کد خبر : 1980105 | 24 آبان 1402 ساعت 09:57 | 28.7K بازدید | 35 دیدگاه

رکوردشکنی عجیب سیتی: درآمد 800 میلیون یورویی!

منچسترسیتی رکورد بیشترین درآمد و پرداخت دستمزد را در تاریخ فوتبال انگلیس از آن خود کرد.

رکوردشکنی عجیب سیتی: درآمد 800 میلیون یورویی!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی فصل گذشته موفق شد به بهترین شکل ممکن به رویای قدیمی‌اش جامه عمل بپوشاند و جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کنار لیگ برتر و جام حذفی بالای سر برد تا فاتح سه‌گانه شود. 

آنها حالا اعلام کرده‌اند که درآمد این باشگاه در فصل گذشته نزدیک به 800 میلیون یورو بوده و سود 95 میلیون یورویی در سال مالی گذشته سهم آنها بوده که برای این باشگاه مبلغ قابل توجهی به حساب می‌آید. 

بخش قابل توجهی از این درآمد به دست آمده از طریق فروش حق پخش تلویزیونی و همچنین درآمدهای روز بازی بوده است و حالا این باشگاه تنها 28 میلیون یورو اختلاف با رکورد درآمد جهانی که در ماه جولای توسط رئال مادرید اعلام شد دارد. 

1942733

کسب سه‌گانه توسط این تیم هم تاثیر زیادی روی هزینه این باشگاه برای پرداخت دستمزدها داشت چون تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی و کارکنان باشگاه پاداش هنگفتی برای هر قهرمانی دریافت کردند. 

باشگاه سیتی در واقع فصل گذشته مبلغی نزدیک به 480 میلیون یورو را به عنوان دستمزد به 520 کارمند پرداخت کرد که بار دیگر رکوردی جدید در فوتبال انگلیس به حساب می‌آید. 

این رکورد تا پیش از این با نزدیک به 440 میلیون یورو در اختیار منچستریونایتد و مربوط به سالی بود که این تیم بار دیگر کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت. بیشترین مبلغ اضافه شده به دستمزدهای سیتی هم مربوط به ارلینگ هالند بود که به تنهایی باعث شد مبلغ پرداختی از سوی آنها نسبت به فصل پیش از آن 80 میلیون یورو افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها