کد خبر : 1979836 | 23 آبان 1402 ساعت 06:28 | 8.2K بازدید | 5 دیدگاه

على دوستى مهر در آستانه‌ى نبرد ايران و انگليس

بردن برزيل را فراموش كنيم و خودمان باشيم

بايد بازى با برزيل و شكست دادن اين تيم را فراموش كنيم و فشار انتظار تكرار معجزه‌ى برزيل را مقابل انگليس از روى دوش كادر فنى و بچه‌هاى تيم ملى برداريم.

بردن برزيل را فراموش كنيم و خودمان باشيم

به گزارش ورزش سه، على دوستى مهر سرمربى كنونى تيم نونهالان ايران يكى از بزرگترين مربيان پايه فوتبال ايران به حساب مى‌آيد كه يكى از هنرهاى نابش كشف استعدادهاى بينظير براى آينده‌ى اين رشته ورزشى در سطح بزرگسالان است. استعدادهايى مثل مهدى مهدوى كيا.

فوتبال ايران از گذشته تا امروز پر است از بازيكنان مشهور، محبوب و حتى ستاره‌هاى بيشمارى كه سرمربى آخرين قهرمانى ايران در مستطيل سبز قاره‌ى آسيا، آنها را به دنياى توپ گرد معرفى كرد.

على دوستى مهر در آستانه ديدار مهم ايران و انگلستان در چهارچوب رقابت‌هاى قهرمانى زير هفده ساله‌هاى جهان حرف‌هاى جالب توجهى براى كمك به شاگردان حسين عبدى و كادر فنى‌اش بصورت اختصاصى با ورزش سه مطرح كرد كه در ادامه مى‌خوانيد.

•وقتى قرار بود در بازى اول به مصاف برزيل برويم كسى توقع برد از كادر فنى و بازيكنان نداشت، بازى با انگليس هم بايد همين ديدگاه جارى باشد.
بايد بردن و شكست دادن برزيل را فراموش كنيم، هم ما و هم كل تيم، بعدا وقت براى لذت بردن از اين افتخار و پرداختن به آن زياد است.

•نبايد مقابل انگليس انتظار معجزه‌ى برزيل را طلب كنيم، نبايد انتظار معجزه‌ى تيم ايران مقابل برزيل را برابر هر كدام از ديگر قدرت‌هاى فوتبال جهان را از سرمربى، كادر فنى و بازيكنان اين تيم داشت. همه تيم‌ها آمده‌اند كه قهرمان شوند يا حداقل تلاش خود را انجام دهند. اما فقط يك تيم قهرمان خواهد شد.

•تيم‌هايى كه قهرمان نمى‌شوند دليلى وجود ندارد كه بگويم فوتباليست نيستند يا توانايى ندارند. همه براى نمايش بهترين خود در اين سطح به ميدان مى‌روند، پس ما هم در هر بازى بايد بهترين خود را به نمايش بگذاريم. بايد در اين سطح و رقابت‌هاى اين رده سنى تجربه لازم، پختگى و رسيدن به سطح بالاتر فنى فوتبال چه به صورت انفرادى و چه تيمى اصل باشد.

1953968

•در بدنه‌ى فوتبال همه دوست داريم بچه‌ها هم بهترين كسب تجربه را پست سر بگذارند و هم نتايج خيره كننده بگيرند اما بايد در كل از اين تيم، كادر فنى و نسلى كه مى‌بينيد حمايت شود، اين نسل بعدها سفيرهاى فوتبالى خوبى خواهند شد و بايد بشوند.

•اصل الان فراموش كردن بازى با برزيل است و كنار گذاشتن ترس از باخت، نبايد ترسيد، نبايد در برد برزيل غرق شد، اگر بترسيم كه چه خواهد شد مقابل انگليس مثل بازى برزيل نتيجه نگيريم ضربه مى‌خوريم. بايد همه تلاش خود را انجام دهيم و نبايد نگران برد و باخت باشيم. مردم فوتبال را مى‌فهمند، همه دوست دارند نترس بازى كنيم. وقتى خودمون باشيم، نترس در زمين بدرخشيم و وظايف محول شده را به بهترين شكل انجام دهيم، هر نتيجه‌اى در اين سطح و رده سنى اهميت چندانى ندارد.

•حسين عبدى سرمربى اين تيم، كادرفنى و بازيكنان با قلب خود و براى مردم به زمين مى‌روند، بازيكنان با همه وجود به حسين عبدى اعتقاد دارند و برايش مى‌جنگند پس در زمين دنبال برد و باخت نباشيم و كار خودمان را انجام دهيم و تلاش كنيم.

•همين كه بازيكنان در اين رده سنى تمام تلاش و توانايى خود را در زمين به نمايش بگذارند كافى است. اصل، بازى خوب و نمايشى قابل قبول است كه به چشم خواهد آمد. حسين عبدى و كادر فنى نشان دادند كار خود را خيلى خوب بلد هستند. توانايى فوتبال ما هم كاملا مشخص است.

•اگر مقابل انگليس فقط به بردن و پيروز شدن فكر كنيم و با اين تفكر به زمين برويم از توانايى خود فاصله خواهيم گرفت اما كادر فنى اين تيم با دانش است و بچه‌ها را توجيه خواهد كرد. اگر با همه‌ى وجود تلاش كنيم مزد خواهيم گرفت. مهم اين است كه اين بچه‌ها روز به روز در فوتبال رشد كنند، محو نشوند و همه‌ى آنها ستاره‌هايى شوند براى سربلندى فوتبال ايران در سطح بزرگسالان.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها