کد خبر : 1981762 | 02 آذر 1402 ساعت 04:26 | 14.9K بازدید | 8 دیدگاه

غیر ورزشی بود اما به ازبک‌ها چسبید

جمال علیه انگلیس، هیچ مربی‌ای این کار را نکرده بود!

تیم نوجوانان ازبکستان دیروز غوغایی به پا کرد.

جمال علیه انگلیس، هیچ مربی‌ای این کار را نکرده بود!

به گزارش ورزش سه، آنها در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال در اندونزی، انگلیس را ۲-۱ شکست دادند. انگلیس بر خلاف ازبکستان به عنوان یکی از چهار تیم سوم در گروه‌ها به دور بعد رسیده بود، به عنوان یک مدعی وارد این رقابت‌ها شده بود و در رتبه اول گروهی که ایران در آن قرار داشت، به دور بعد صعود کرده بود اما این ازبکستان بود که در دقیقه ۳ با گل امیر سعیدوف از حریف نامدارش پیش افتاد. جوئل ندالا در دقیقه ۳۵ بازی را به تساوی کشید اما عزیزبک میرزائف در دقیقه ۶۷ گل پیروزی را برای ازبکستان به ارمغان آورد.

اتفاق عجیب این مسابقه اما نه این نتیجه شگفت‌آور، که شوت عجیب و غریب جمال رحمت‌الله‌اف، سرمربی ازبکستان بود که توپی را که به کنار زمین آمده بود، به سمت سکوها شلیک کرد تا اندکی از زمان بازی کشته شود. این حرکت هرج و مرج زیادی ایجاد کرد و بازیکنان انگلیس به سرعت به سمت سرمربی ازبکستان هجوم بردند و غوغایی به پا شد.

1957499

در نهایت رحمت‌الله‌اف به دلیل رفتار غیرورزشی از زمین بازی اخراج شد و با استرس دقایق پایانی مسابقه را که نزدیک به ۱۴ دقیقه به طول انجامید، تماشا کرد تا تیمش در نهایت برنده بازی بشود‌. او در پایان مسابقه با ژست گرفتن در مقابل دوربین‌ها گفت: شایستگی خودمان را نشان دادیم و به رویایمان رسیدیم. بچه‌های من همه باورنکردنی هستند و حق‌شان است این نتیجه را جشن بگیرند.

1957503

شکست شیرهای جوان باعث شوک در بریتانیا شد، به خصوص که این تیم شامل بازیکنان مهمی از منچسترسیتی، چلسی و آرسنال بود اما همه این استعدادهای آینده مقابل تیم کم نام و نشان ازبکستان به خاک نشستند؛ تیمی که در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فرانسه می‌رود که در دومین مسابقه مرحله یک هشتم که به پنالتی کشید (بعد از بازی ایران)، سنگال را ۵-۳ برد.

اسپانیا - آلمان، برزیل - آرژانتین و مالی - مراکش، در دیدارهای باقی‌مانده مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاه‌ها