کد خبر : 1983559 | 09 آذر 1402 ساعت 10:53 | 5.3K بازدید | 3 دیدگاه

اولین تجربه مربیگری سهراب مرادی

دو قهرمان المپیک در کادرفنی وزنه‌برداری

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: سهراب مرادی به لحاظ فنی و روحی و روانی می‌تواند به وزنه‌برداران کمک کند و از قهرمانی آسیا ازبکستان در پشت صحنه مسابقات حضور دارد.

دو قهرمان المپیک در کادرفنی وزنه‌برداری

به گزارش "ورزش سه" نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اضافه شدن سهراب مرادی به کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران بیان کرد: سهراب مرادی قهرمان بزرگی است و براساس سابقه، تجربه و خیلی موارد دیگر به کادرفنی تیم ملی اضافه شد. 

رابطه سهراب مرادی با وزنه‌برداران 

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که سهراب مرادی در زمان ورزشکاری، فردی کم‌حرف و بیشتر سرگرم تمرینات خود بود و اکنون به عنوان مربی می‌تواند با ورزشکاران ارتباط بگیرد؟ تاکید کرد: زمانی که ورزشکار بود به واسطه اینکه شاید سن او بیشتر بود، همیشه نگاه بچه‌ها به او به عنوان یک بزرگتر و یک قهرمان بود. حضورش در کنار تیم مثل یک راهنما و باعث قوت قلب بود. الان هم در سمت جدید، به همین شکل است. به واسطه قهرمانی و تجربه زیادی که دارد به لحاظ فنی و روحی و روانی خیلی به بچه‌ها کمک می‌کند. واقعیت این است حضورش در این چند روز خیلی خوب بوده است و امیدوارم از این پس در این سمتی که دارد در کنار بچه‌ها مثمر ثمر باشد.

 انتظار زیاد از دو قهرمان المپیک 

او در مورد اینکه با توجه به حضور دو قهرمان المپیک در کادر فنی تیم ملی، انتظار زیادی برای رقم خوردن اتفاقات خاص وجود دارد، تصریح کرد: ما باید بپذیریم چه داشته‌ای داریم و در چه شرایطی هستیم. به هر حال طبیعی است که انتظارات بالا باشد. در این مدت که در خدمت تیم ملی بودیم همه تلاش خود را کردیم و از پایه کار را شروع کردیم. هر چه جلوتر می‌رویم با رعایتشان قهرمانان، داریم تغییر و تحولاتی ایجاد می‌کنیم و به سمتی می‌رویم که از نفرات کم سن و سال استفاده کنیم. ما باید استعدادهایی را کشف کنیم. فکر نمی‌کنم حتی یک وزنه‌بردار در ایران باشد که معتقد باشد می‌توانسته در اردو خودی نشان دهد و مدال بین المللی بگیرد اما دعوتش نکرده باشیم. حتی در اردوی جدید هم چند نفر جوان آوردیم.

او ادامه داد: ما تا بازی‌های المپیک سه مسابقه در پیش داریم و به دلیل گرفتن سهمیه المپیک خیلی نمی‌توانیم از نفرات جدید استفاده کنیم، چون اجبار داریم برخی وزنه‌برداران که شانس کسب سهمیه المپیک دارند را اعزام کنیم. سعی بر این است در کنار باتجربه‌ها و عنوان‌دارها، کم‌کم نفرات کم‌تجربه‌تر را بیاوریم که به آنها فرصت داده شود تا از تجربیات بزرگترها استفاده کنند. این پروسه  باید در مسیر قهرمانی طی شود. من در گذشته هم گفتم که ما نیاز به زمان داریم تا ورزشکار پخته شود و برخی تجربه‌ها را به دست آورد.

ازبکستان اولین تجربه مربیگری سهراب مرادی

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که سهراب مرادی از کدام مسابقه در پشت صحنه تیم ملی را همراهی می‌کند؟ تصریح کرد: او از الان جزء کادر فنی است اما در قطر کاپ حضور ندارد، چون ماه‌های گذشته اسامی نفرات اعلام شد. در قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان به عنوان مربی حضور دارد. 

چالش انتخاب دستیار برای المپیک پاریس

نصیرشلال در مورد اینکه سه دستیار دارد، اما شاید تنها یک سهمیه مربی به او داده شود و چگونه قرار است دستیار خود را برای المپیک پاریس انتخاب کند، گفت: یکی از مشکلاتی است که از روز اول مطرح کردم. آقای انوشیروانی هم شرایط ما درک می‌کند و قول‌هایی داده است مبنی بر اینکه کادرفنی را کامل داشته باشیم. البته نیازمند کمک کمیته ملی المپیک هستیم، چون مربیانی بیش از یک سال دارند برای تیم و ورزشکاران زحمت می‌کشند. ما المپیک را دیده‌ایم و مدالش را هم گرفته‌ایم بنابراین دیدن المپیک برای ما آرزو نیست، اما این حق مربی است تا در کنار تیمی باشد که برایش زحمت کشیده. فکر می‌کنم المپیک رویداد بزرگ و مهمی است و امیدوارم حمایت کمیته ملی المپیک را داشته باشیم و فدراسیون نیز تلاش کند تا کادرفنی را به طور کامل داشته باشیم. 

دیدگاه‌ها