کد خبر : 1982097 | 03 آذر 1402 ساعت 17:39 | 28.1K بازدید | 24 دیدگاه

اگر حرف توخل یاوه‌گویی است، پس من عاشق 12:30 هستم!

کلوپ: دوباره با بهترین تیم دنیا بازی داریم

یورگن کلوپ منچسترسیتی را قدرتمندترین تیم جهان می‌داند و با نام بردن از توماس توخل، به ساعت برگزاری بازی فردا هم طعنه زد.

کلوپ: دوباره با بهترین تیم دنیا بازی داریم

به گزارش "ورش سه"، لیورپول پس از 12 هفته از لیگ برتر انگلیس با یک امتیاز کمتر از سیتی در رده دوم قرار دارد و فردا باید در جدالی مستقیم برابر این تیم قرار بگیرد. جدال بین تیم‌های سیتی و لیورپول در سال‌های اخیر همواره داغ دنبال شده و پس از افت عجیب قرمزها در فصل گذشته، این دو تیم امسال بازهم رقیب مستقیم هم شده‌اند.

1958031

یورگن کلوپ در نشست خبری این بازی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد: «فصل گذشته به اندازه کافی خوب نبودیم. ترکیبمان در بازی فصل گذشته برابر سیتی را به یاد نمی‌آورم و نمی‌خواهم مقایسه کنم. گفتم که فصل گذشته به اندازه کافی خوب نبودیم، اما باید تغییراتی نیز ایجاد می‌کردیم. تیمی موفق و فوق‌العاده داریم اما همه ما نسبت به گذشته باتجربه‌تر شده‌ایم. ما قبلا توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و بازهم قادر به انجام آن هستیم.»

شنبه چه انتظاری باید از لیورپول داشته باشیم؟ «شنبه روز سختی است چرا که برابر سیتی، قوی‌ترین تیم جهان در چند سال اخیر بازی داریم. به من می‌گویید رکورد ما در اتحاد عالی نیست! بله چون آنها در خانه بسیار قوی هستند، هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم که آنها را ضعیف‌تر کند و در غیر این صورت من این کار را می‌کردم. تکرار می‌کنم که بازی‌های سال گذشته به خاطره‌ها پیوسته است.»

کلوپ در مورد شانس پیروزی برابر سیتی گفت: «اگر ما شرایط را برایشان سخت کنیم، بله، شانس داریم. اگر آنها در ارائه بازی خود راحت باشند، هیچ تیمی برابرشان شانسی ندارد. به نظر می‌رسد که امسال ما کمی نزدیکتر به سیتی از لحاظ سطح کیفی هستیم. ما باید در نبردهای سرنوشت ساز میانه زمین پیروز شویم.

تقریبا خیلی از بازیکنان ما از فیفادی بازگشته‌اند، بنابراین باید تصمیماتی مهم بگیریم. به چشمان آنها نگاه می‌کنم، با آنها صحبت می‌کنم و در نهایت تصمیم می گیرم. همه آنها با‌زی‌های ملی خوبی داشتند. نونیز در فرم خوبی است و ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است از توانایی‌های او استفاده کنیم.»

1958054

از کلوپ پرسیده شد که آیا لیورپول و منچسترسیتی بزرگترین رقابت لیگ برتر است و او پاسخ داد: «بزرگترین بازی لیگ برتر؟ من نمی‌دانم اما این سخت‌ترین بازی‌ای است که ما در طول فصل و طی سال‌ها می‌توانیم انجام دهیم. معمولا هواداران رقیب اصلی تیمشان را تعیین می‌کنند اما از نظر فوتبالی ما به زمان نیاز داشتیم تا در زمین رقیب شویم. بله، بازی‌های بزرگی بین ما برگزار شده و خواهد شد.»

یورگن کلوپ مطمئن است صلاح همچنان می‌تواند پیشرفت کند: «البته که او می‌تواند پیشرفت کند و ما از او چنین انتظاری داریم. اگر نمی‌خواست پیشرفت کند که الان در لیورپول نبود. اما او در طول سال‌ها تجربیات مهمی به دست آورده و حالا از نظر فرم بدنی و ذهنی بازیکنی کاملا متفاوت است. او با هم تیمی‌هایش و بازیکنان فاز تهاجمی واقعا به بهترین شکل ارتباط برقرار می‌کند و بازیکنی بسیار خاص است.»

کلوپ در مورد هماهنگی زوج صلاح و نونیز در خط حمله گفت: «اگر بازیکن باهوشی نباشید، نمی‌توانید بازیکن لیورپول باشید. داروین و صلاح در زمین به دنبال یکدیگر می‌گردند، اما اینطور نیست که دیگر هم تیمی‌ها را کنار بگذارند. این فقط یک شیوه متفاوت بازی است. صلاح از همه هم تیمی‌هایش در میدان حمایت می‌کند. داروین به اینجا آمد و توقعات از او زیاد بود. صلاح احتمالاً شرایط سخت او را بهتر درک کرد و با توجه به پتانسیل بالایی که در او می‌دید، می‌خواست به او کمک کند. همکاری این دو خاص بوده و زود با هم هماهنگ شدند.»

1958055

کلوپ در مورد کسر 10 امتیاز از اورتون گفت: «من به اصل قضیه واقف نیستم. من کسر 10 امتیاز را شنیدم و اینکه درخواست فرجام داده‌اند. احتمالاً همه این کار را انجام می‌دهند (تجدید نظر می‌کنند). این تمام چیزی است که می‌توانم در مورد آن بگویم.»

آیا می‌توان از مک آلیستر در پست 6 استفاده کرد؟ کلوپ اینطور جواب داد: «من درک می‌کنم که چرا مردم در مورد پست‌ها می‌پرسند، اما این به نحوه ترکیب و سازماندهی تیم مربوط می‌شود. آیا مک آلیستر یک بازیکن پست شش تخصصی است؟ خیر. آیا فوتبال در چند سال اخیر به گونه‌ای پیشرفت کرده است که ما تصورش را نمی‌کردیم؟ بله. آیا این به این معنی است که او می‌تواند پست شش بازی کند؟ بله. من او را در آن پست خیلی دوست دارم. به عنوان یک تیم، اگر ترکیبی واقعا هماهنگ و فشرده داشته باشیم، می‌توانیم از آن بهره ببریم. این چیزی است که فردا به آن نیاز خواهیم داشت.»

1953353

کلوپ در مورد وضعیت مصدومان تیم گفت: «تقریبا یک تیم کامل در اختیار داریم و فقط کسانی که از مدت‌ها پیش مصدومند، در دسترس نخواهند بود. کانر بردلی در تمرینات کاملاً آماده بود اما باید در زیر 21 سال بازی کند و کاید گوردون این هفته با تیم اصلی تمرین کرد.»

زمان نامناسب برای این بازی بزرگ: «انگلیسی من آنقدر خوب نیست که وقتمان را سر این موضوع تلف کنیم. اینکه مطمئن شوم که متوجه حرف من شده‌اید یا خیر. توخل دیروز با آرامش در مورد این قضیه و زمان نامناسب یک بازی توضیح داد و یک روزنامه آلمانی از آن به عنوان حرفی بیهوده و پوچ تعبیر کرد. او حرف درستی زد که کسی دوست ندارد بشنود. پس من هم می‌گویم که عاشق بازی در ساعت 12.30 هستم.»

دیدگاه‌ها