کد خبر : 1982607 | 05 آذر 1402 ساعت 18:12 | 9.2K بازدید | 1 دیدگاه

قهرمان کاراته بانوان زیر تیغ جراحی؛

منتظرم بمانید، برمی‌گردم و طلا می‌گیرم

فاطمه سعادتى قبل از رفتن به اتاق عمل براى ترميم پارگى رباط صليبى زانويش از بازگشت براى تغيير رنگ مدال‌هاى برنز خود خبر داد.

منتظرم بمانید، برمی‌گردم و طلا می‌گیرم

به گزارش "ورزش سه"، فاطمه سعادتى دارنده مدال برنز بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٢ هانگژو در رشته کاراته عصر امروز زانو و رباط صليبى خود را در تهران به تيغ جراحى دكتر سهراب كيهانى سپرد تا بعد از سپرى كردن دوران نقاهت به تاتامى بازگشته و رنگ مدال‌هاى خود در بازي‌هاى آسيايى و قهرمانى آسيا را خوش رنگ‌تر از قبل كرده و به كسب طلاى قهرمانى ٢٠٢٥ جهان بيانديشد.

فاطمه سعادتى كه تنها ٢٣ سال دارد، قبل از عمل جراحی زانوی خود به "ورزش سه" گفت: "خيالم از بابت عمل جراحى با وجود دكتر كيهانى كاملا جمع است، كارهاى نيمه تمام زيادى بر روى تاتامى دارم كه به زودى برمى‌گردم تا آنها را تمام كنم. بايد رنگ مدال‌هايم را در بازي‌هاى آسيايى و قهرمانى آسيا از برنز عوض كنم تا خوش رنگ‌تر شوند، براى همين ديگر وقت فكر كردن به اين اتفاق كه چرا در قهرمانى جهان و آستانه كسب مدال با اهميت آن آسيب ديدم نيست. مى‌دانم كاراته ايران منتظرم خواهد ماند تا دوباره روى تاتامى همه تلاش خود را به كار بندم. قهرمانى ٢٠٢٤ آسيا، قهرمانى ٢٠٢٥ جهان، بازي‌هاى آسيايى ناگوياى ژاپن بى شك نزديك است و نمى‌خواهم هيچ فرصتى را با توجه به تلاش‌هاى خود از دست بدهم."

1958865

فاطمه سعادتى دختر كوه دشتى و قهرمان لر كاراته ايران در سال ٢٠٢٣ ابتدا مدال برنز قهرمانى آسيا و بعد از آن برنز بازي‌هاى آسيايى را كسب كرد تا راهى بوداپست مجارستان و رقابت‌هاى قهرمانى جهان شود.

در رقابت‌هاى وزن منهاى ۵۵ كميته انفرادى قهرمانى جهان در حاليكه فاطمه سعادتى دور نخست حریف خود از تونس را ۴ بر صفر شكست داد و توانست ۳ بر ۲ و ٥ بر صفر حریفانى از برزیل و الجزایر را مغلوب كند در چهارمین مبارزه مقابل گرانوا دارنده مدال طلای المپیک از بلغارستان یک بر صفر مسابقه را واگذار كرد تا راهى جدول شانس مجدد براى كسب مدال برنز شود.

در این مرحله سعادتى براى رسيدن به رقابت بر سر برنز جهان، حریف خود از فرانسه را یک بر صفر مغلوب كرد تا قدم آخر مبارزه با نماینده اوکراین و نفر اول رنکینگ جهان باشد. اما در چهار ثانيه آخر مبارزه با حريف فرانسوى رباط صليبى زانوى اين دختر آينده دار كاراته ايران پاره شده بود.

1958864

سعادتى مى‌گويد: "چهار ثانيه مانده بود تا با بردن حريف فرانسوى به رقابت برنز برسم، رباط صليبى‌ام پاره شد اما با درد ادامه دادم. مسابقه را بردم و به ديدار بر سر برنز جهان راه يافتم اما با آن صدمه ديدگى شديد ديگر نمى‌شد مسابقه داد."

فاطمه سعادتى از ٩ سالگى كاراته را در كوهدشت زير نظر صغرى رحيمى و طيبه محمدى آغاز كرد و با سالها شاگردى فاطمه چالاكى از قهرمانان و ملى پوشان عنوان دار سابق كاراته‌ى ايران به تيم تيم ملى كاراته رسيد.

گوشه‌اى از افتخارات فاطمه سعادتى در كاراته:

🥇انفرادى جوانان ٢٠١٦ آسيا
🥈جايزه بزرگ ٢٠٢٢ روسيه
🥉انفرادى قهرمانى ٢٠٢٢ آسيا
🥉انفرادى قهرمانى ٢٠٢٣ آسيا
🥉بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٢ هانگژو

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها