کد خبر : 1978734 | 19 آبان 1402 ساعت 02:30 | 93.8K بازدید | 31 دیدگاه

مسی جدید: اهل کویت، پاسپورت سوئد!

رونی بردغجی، مهاجم عربی الاصل کپنهاگن دانمارک، پس از به ثمر رساندن گلی تاریخی مقابل منچستریونایتد موفق شد نام خود را در بین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا ثبت کند.

مسی جدید: اهل کویت، پاسپورت سوئد!

به گزارش "ورزش سه"، بردغجی که تنها 17 سال سن دارد، در جریان پیروزی 4-0 تیمش مقابل منچستریونایتد گل چهارم تیمش را به ثمر رساند تا کپنهاگن اولین برد خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و با چهار امتیاز در رده دوم گروه A قرار بگیرد.

بردغجی داستانی استثنایی دارد که از نظر جاه طلبی و امید و اهداف با هر فوتبالیستی در دنیا بسیار متفاوت است. این بازیکن از سال 2021 که از مالمو سوئد به تیم کپنهاگن پیوست، تاکنون علاوه بر قهرمانی در جام حذفی سال گذشته، دو عنوان قهرمانی لیگ داخلی را در سال‌های 2022 و 2023 به دست آورده است.

رونی بردغجی در 15 نوامبر 2005 در کویت متولد شده و چهارشنبه هفته آینده 18 ساله خواهد شد. البته ریشه عربی او به کویت برنمی‌گردد و خانواده این بازیکن اصالتاً سوری هستند اما در آن دوره برای کار به کویت رفته بودند. آن‌ها سپس به سوئد رفتند و ساکن این کشور شدند.

1951814

این بازیکن که سابقه بازی در تیم ملی زیر 21 سال سوئد را دارد، تا این لحظه نام تیم ملی خود را مشخص نکرده اما او پیش‌تر اعلام کرده بود که دوست دارد در یکی از باشگاه‌های کویتی بازی کند.

بردغجی در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود گفت که می‌خواهد در آینده برای باشگاهی در کویت بازی کند. او همچنین در این گفت‌وگو می‌گوید در روزهای اقامتش در کویت با پدرش مقابل خانه‌شان که مشرف به ساحل بود، فوتبال بازی می‌کرد و این موضوع نقش زیادی در عشق او به فوتبال داشته است.

او یک سال پیش در مصاحبه‌ای با یک روزنامه سوئدی درباره جاه‌طلبی‌های خود صبحت کرده و گفته بود: "رویای من این است که بهترین بازیکن جهان شوم. این آرزوی من از کودکی بوده و هیچ چیز من را از آن باز نمی‌دارد. می‌خواهم سال‌ها در رئال مادرید بازی کنم و بازیکن آن‌ها باشم."

این آرزو برای بازیکنی که مقابل منچستریونایتد گلزنی کرد، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد، به‌خصوص که باشگاه‌های بزرگ اروپایی علاقه‌مند به جذب او در آینده هستند.

1951813

وب‌سایت ESPN با انتشار گزارشی با اشاره به شرایط لیونل مسی، اسطوره آرژانتینی و بهترین گلزن تاریخ بارسلونا، رونی را «مسی سوئدی» توصیف کرده است؛ این مقایسه به دلیل دریبلی است که بازیکن کویتی الاصل زمانی که وارد زمین شد با آن از دیوگو دالوت و سپس سوفیان امرابط عبور کرد.

رونی با وجود سن کم خود موفق شد با عملکردش شخصیت خود را در زمین نشان بدهد. این بازیکن جوان همچنین در فاصله 3 دقیقه مانده به پایان بازی در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و آن را از کنار دروازه‌بان کامرونی حریف عبور داد تا پیروزی تیمش را رقم بزند.

روزنامه انگلیسی «تیم تاک» دو روز پیش اعلام کرد که مدیران چلسی به شدت خواهان عقد قرارداد با رونی برای تقویت تیم خود در فصل آینده هستند. این روزنامه به نقل از رسانه‌های دانمارکی نوشت آبی‌ها دیوانه‌وار به جذب این بازیکن که ارزشی بیش از 7.3 میلیون پوند دارد، علاقه دارند.

البته این بازیکن تا سال 2025 با کپنهاگن قرارداد دارد اما با توجه به اینکه پس از 18 سالگی مشکلی برای انعقاد قرارداد نخواهد داشت، شانس بالایی برای انتقال به تیم‌های بزرگ دارد.

دیدگاه‌ها