کد خبر : 1978345 | 16 آبان 1402 ساعت 21:32 | 13.9K بازدید | 6 دیدگاه

آریگو ساکی:

لیائو از مغزش استفاده نمی‌کند!

آریگو ساکی، اسطوره باشگاه میلان، در گفت‌وگویی با یک روزنامه ایتالیایی، در مورد رافائل لیائو و مشورت با مائوریسیو ساری و پپ گواردیولا صحبت کرده است.

لیائو از مغزش استفاده نمی‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، این سرمربی بازنشسته در دهه ۱۹۸۰ به تغییر فوتبال کمک کرد و با سبک بازی و رویکرد پرسینگ تیمش، میلان را تقریباً به همه جام‌ها رساند.

او در مصاحبه جدیدش با روزنامه کوریره دلا سرا، از رافائل لیائو، وینگر پرتغالی میلان، به شدت انتقاد کرده و سبک بازی او را مناسب ندانسته است.

«من نمی‌توانم کسانی را که از حداکثر استعدادشان استفاده نمی‌کنند، تحمل کنم. آن پسر کیفیت آشکاری دارد، اما آنطور که باید خوب عمل نمی‌کند. در فوتبال، شما باید از سر خود برای چیزی بیشتر از ضربه زدن به توپ استفاده کنید. باید از مغزتان استفاده کنید.»

1950958

ساکی همچنین فاش کرد که در سال‌های اخیر به برخی از همکارانش توصیه‌هایی می‌کرده، اگرچه عموماً به آن توجه نشده است.

«محیط برای یک مربی تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. وقتی ساری به یوونتوس رفت، به او گفتم که این کار مثل خودکشی است. آنجا فرهنگ او نبود، دنیای او نبود.»

او همچنین درباره مشورت پپ گواردیولا با او در مورد یک انتقال به بارسلونا صحبت کرد.

«گواردیولا در سال ۲۰۰۹ با من تماس گرفت و پرسید که در مورد آوردن زلاتان ابراهیموویچ به بارسلونا چه فکری می‌کنم؟ به او گفتم بازیکن فوق‌العاده خوبی است، اما او همچنین یک مرد آلفا بود، فردی با شخصیت بسیار قوی و محکم و ممکن است برای جا افتادن در تیمی پر از جوانان و بچه‌های کم‌تجربه به مشکل بخورد.»

1950959

دیدگاه‌ها