کد خبر : 1982015 | 03 آذر 1402 ساعت 10:43 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

بهمن نصیری به ایران برمی‌گردد

راه حلی برای پایان حواشی در رویینگ

سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ گفت: فدراسیون با تصویب دستورالعمل انتخاب ورزشکاران برای گزینشی المپیک می‌خواهد جلوی چالش ها را بگیرد و من هم مشکلی با آن ندارم.

راه حلی برای پایان حواشی در رویینگ

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات قایقرانی رویینگ انتخابی المپیک آسیا از ۳۱ فروردین در کره‌جنوبی آغاز می شود. فدراسیون قایقرانی برای اینکه انتخاب نفرات و قایق‌ها جهت اعزام به این مسابقات با چالش و حاشیه همراه نباشد دستور العملی را تصویب کرد. در این دستورالعمل نحوه انتخاب نفرات برای حضور در اردو و حتی اعزام به المپیک (در صورت گرفتن سهمیه ) مشخص شده است.

نکته مهم در این دستورالعمل این است، نقش سرمربی تیم ملی در انتخاب ترکیب‌ قایق‌ها برای اعزام مسابقات انتخابی المپیک کم‌رنگ شده است و صفر  و تا صد کار بر اساس نتیجه ورزشکار در تست‌های انتخابی است.

به تصمیم فدراسیون احترام می‌گذارم

افشین فرزام سرمربی تیم ملی رویینگ ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی اینکه فکر می‌کند آیین‌نامه‌ فدراسیون بتواند جلوی حواشی و حرف و حدیث‌ها را در اردوی تیم ملی بگیرد؟ تصریح کرد: نمی‌دانم اما به هر حال این آیین‌نامه را فدراسیون برای هر دو رشته آب‌های آرام و رویینگ تنظیم کرده است و حتی تا آخرین مرحله رفتن به المپیک همه چیز را پیش‌بینی کرده است که اگر چند قایق سهمیه گرفتند، به چه صورت گزینش شوند. برای المپیک توکیو آیین‌نامه‌ای در هیئت رئیسه مصوب شد اما در سایت فدراسیون منتشر نشد و همین مسئله یک مقدار چالش ایجاد کرد. در این دوره برای اینکه هیچ چالشی نباشد و همه چیز برای استان‌ها و ورزشکاران مشخص باشد، آیین‌نامه را ابلاغ کردند. امیدوارم همه طبق قوانین فدراسیون کار را جلو ببرند.

فرزام در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغ این آیین‌نامه، دست او به عنوان سرمربی تیم ملی بسته نشده است چون انتخاب نفرات در قایق‌های دو نفره به خود ورزشکار واگذار شده است و از لحاظ فنی نقش سرمربی چه چیزی است؟ تاکید کرد: وقتی آیین‌نامه تصویب شد دبیر فدراسیون آیین‌نامه را به من نشان داد و عنوان کرد که می‌داند همه کار باید در قالب تیم ملی اتفاق بیفتد. به هر حال این تصمیم را گرفتند که همه کار طبق دستورالعمل باشد و من هم به تصمیم فدراسیون احترام می‌گذارم و امیدوارم خروجی آن خوب باشد.

مشکلی با آیین‌نامه ندارم

او در پاسخ به این پرسش که به عنوان سرمربی تیم ملی با این آیین‌نامه مشکلی ندارد؟ تصریح تاکید کرد: خیر ، هیچ اظهار نظری هم در مورد آیین‌نامه نکردم. فدراسیون هم با توجه چالش‌هایی که در رویینگ و آب‌های آرام به وجود آمده بود، تصمیم گرفت آیین نامه تدوین کند.

سرمربی تیم ملی رویینگ در مورد تعیین تکلیف زمان برگزاری اردوها گفت: برخی از ورزشکاران تمرینات خودشان را با هماهنگی رئیس فدراسیون در دریاچه آزادی شروع کرده‌اند و از من هم برنامه می‌گیرند. طبق آنچه فدراسیون اعلام کرده قرار است تست گیری از ورزشکاران در سه مرحله انجام و نفرات مشخص شوند تا اگر قرار است اردوی تیم ملی از تهران یا ایران خارج شود، شاکله تیم مشخص باشد. طبق برنامه، منتظر برگزاری تست‌ها هستیم.

پایان حواشی در رویینگ زنان؟

فرزام در مورد اینکه رویینگ زنان ایران از لحاظ فنی قوی هستند اما کم و بیش حواشی در اردوی آن‌ها وجود دارد و فکر می‌کند این مسئله برای انتخابی المپیک تمام شود؟ گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. یکی از دلایلی که فدراسیون آیین‌نامه تصویب کرد برای این بود که احساس کرد چالش‌هایی وجود دارد و می‌خواهد جلوی این چالش‌ها را بگیرد. به هر حال ما برای همه ورزشکاران وقت گذاشته‌ایم، به جایی رسیدند و دوست داریم در عرصه باشند و افتخارآفرینی کنند حالا با من یا مربی دیگر.

او افزود: فکر می‌کنم ورزشکاران باید بتوانند حرمت تیم، هم تیمی و فضایی که در آن کار می‌کنند  را حفظ کنند و رقابت سالمی داشته باشند. به هر حال در این صورت، شرایط روحی و روانی خودشان هم بهتر می‌شود.

بازگشت بهمن نصیری به تیم ملی ایران

سرمربی رویینگ از بازگشت بهمن نصیری به تابعیت ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد این خواهید بود ورزشکارانی که از ما جدا شده‌اند دوباره برمی‌گردند. مطمئن هستم بهمن نصیری در بازی‌های آسیایی بعدی در قالب تیم ایران خواهد بود از این بابت خوشحال می‌شویم چون سرمایه‌هایی که رفتند، با قدرت برمی‌گردند. نصیری در قهرمانی جهان برای آذربایجان مسابقه داده است و دو مسابقه انتخابی المپیک دارد و اگر سهمیه بگیرد تا المپیک می‌ماند و بعد از آن دوست دارد برای بازی‌های آسیایی در قالب تیم ایران شرکت کند.

واکنش به از دست دادن یک ورزشکار دیگر در رویینگ مردان

فرزام در پاسخ به این پرسش که امیرحسین محمودپور به‌طور قطعی خداحافظی کرده است یا برمی‌گردد و اگر او را هم از دست بدهد چیزی از تیم رویینگ مردان باقی می‌ماند؟ تصریح کرد: ورزشکاران در برخی رشته‌های المپیکی کم‌تر دیده می‌شوند و نیاز دارند امورات زندگی خود را بگذرانند. طبق آنچه که آقای سهرابیان اعلام کرد با وزارت ورزش و مسئولان استان گیلان در ارتباط است برای اینکه ببینند می‌توانند جهت استخدام محمودپور کاری کنند یا نه. من با محمودپور در ارتباط بودم و قرار است در مسابقات لیگ هم شرکت کند اما اینکه برای مسابقات کسب سهمیه المپیک قدم در میدان بگذارد را نمی‌دانم. به هر حال ورزشکاران علاوه بر رقبای خارجی، یک رقابت داخلی فشرده هم در ایران برای قرار گرفتن در ترکیب قایق‌ها دارند و همین‌طور همچنین اگر سهمیه المپیک هم بگیرند رقابت دارند تا مشخص شود کدام قایق به المپیک می‌رود. همه این مسائل ورزشکار را به فکر وا می‌دارد که می‌خواهد با این شرایط قدم در میدان بگذارد یا خیر.

سرمربی رویینگ در پاسخ به این پرسش که برای او ناراحت کننده نیست در تیم مردان ورزشکار را می‌سازد و زمانی که قرار است از او نتیجه بگیرد به هر دلیلی آن را از دست می‌دهد ابتدا این اتفاق برای بهمن نصیری رخ داد و اکنون هم امیرحسین محمودپور، گفت: اگر دقت کنید هم در مردان و هم در زنان من با ورزشکارانی کار می‌کنم که قبلا رزومه جدی نداشتند و شناخته شده نبودند. وظیفه ما این است که خوب کار کنیم و ورزشکار به جای خوبی برسد. وقتی ورزشکار را از دست می‌دهیم، جدا از اینکه از بیت‌المال هزینه می‌شود من هم وقت می‌گذارم تا ورزشکار را با یک چشم‌انداز بلند مدت بسازم اما وقتی ورزشکار را از دست می‌دهیم  برای من به عنوان مربی جذابیت ندارد.

دیدگاه‌ها