کد خبر : 1983180 | 07 آذر 1402 ساعت 18:19 | 25.9K بازدید | 18 دیدگاه

جدال جذاب خروس‌ها و آلمان برای قهرمانی؛

شگفتی در کار نبود: فرانسه در فینال جام جهانی

تیم نوجوانان فرانسه با کامبک مقابل مالی و کسب پیروزی دو بر یک به فینال جام جهانی رسید.

شگفتی در کار نبود: فرانسه در فینال جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، در دومین مسابقه مرحله نیمه نهایی جام جهانی زیر 17 سال در کشور اندونزی، تیم‌های ملی فرانسه و مالی از ساعت 15:30 امروز در ورزشگاه ماناهان سوراکارتا مقابل هم قرار گرفتند تا تکلیف فینالیست بعدی پس از آلمان را مشخص کنند.

تیم فوتبال نوجوانان مالی که در مرحله گروهی یک شکست مقابل اسپانیا و دو پیروزی برابر ازبکستان و کانادا داشت و پس از صعود به‌عنوان تیم دوم، در مرحله یک هشتم نهایی از سد مکزیک عبور کرد و پس از آن هم مراکش را شکست داد، امروز هم در نیمه نخست نمایش پایاپای برابر تیم مدعی فرانسه ارائه داد و توانست با برتری به رختکن برود.

مالی که تنها نماینده آفریقا در جمع چهار تیم نهایی جام جهانی زیر 17 سال بود، پس از حملات پیاپی توانست در دقیقه 4+45 روی یک ارسال از جناح چپ و دفع ناقص و اشتباه گلر فرانسه، با ضربه تمام‌کننده ابراهیم دیارا به دروازه خالی، گل اول را بزند و با برتری یک بر صفر به رختکن برود.

در نیمه دوم خروس‌ها سراپا حمله شدند تا بتوانند نتیجه را جبران کنند و نمی‌خواستند روند پنج پیروزی متوالی‌شان در جام جهانی قطع شود که تلاش و حملات پیاپی آنها بالاخره نتیجه داد.

فرانسه که نیمه دوم را خیلی خوب آغاز کرده بود، در دقیقه 56 روی سانتر اسماعیل بونب از روی ضربه ایستگاهی در سمت چپ زمین و ضربه سر شیرجه‌ای تی‌تی گل تساوی را به ثمر رساند و امیدوار به پیروزی شد.

1959783
مالی در دقیقه 55 و یک دقیقه قبل از اینکه گل تساوی را دریافت کند، سلیمان سانوگو را بخاطر اخراج مستقیم از دست داد تا در مسیر شکست قرار بگیرد.

مشابه گل اول مالی در این مسابقه را خروس‌ها در دقیقه 69 تکرار کردند که توانستند توسط اسماعیل بونب دروازه حریف آفریقایی را باز کنند و با این کامبک نزدیک به پیروزی شوند.

بولت استقلالتیم فوتبال نوجوانان فرانسه پس از پنج پیروزی متوالی در جام جهانی مقابل بورکینافاسو، کره جنوبی، آمریکا، سنگال و ازبکستان، امروز هم با نتیجه 2 بر یک از سد تیم سرسخت مالی عبور کرد تا فینالیست این رقابت‌ها و حریف تیم آلمان شود.

1959780
1959781

گفتنی است ساعاتی قبل هم تیم نوجوانان آلمان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 آرژانتین را شکست داده بود تا حالا با صعود فرانسه، یک تیم اروپایی در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها