کد خبر : 1979273 | 21 آبان 1402 ساعت 06:25 | 523.4K بازدید | 94 دیدگاه

کلاس سه‌واحدی ضدحمله با استاد عبدی

گل سوم ایران به برزیل در دانشگاه تدریس می‌شود!

آن‌قدر پیروزی شاگردان حسین عبدی در جام جهانی شیرین بود که گل پیروزی‌بخش ایران برابر برزیل از لحاظ فنی قدر لازم را ندید.

گل سوم ایران به برزیل در دانشگاه تدریس می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی زیر 17سال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی اندونزی با یک نتیجه خیره‌کننده برابر برزیل، مدافع عنوان قهرمانی، به پیروزی رسید تا شروعی رویایی برای شاگردان حسین عبدی ثبت شود.

اما این نتیجه و شکل بدست آمدن آن که پس از باخت دو بر صفر در نیمه اول و کامبک شگفت‌انگیز سه گله در نیمه دوم بود، آن قدر جذابیت داشت که گل سوم و کلاس جهانی تیم ملی به برزیلی‌ها در هیاهوی برد گم شود.

ویدئو: 316353

یک بار دیگر این گل را ببینید؛ یک قطع توپ در میانه میدان، بلافاصله یک پاس 50 متری از ابوالفضل زمانی که مشخص نیست حسین عبدی در رختکن چه صحبتی با این بازیکن کرده که بعد از گل‌بخودی در نیمه اول در مهم‌ترین بازی زندگی ورزشی مقابل بهترین تیم جهان، این‌چنین ریکاوری ذهنی کرده و این پاس را می‌دهد. در ادامه کسری طاهری با یک تو سر توپ محوشونده بدون کمترین کار اضافی توپ را در موقعیتی قرار می‌دهد که یک تک ضربه برای گل‌کردنش کافی است.

در این لحظه اسماعیل قلی‌زاده هم همان کاری را می‌کند که راستش انتظار نداشتیم انجام دهد. در آن فشار روانی و بار مسئولیت، بدون هیچ استرسی با یک شوت تک‌ضرب و بی‌نقص، گل سوم ایران را وارد دروازه فیلیپه گابریل می‌کند.

این گل استثنایی در یازده ثانیه و فقط با شش ضربه بین چهار بازیکن تیم ایران، به ثمر رسید. یک ضدحمله به تمام معنا که قطعا مدرسان فیفا از آن به عنوان یک ترجمان تصویری برای ضدحمله در آموزش‌های مربیگری استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها