کد خبر : 1981524 | 30 آبان 1402 ساعت 22:56 | 12.8K بازدید | 23 دیدگاه

آتش بازی آرژانتین و مالی در روز خوش شانسی آلمان؛

ایران پشت در مرحله یک چهارم نهایی ماند!

دومین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی امروز برگزار شد و فردا نیز دو دیدار دیگر از این تورنمنت دنبال می‌شود.

ایران پشت در مرحله یک چهارم نهایی ماند!

به گزارش ورزش سه؛ دومین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر هفده سال به میزبانی کشور اندونزی امروز دنبال شد تا پس از اینکه برزیل و اسپانیا در روز قبل به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کردند اما امروز ۴ بازی برگزار شد که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

آلمان ۳-۲ آمریکا
ژرمن‌ها که پیش از این در مرحله گروهی بدون شکست بودند با اعتماد به نفس بالایی پا به زمین گذاشتند و این موضوع موجب شد خیلی زود در دقیقه ۱۴ گل نخست را به ثمر برسانند اما ده دقیقه بعد توسط آمریکایی‌ها شوکه شدند و دروازه‌شان را باز شده دیدند؛ ذهنیت فوق العاده آلمانی‌ها باعث شد تا هرگز دچار استیصال نشوند و با گل مورسدت در دقیقه ۳۴ بازی را ۲ بر یک کنند. نیمه دوم به سود آلمان سپری می‌شد تا دقیقه ۸۰ که روی یک حمله برنامه ریزی شده آمریکایی‌ها با ضربه دیوید وازکز تعویضی به گل رسیدند اما این پایان کار نبود چرا که یالچینکایا در دقیقه ۸۷ کار را برای آلمان تمام کرد و با گلش پیروزی سه بر دو مانشافت‌ها را جشن گرفت تا حالا خود را برای بازی با اسپانیا آماده کنند.

1957051

مکزیک ۰-۵ مالی
در دیگر دیدار بازی، تیم نوجوانان مالی موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر صفر مکزیک را در هم بکوبد و به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کند. گل‌های مالی در این مسابقه را بری (۹، ۱۳)، دیارا (۱۵)، کاناته (۳۷) و تیا (۵۰) به ثمر رساندند.

1957049

آرژانتین ۵-۰ ونزوئلا
تیم‌های فوتبال نوجوانان آرژانتین و ونزوئلا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۵ بر صفر آرژانتینی‌ها به پایان رسید.
آلبی سلسته در این دیدار جدال راحتی داشت و به راحتی برای آرژانتین در این مسابقه بالبو (۱۵- گل به خودی)، لوپز (۲۳)، اچوری (۳۲)، روبرتو (۷۰،۷۹) گلزنی کردند تا این تیم خود را در مرحله یک چهارم نهایی مقابل برزیل ببیند.

1957050

ایران ۱(۱)-(۴)۱ مراکش
ایران و مراکش در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی امروز سه شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه «گلورا بونگ تومو» برگزار شد که این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی یک به یک به پایان رسید. تک گل ایران در این مسابقه را اسماعیل قلی زاده (۷۳) به ثمر رساند. نسیم عزوزی (۴+۹۰) برای مراکش گل زد.
با رقم خوردن این تساوی تعیین تیم برنده مستقیم به ضربات پنالتی رفت که طی آن مراکشی‌ها به پیروزی ۴ بر یک رسیدند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

عرفان درویش عالی پنالتی اول را به گل تبدیل کرد. حسام نفری دومین زننده پنالتی ایران بود که او ضربه‌اش را چیپ زد که از بالای دروازه خالی به بیرون رفت. کسری طاهری سومین ضربه پنالتی ایران را زد که دروازه‌بان مراکش توپ را مهار کرد اما سیستم ویدئویی به دلیل جلو آمدن دروازه‌بان حریف تشخیص تکرار داد اما بازهم طاهری نتوانست توپ را گل کند.

بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشتباهاتی که در پنالتی‌ها داشتند، رؤیای رسیدن به یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را بر باد دادند و گلر مراکشی‌ها عملکرد بهتری از آرشا شکوری داشت تا تیمش به مرحله بعدی صعود کند.

تا اینجا برزیل، اسپانیا، مالی، مراکش، آرژانتین و آلمان راهی مرحله بعد شده‌اند که فردا قرار است دو دیدار دیگر از مرحله یک هشتم نهایی برگزار شوند که به شرح زیر است:
انگلیس-ازبکستان
سنگال-فرانسه

دیدگاه‌ها