کد خبر : 1982317 | 04 آذر 1402 ساعت 16:18 | 2.1K بازدید | 2 دیدگاه

باید مسئولیت‌پذیرتر باشیم؛

نریمان‌جهان: کارشناس نیستم که در مورد داوری حرف بزنم

سامان نریمان‌جهان می‌گوید جنجال‌های دیدار آلومینیوم و پیکان یکی از عواقب عدم ورود VAR به فوتبال ایران است.

نریمان‌جهان: کارشناس نیستم که در مورد داوری حرف بزنم

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پیکان که روز گذشته در چارچوب مسابقات هفته اول لیگ برتر میهمان آلومینیوم بود، موفق شد گل اول مسابقه را به ثمر برساند اما در ادامه و در پی اخراج بازیکن آلومینیوم و همچنین رد گل این تیم توسط کمک داور، این مسابقه جنجالی شد. البته در نیمه دوم نیز پیکانی‌ها موفق شدند گل دوم را به ثمر برسانند که این گل نیز به دلیل آفساید مردود اعلام شد و سپس این آلومینیوم بود که گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد.

سامان نریمان‌جهان در خصوص این مسابقه به خبرنگار ما گفت: بازی جنجالی شد و توقف‌هایی داشت که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد اما باز هم‌ ما ۱-۰ جلو افتادیم اما مثل خیلی از مسابقات نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم و گل مساوی را خوردیم. من هر هفته می‌گویم انشالله که دیگر این اتفاق تکرار نشود اما باز هم هفته بعد همان اتفاق رخ می‌دهد. همه ما باید بیشتر از این‌ها تلاش کنیم و مسئولیت‌پذیری در تیم بیشتر شود. امیدوارم با تلاش کادرفنی جدید و بازیکنان بتوانیم نتایج خیلی خوبی بگیریم. فکر می‌کنم با یک پیروزی، شرایط تیم کاملا تغییر کند.

او که پاس گل پیکان در این مسابقه را برای حامد پاکدل ارسال کرده بود، درباره عملکرد خود در این مسابقه گفت: خدا را شکر پاس گل دادم و توانستم تاثیرگذار باشم اما امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در مسابقات آینده هم بتوانم گل بزنم یا پاس گل بدهم و برای تیمم موثر باشم تا به شرایط خوبی برسیم.

1958012

نریمان‌جهان درباره اتفاقات این دیدار اظهار داشت: تیم حریف یک گل زدند و اعتراض داشتند که گل مردود اعلام شده بود. بحث‌هایی پیش‌آمد که ادامه‌دار بود و تا آخر بازی هم کشیده شد اما با وجود اینکه همه جنجال‌ها تحت تاثیر داوری بود، من نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم و کارشناسان باید صحنه‌های مسابقه را بررسی کنند.

بازیکن پیکان در خصوص تاثیر درگیری‌ها روی عملکرد این تیم گفت: چنین اتفاقاتی روی هر دو تیم، به‌خصوص تیمی که جلو است، تأثیر دارد اما اتفاقی است که افتاده و نمی‌توانیم کاری کنیم. این جنجال‌ها هم چیزی نیستند که هر بازی تکرار شوند. همیشه گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم VAR بیاید، این مشکلات حل می‌شود. همه دنیا VAR دارند و در فوتبال ایران هم همه درخواست ورود این سیستم را دارند این اتفاق رخ نمی‌دهد. انشالله که مسئولان اقدامی در این موضوع داشته باشند.

او در مورد رد گل پیکان در این دیدار گفت: این موضوع هم به VAR برمی‌گردد. داوران در بالاترین سطح فوتبال دنیا هم اشتباه می‌کنند و چندین‌بار تصمیمات خود را با VAR تغییر می‌دهند. در فوتبال روز دنیا با کمک این سیستم حق به حق‌دار می‌رسد. داوران هم انسان هستند و در یک ثانیه باید تصمیمی را بگیرند که شاید در VAR نیاز به ده بار بازبینی آن باشد.

نریمان‌جهان درباره جدایی رسول خطیبی و انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی جدید پیکان بیان کرد: باشگاه تصمیم گرفتند سرمربی را عوض کنند و من از همین‌جا از زحمات سرمربی قبلی تیم تقدیر و تشکر می‌کنم و برای سرمربی جدید تیم آرزوی موفقیت دارد. این مسائل به باشگاه مربوط می‌شود و ما به عنوان بازیکن فقط وظیفه داریم تمرین و بازی کنیم. امیدوارم رفته رفته شرایط بهتر شود. کادرفنی جدید و بازیکنان تلاش می‌کنند که تیم را از این شرایط بد خارج کنند. انشالله با تدابیر کادرفنی و تمرکز بیشتر بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

او در پایان درباره دیدار پیکان و ذوب‌آهن در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: بازی سختی خواهد بود. ذوب‌آهن در این فصل نتایج خوبی گرفته اما بازی در تهران است و ما هم محکوم به برد هستیم‌. با انگیزه بالا و با تمام قدرت وارد بازی می‌شویم و برای کسب سه امتیاز تلاش خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها