کد خبر : 1979240 | 20 آبان 1402 ساعت 21:20 | 52.1K بازدید | 29 دیدگاه

صحبت‌های جالب دوستی مهر پس از پیروزی نوجوانان؛

رفتن به جام جهانی هم شگفتی بود، وای به حال برزیل!

فوتبال ايران آخرين قهرمانى خود در قاره آسيا را سال ٢٠٠٨ با سرمربيگرى "على دوستى مهر" در رده نوجوانان به خود اختصاص داد و از آن روز تاكنون در هيچ رده ى سنى و باشگاهى به سكوى اول قاره كهن دست نيافته است.

رفتن به جام جهانی هم شگفتی بود، وای به حال برزیل!

به گزارش "ورزش سه"، دوستى مهر كه امروز سرمربى تيم ملى نونهالان ايران است و سه بار توانسته تيم هاى نوجوانان و جوانان ايران را به قهرمانى جهان ببرد، چند ماه قبل نظر جالبى در مورد گروه بندى و قرعه ى سخت ايران در قهرمانى زير هفده ساله هاى جهان داشت؛ "اين بهترين فرصت براى نشان دادن توانمندى كادر فنى و اين بازيكنان است".

حال نوجوانان و بازيكنان زير ١٧ سال ايران با خلق شگفتى باورنكردنى و شكست دادن برزيل به عنوان قهرمان جهان و آمريكاى جنوبى آن‌هم در حاليكه تا دقيقه ٥٤ بازى ٢برصفر از حريف عقب بودند، همه ى جهان را انگشت به دهان كردند.

على دوستى مهر سرمربى تيم ملى نونهالان ايران كه در كارنامه رقابت‌هاى قهرمانى جهان خود به عنوان سرمربى، تساوى با آرژانتين و شكست هلند و كانادا را در كارنامه دارد، بعد از پايان ديدار ايران و برزيل در گفت گوى اختصاصى با ورزش سه حرفهاى جالبى به زبان آورد. صحبت‌های او را می خوانید:

•قبلا هم گفته بودم با چنين قرعه سختى و رويارويى با برزيل و انگليس چيزى از دست نمى‌دهيم، به هر حال فوتبال هر لحظه اش يعنى اتفاق، بيست سال قبل معتقد بودم و به زبان آوردم كه ما توانايى داريم حتى قهرمان جهان شويم.

در واليبال و كشتى اين اتفاق افتاد، رمز كار خودباورى است، به خودباورى برسيم مى توانيم كارهاى خيلى بزرگى انجام دهيم.

1952749

•ما مربى، بازيكن و مردم بينظيرى داريم، پر از استعداد و توانمندى و نيروى انسانى هستيم، بايد خود را قبول داشته باشيم، وقتى اين اتفاق بيفتند مى توانيم دست به بزرگترين كارها بزنيم.

•وقتى تيمى دو بر صفر عقب است آن‌هم مقابل برزيل با آن پيشينه و قدرت، و در آخر سه بر دو به پيروزى مى رسد اين معانى را در دل خود دارد:
تيم خيلى خوبى داريم، سرمربى و كادر فنى عالى كار كردند و توانسته اند، تيم و بازيكنان را به بازى برگردانند.

•شكست برزيل وقتى دو بر صفر عقب هستى و نيمه ى دوم در حال برگزارى است تنها نشانه ى لياقت، شايستگى و توانمندى كادرفنى و بازيكنان ماست. همه مى دانند انجام اين كار مقابل برزيل چقدر سخت است و چه توانمندى بينظيرى مى خواهد.

•دو بازى بعدى سخت تر خواهد بود، هم موضوع روح و روان بازيكنان مهم است و هم آناليز شدن تيم ما. اما من به اين كادر فنى ايمان دارم. حسين عبدى بى نهايت زحمت مى كشد، رفتن و بردن اين تيم به جام جهانى توسط سرمربى و كادرفنى خودش كار بسيار بزرگى محسوب مى شود واى به حال بردن برزيل.

•بايد به جايى برسيم كه نتايج در اين رده سنى نه ما را شگفت زده كند و نه نااميد، بايد دنبال اين باشيم كه تعداد بيشترى از اين بازيكنان به تيم المپيك، تيم ملى بزرگسالان و فوتبال اروپا راه پيدا كنند.

•نبايد نگران باخت باشيم، به نتيجه گرايى در اين رده ها نيانديشيم، به كسب تجربه و يادگيرى براى آينده فوتبال در سطح بزرگسالان فكر كنيم.

•امروز در برابر برزيل به شايستگى و توانمندى حسين عبدى، كادر فنى اش و اين بازيكنان افتخار كردم، ايمان دارم آن‌ها توانمندى بسيار كارهاى بزرگترى را دارند. از همه آن‌ها و فدراسيون ممنونم كه شرايط نمايش توانمندى فوتبال ايران را ايجاد كردند.

پوريا تابان

دیدگاه‌ها