کد خبر : 1982554 | 05 آذر 1402 ساعت 14:18 | 40.9K بازدید | 6 دیدگاه

خسته و بدون انگیزه: بگذارید این اسطوره جدا شود!

به نظر می‌رسد که زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، قصد ترک این تیم پس از یورو 2024 را دارد.

خسته و بدون انگیزه: بگذارید این اسطوره جدا شود!

به گزارش "ورزش سه"، دالیچ به مدت 17 سال در مستطیل سبز حضور داشت و با این که دوران فوتبال خوبی را سپری کرد اما هرگز ستاره تیمی لقب نگرفت چون همیشه در رقابت با بازیکنانی بهتر از خودش بود. 

او پس از آن تصمیم گرفت به صورت رسمی وارد دنیای مربیگری شود و در هشت سال اول قرن جدید در کشورش مشغول این کار بود. پس از آن‌هم راهی آلبانی و عربستان شد تا تجربیات بیشتری به‌دست آورد. 

دوران درخشان او در سال 2017 شروع شد، زمانی که برای هدایت کشتی از هم پاشیده تیم ملی کشورش انتخاب شد. او وظیفه‎‌ای را پذیرفت که بسیار حاضر به قبول کردنش نبودند و حالا توانسته بار دیگر سهمیه حضور در یورو را به‌دست آورد. 

1887463

این مربی بدون هیچ تردیدی موفق‌ترین مربی در تاریخ فوتبال تیم ملی کرواسی است. هیچ‌کس توان رقابت کردن با او را ندارد. مربیان موفق بسیاری مانند میرسلاو بلاژویچ در این تیم حضور داشتند اما هیچ‌کس حتی به دالیچ نزدیک هم نشده است. 

چند نفر در تاریخ هفتم اکتبر 2017 فکر می‌کردند که یک مربی بدون تجربه و نه چندان نامدار بتواند سهمیه حضور در جام جهانی روسیه را به‌دست آورد، چه برسد به این که مدال نقره این رقابت‌ها را هم به گردن بیاویزد و چهار سال بعد باز هم در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد؟

همه به خوبی از این موضوع مطلع هستند که شرایط تیم ملی کرواسی پس از جدایی دالیچ با فراز و نشیب بسیاری همراه خواهد بود. مطمئنا تکرار این همه موفقیت کار آسانی نخواهد بود. 

1886902

او در این چند سال اشتباهاتی هم داشت و مشکلاتی هم به وجود آمده اما برای هر مربی و بازیکنی مهم این است که بتواند در شرایط آرامی باشد و بهترین عملکرد را ارائه دهد و حالا او خسته است. 

دالیچ در طول شش سال گذشته روزهای سختی را سپری کرده که انرژی و اشتیاق و انگیزه را از هر انسانی می‌گیرد. او دیگر این موضوع که نیاز به تغییر دارد را پنهان نمی‌کند و نباید طوری رفتار کرد که انگار او در حال انجام کار اشتباهی است. 

موفق‌ترین مربی کروات باید این اجازه را داشته باشد که تصمیمی که فکر می‌کند بهترین تصمیم ممکن برای او است را بگیرد. این تصمیم هرچه که باشد، دالیچ اجازه دارد که بتواند در آرامش برای درخشش در آلمان و آخرین حضورش رو نیمکت این تیم آماده شود و هیچ چیز این واقعیت را تغییر نخواهد داد. 

منبع: Sportske

دیدگاه‌ها