کد خبر : 1979228 | 20 آبان 1402 ساعت 20:49 | 138.6K بازدید | 69 دیدگاه

یک تیم زیر پر و بال عقاب نوجوان

معجزه بدون تو محال بود آرشا شکوری!

بهترین بازیکن تیم ایران در پیروزی بزرگ مقابل برزیل لباس قرمز بر تن نداشت!

معجزه بدون تو محال بود آرشا شکوری!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی قرعه‌کشی جام جهانی 2023 فوتبال نوجوانان انجام شد، همه هواداران فوتبال ایران حذف تیم نوجوانان را در گروه مرگ قابل پیش‌بینی می‌دانستند و از همگروه شدن با برزیل (قهرمان دوره قبل)، تیم پرستاره انگلیس و نیوکالدونیا ترس داشتند، اما وقتی تصویر حسین عبدی و شاگردان آینده‌دارش بیرون آمد، خوشحالی آنها همه را شگفت‌زده کرد و در این بین، آرشا شکوری هم که یکی از عوامل اصلی حضور ایران در این قرعه‌کشی بود، واکنش مثبتی نسبت به این اتفاق داشت.

آرشا شکوری، گلری که در پایه‌های استقلال بالا آمد و تا چهار ماه قبل کمتر کسی او را در فوتبال ایران می‌شناخت، حالا با دو نمایش به یادماندنی در آسیا و جهان خودش را بر سر زبان‌ها انداخته و کاری کرده تا همه از نمایش درخشانش درون دروازه ایران و به‌عنوان یک پدیده و آینده جدید در فوتبال صحبت کنند.

1952728

چهار ماه قبل در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر 17 سال آسیا زمان خودنمایی و چهره شدن آرشا شکوری بود؛ وقتی که توانست در ضربات پنالتی دو مهار استثنایی با دو شیرجه به سمت راست دروازه داشته باشد و دو پنالتی از نوجوانان یمن بگیرد و منجر به صعود شاگردان حسین عبدی به جام جهانی 2023 شود، اما ماجراجویی او امروز هم در ورزشگاه 82 هزار نفری جاکارتا اندونزی ادامه داشت.

پیروزی عجیب و 10 بر صفر ظهر امروز تیم فوتبال نوجوانان انگلیس مقابل نیوکالدونیا در نخستین مسابقه گروه مرگ جام جهانی، کاری کرد تا این ترس به وجود بیاید که ایران هم در جدال با قهرمان دوره گذشته شکست پُر گلی خواهد داشت و نمی‌تواند شروع خوبی را رقم بزند، اما دستان آرشا شکوری این اتفاق را رقم زد.

دروازه‌بان آینده‌دار فوتبال ایران قبل از اینکه گل اول مقابل برزیل را روی یک شوت مهار نشدنی و شیرجه بلند و بی‌نتیجه دریافت کند، دو واکنش به موقع روی ضربات بازیکنان حریف داشت ولی پس از باز شدن دروازه‌اش کمی به خود آمد و رایان، دودو و لوران که پدیده‌های فوتبال برزیل به شمار می‌روند و بحث انتقال‌شان به باشگاه‌های بزرگ است را با واکنش‌های استثنایی خود ناکام گذاشت و البته بدشانس بود که یک گل به خودی کاری کرد تا برای دومین بار در نیمه اول دروازه‌اش را باز شده ببیند.

1952729

لحظاتی پس از اینکه اولین گل ایران در جام جهانی در دقیقه 54 به ثمر رسید، برزیل یک حمله نصف و نیمه داشت که توپ به بیرون رفت ولی آرشا شکوری با هوشیاری بالای خود خیلی زود بازی را به جریان انداخت و توپ را به سمت چپ زمین شوت کرد تا قلی‌زاده صاحب موقعیت شود و شوت این بازیکن به تور دروازه برزیل برخورد کند و ایران هم شکل هجومی خود را نگه دارد.

آرشا این حرکت را در دقیقه 69 هم تکرار کرد؛ پس از اینکه یک مهار توپ عالی داشت، توپ را روی پای خود انداخت و به پشت مدافعان برزیل فرستاد تا کسری طاهری با فرار سریع و شوت زمینی، توپ را از بین پاهای گلر حریف عبور دهد و ورزشگاه جاکارتا را شگفت‌زده کند و چهار دقیقه بعد هم با زدن گل سوم نتیجه عجیبی را رقم بزند.

برزیلی‌ها که انتظار این نتیجه را نداشتند، در لحظات پایانی سراپا حمله شدند و با تعویض‌های هجومی با ورود بازیکنانی که هر کدام ستاره سری آ برزیل هستند، شکل هجومی وحشتناکی به خود گرفتند تا نتیجه را جبران کنند و مانع از خلق شگفتی در جام جهانی شوند، اما آرشا شکوری با نمایش بی‌نظیر سد راه آنها شد.

1952727

برزیل از دقیقه 82 تا دقیقه 9+90 حملات پیاپی روی دروازه ایران داشت و بیشتر توپ‌های خود را هم به چارچوب زد، اما یک دفع توپ عالی روی شوت راه دور، یکبار بیرون کشیدن توپ از زیر طاق دروازه و سه دفع توپ و خروج‌های به موقع برتری به یادماندنی ایران مقابل برزیل را حفظ کرد.

آرشا شکوری که در تابستان همین امسال با پایان قراردادش با باشگاه و آکادمی استقلال از جمع آبی‌ها جدا شد و مسیر متفاوتی از پدرش هادی در پیش گرفت و با هوادار تهران قرارداد بست، بعید نیست با همین نمایش مقابل برزیل که به‌عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد، حالا مورد توجه باشگاه‌های بزرگ قرار بگیرد و خیلی زود با پرداخت رضایت‌نامه به بنفش پوشان پایتخت لژیونر شود؛ آن هم در شرایطی که هنوز حتی یک بازی لیگ برتری انجام نداده ولی در تیم نوجوانان اسثتنایی ظاهر شده است.

او حالا دیگر با نام «هادی شکوری» شناخته نمی‌شود و برای خودش اسم و رسمی در فوتبال ایران و جام جهانی دست و پا کرده؛ کسی که می‌شود تا سالیان سال به دست‌هایش اعتماد کرد؛ اگر قدر «آرشا» را بداند.

دیدگاه‌ها