستان که پیش از این هم چنین جایگاهی را برای آنها متصور بودند نزدیک باشد. 

صد خبرنگار برای فهرست نهایی 30 نفره نامزدهای انتخاب شده رای دادند و در نهایت 462 امتیاز به مسی رسید که بتواند در جایگاه اول قرار بگیرد و اختلاف قابل توجه 105 امتیازی با نفر دوم که هالند بود داشته باشد. 

1947880

نحوه امتیازدهی از سوی فرانس فوتبال برای آرای ارائه شده به این شرح است: هر خبرنگار باید پنج بازیکن برتر را انتخاب کند. بازیکنی که در جایگاه اول قرار گرفته شش امتیاز، بازیکن دوم چهار امتیاز و پس از آن به ترتیب سه، دو و یک امتیاز به سه بازیکن دیگر اختصاص داده می‌شود. 

به این ترتیب، مسی بیشترین آرا را در بین این 100 خبرنگار که از 100 کشور برتر رده‌بندی فیفا انتخاب شده‌اند به دست آورد. امسال اولین سالی بود که تعداد رای‌دهندگان از 170 کشور به 100 کشور تقلیل پیدا کرد. 

آرای خبرنگاران کشورهای حاضر در این رای‌گیری هم منتشر شده است که نکته جالب ونسان گارسیا، خبرنگار فرانس فوتبال، است که مسی را به عنوان گزینه سوم انتخاب کرده و هالند و امباپه را بالاتر از او قرار داده است. همچنین سیامک رحمانی، نماینده ایران، به ترتیب به مسی، هالند، امباپه، وینیسیوس جونیور و رودری رای داده است.

فرانس فان دن از هلند هم که چندان دل خوشی از مسی پس از شکست تیم ملی کشورش برابر آرژانتین در جام جهانی نداشت تصمیم گرفت هالند، امباپه و حتی آلوارز را بالاتر از مسی در این رای‌گیری قرار دهد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت. 

خواکین ریتا از پرتغال هم برناردو سیلوا را به عنوان ستاره تیم ملی این کشور در صدر آرای خود قرار داد و پس از آن وینیسیوس جونیور، مسی، هالند و امباپه را انتخاب کرد که تا حدی قابل پیش‌بینی بود.

1947693

تعداد آرای به دست آمده توسط 10 بازیکن برتر توپ طلا به صورت دقیق در زیر آمده است:

1.لیونل مسی: 462 امتیاز
2. ارلینگ هالند: 357 امتیاز
3. کیلیان امباپه: 270 امتیاز
4. کوین دی بروینه: 100 امتیاز
5. رودری: 57 امتیاز
6. وینیسیوس جونیور: 49 امتیاز
7. خولین آلوارز: 28 امتیاز
8. ویکتور اوسیمن: 24 امتیاز
9: برناردو سیلوا: 20 امتیاز
10. لوکا مودریچ: 19 امتیاز

دیدگاه‌ها