کد خبر : 1977875 | 15 آبان 1402 ساعت 07:00 | 72.8K بازدید | 254 دیدگاه

دو مساوی اخیر تاثیر حاشیه‌های رقیب بود؛

حیدری: استقلال اصل فوتبال را نقض کرده است!

سپهر حیدری می‌گوید یحیی گل محمدی پرافتخارترین سرمربی ایرانی است و نباید برای دلخوشی هواداران‌شان به او بی احترامی کنند.

حیدری: استقلال اصل فوتبال را نقض کرده است!

به گزارش "ورزش سه"، در هفته اخیر جنگ خارج میان پرسپولیس و استفلال در میکسدزون و سالن‌های کنفدانس در جریان بوده است. حالا سپهر حیدری، شماره سه خاطره‌انگیز سرخ‌ها در خصوص این اتفاقات صحبت می‌کند. او حتی دلیل دو تساوی اخیر سرخ‌ها را نیز به دلیل این حواشی می‌داند.

*پرسپولیس با حواشی رقیب تمرکز نداشت
پرسپولیس در این بازی مانند دیدار با ملوان آن تیم همیشگی که توقع داشتیم، نبود. قطعا مهم‌ترین علت این موضوع عدم تمرکز تیم است و آن هم به این دلیل حاشیه‌هایی بوده که در دو هفته اخیر از سوی اعضای باشگاه استقلال برای کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس ایجاد شد. چنین اقدامی از سوی استقلالی‌ها طبیعی است، چرا که آنها در زمین مسابقه حریف پرسپولیس نمی‌شوند!

*اخلاق از هر جامی ماندگارتر است
از سرمربی تا سایر اعضای کادر فنی استقلال، با جملاتی سخیف در خصوص علیه پرسپولیس صحبت کردند. واقعا آدم تعجب می‌کند این افراد با این همه سابقه در فوتبال چطور برای دلخوشی هواداران، غیرحرفه‌ای صحبت می‌کنند، آنهم در خصوص گل‌محمدی که پرافتخارترین سرمربی ایران لیگ است. مکتب پرسپولیس همین است و اخلاق بر هر چیزی اولویت دارد. این مکتب همیشه ماندگار است و یک پرسپولیسی هیچ وقت اهل حواشی و بی‌اخلاقی نیست. جام‌ها و آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و چیزی که ماندگار می‌ماند، اخلاق است. این خوب نیست که برای رسیدن به اهداف خود تمرکز بقیه را برهم بزنید.

*استقلال تاجیکستان مثل شوروی سابق!
در این گروه هر بازی حکم فینال را دارد. استقلال اصلا حریف آسانی نیست و مشاهده کردیم در بازی قبلی نمایش خوبی برابر پرسپولیس داشت. این تیم تیم فوتبال ماشینی و معروف شوروی سابق را بازی می‌کند و بسیار سخت کوش است. با نفوذ از پشت مدافعین کناری این تیم و فضای بین خط دفاعی و هافبک، می‌توان  به آنها ضربه زد. مهم‌ترین نکته برای سرخ‌پوشان در این بازی حفظ تمرکز است و باید خودشان باشند. اگر این موضوع رخ دهد، شک نکنید پرسپولیس بازهم استقلال را شکست خواهد داد و حتی توانایی عبور از النصر را در عربستان دارد.

1944880

*تمرکز و قوای جسمانی: لازمه ماراتن لیگ
لیگ مانند یک رقابت ماراتن است و شما باید از هر نظر آمادگی ذهنی و بدنی خود را برای موفقیت در این رقابت‌ها حفظ کنید. بازی با تیم‌هایی چون استقلال و سپاهان یک رقابت 6 امتیازی است و نتیجه‌گیری در این بازی‌ها برای پرسپولیس اهمیت بالایی دارد. با حفظ قوای جسمانی و بالا بردن تمرکز، قطعا پرسپولیس می‌تواند روند خوب خود را تکرار کند و با شکست این حریفان صدرنشین شود.

*قضاوت داوران در بازی‌های پرسپولیس
داورها قضاوت‌های خوبی در بازی‌ها تیم نداشته‌اند. شاید در برخی موارد سوتی به نفع آنها زده شده باشد اما پرسپولیس در این هفته‌ها خیلی متضرر شد. ما پرسپولیسی‌ها به این شرایط عادت داریم و در برخی از بازی‌ها با 12 نفر روبه‌رو هستیم. پرسپولیس همیشه تنهاست و فقط خدا و هوادارانش را دارد و همین موضوع باعث موفقیت این تیم شده است.

*مصدومیت پورعلی‌گنجی و ستاره‌ها
پورعلی‌گنجی بازیکن بزرگی است که هر تیمی آرزو دارد تا او را داشته باشد. اما گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز بازیکنان بزرگ و قابل اتکایی هستند. پرسپولیس یک تیم است و این موضوع عامل موفقیت آنها بوده است. متاسفانه این مصدومیت‌ها مشکل ساز شد. امیدوارم مرتضی و وحید امیری هرچه زودتر به ترکیب تیم بازگردند تا به موفقیت تیم کمک کند. مشکل پرسپولیس نبود بازیکنانش نیست بلکه عدم تمرکز آنها باعث عدم نتیجه گیری تیم بوده است.

*برای دلخوشی هواداران بی احترامی کردند!
در همان روزهایی که شاگرد استاد محمود یاوری بودم، یاد گرفتم تا به بزرگ‌تر و پیشکسوت خود احترام بگذارم. گل‌محمدی از نظر سنی و کسوت بزرگ‌تر است اما در این مدت چیزی که از باشگاه استقلال ندیده‌ایم، احترام بوده و آنها اصل فوتبال که اخلاق است را نقض کرده‌اند. واقعا زشت است که برای دل‌خوشی چند هوادار، بی‌احترامی کنید. مگر ما الگو نیستیم؟ مگر می‌شود تیمی که در 7 سال اخیر بیش از 10 جام آورده، تیم کوچکی باشد؟

دیدگاه‌ها