کد خبر : 1977757 | 14 آبان 1402 ساعت 15:40 | 21.5K بازدید | 27 دیدگاه

او نمی‎توانست جلوی محرومیت سپاهان را بگیرد

پاسخ فدراسیون فوتبال به یک ادعا درباره مهدی تاج

سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درباره صدور رای محرومیت و جریمه برای باشگاه سپاهان از سوی AFC ارائه کرد.

پاسخ فدراسیون فوتبال به یک ادعا درباره مهدی تاج

به گزارش "ورزش سه"، بعد از صدور رای مربوط به اتفاقات دیدار سپاهان و الاتحاد ابهام‌های زیادی درباره تلاش فدراسیون در راستای شکستن این رای به وجود آمده است. یکی از مواردی که دراین خصوص وجود دارد ، عدم دخالت مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در این ماجرا است.

ویدئو: 315721

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در این باره توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد حکم صادر شده ارتباطی به مهدی تاج ندارد. او گفت: «رأی بدوی مربوط به بازی سپاهان - الاتحاد صادر شده است. بالاخره ارکان قضایی در تمام ساختار فوتبال جهان، کاملاً مستقل عمل می‌کنند و لازم است در واکنش به اینکه یکی از دوستان در شبکه اصفهان گفت رئیس فدراسیون فوتبال می‌توانسته است جلوی این رأی را بگیرد، توضیحی بدهم. در پرونده‌های قضایی که در AFC و فیفا تشکیل می‌شود، اگر فردی از آن کشور نقشی داشته باشد، در جلسه شرکت نمی‌کند.»

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: «حساسیت AFC و فیفا بر این است که استقلال کمیته و ارکان قضایی‌اش حفظ شود و شرایط به نحوی مدیریت شود که فضایی بی‌طرفانه به وجود بیاید، بنابراین نقش‌هایی که فدراسیون فوتبال در AFC دارد، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. ما این شرایط را در فوتبال خودمان هم داریم و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در آرای احکام قضایی دخالت داشته باشد. هواداران سپاهان باید بدانند که دخالت مستقیم در صدور آرا منتفی است و تعارض منافع یک بحث جدی و خط قرمز AFC است و اعمال‌نظر خلاف است.»

دیدگاه‌ها