کد خبر : 1979979 | 23 آبان 1402 ساعت 16:07 | 80.8K بازدید | 28 دیدگاه

حسام نفری در نقش دروازه‌بان تیم نوجوانان

مانوئل نویر ایران آرشا شکوری نبود!

همکاری حسام نفری و آرشا شکوری در دقیقه 18 دروازه ایران را بسته نگه داشت و شاگردان حسین عبدی در بازی باقی ماندند.

مانوئل نویر ایران آرشا شکوری نبود!

به گزارش "ورزش سه"، تیم زیر 17 سال ایران در شرایطی دیدار با انگلیس را در جام جهانی شروع کرد که حسین عبدی و دستیارانش تاکید زیادی روی دوری از هیجان به بازیکنان کرده بودند. برد مقابل برزیل می‌توانست یک هیجان کاذب را برای نوجوانان ایران ایجاد کند و به‌همین خاطر در اوایل بازی احساسات هم در شکل کار بازیکنان سهیم بود.

در همین دقایق ابتدایی بود که تیم انگلیس یک موقعیت ایده‌آل گلزنی هم به‌دست آورد که واکنش به موقع حسام نفری در پشت سر آرشا شکوری باعث شد تا دروازه ایران بسته بماند.

در دقیقه 18 بازی ایران و انگلیس، حرکت سریع بازیکنان تیم حریف از سمت چپ محوطه جریمه با یک پاس در عرض تبدیل به موقعیت جدی برای انگلیس شد. در ادامه دفع توپ ناقص ذلیخایی توپ را به اتان انوانری رساند، اما ضربه این بازیکن‌را از سوی حسام نفری دفع شد.

1954156

نکته قابل توجه این است که در ابتدا اینطور به‌نظر می‌رسید که آرشا شکوری با واکنشی سریع و دیدنی توپ را دفع کرده و مانع از گل شده، اما بازبینی تصاویر نشان می‌دهد که توپ در آن صحنه از دروازه‌بان ایران عبور کرده و حسام نفری که دقیقا پشت سر شکوری جا گرفته بود، مسیر توپ‌را بسته است.

سرعت توپ و دفع به موقع آن باعث شد تا خیلی‌ها به تمجید از شکوری بابت این واکنش بپردازند و حتی گزارشگر تلویزیونی بازی نیز که تصور می‌کرد دروازه‌بان توپ را دور کرده به شکوری لقب «مانوئل نویر ایران» را داد.

البته که اهمیت این صحنه در باز نشدن دروازه تیم ایران است و اینکه چه کسی توپ را دفع کرده مهم نیست، اما نقش حسام نفری مدافع ایران را باید در نظر گرفت. واکنشی که باعث شد تا تیم نوجوانان ایران در بازی بماند و در نهایت با هوشیاری بیشتر بتواند گل اول را وارد دروازه انگلیس کند.

1954157

دیدگاه‌ها