کد خبر : 1983593 | 09 آذر 1402 ساعت 13:56 | 44.5K بازدید | 26 دیدگاه

بعد از 21 سال تکرار شد

مورد عجیب و کم‌سابقه بارسلونا برابر پورتو

بارسا بدون حتی یک بازیکن متولد کاتالونیا برابر پورتو به میدان رفت که در 21 سال گذشته بی‌سابقه بود.

مورد عجیب و کم‌سابقه بارسلونا برابر پورتو

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا این سه‌شنبه برابر پورتو با این ترکیب به میدان رفت: اینیاکی پنیا، آرائوخو، کنده، اینیگو مارتینز، کانسلو، پدری، فرانکی دی‌یونگ، گوندوگان، رافینیا، لواندوفسکی و ژوائو فلیکس. 

1960553

یک ترکیب منسجم و ایده آل که کمک کرد بارسا پورتو را شکست دهد و بعد از دو سال به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. نکته جالب اینکه در این ترکیب فقط یک بازیکن محصول لاماسیا حضور داشت.

در واقع هیچ فوتبالیستی (غیر از گلر) از لاماسیا در بین بازیکنان اصلی وجود نداشت. تنها دروازه‌بان یعنی ایناکی پنیا، در رده‌های جوانان باشگاه بازی کرده بود.

سرخی روبرتو، اوریول رومئو، لامین یامال، بالده و فرمین همگی از لاماسیا بودند ولی روی نیمکت حضور داشتند. آخرین باری که این اتفاق افتاد، در سال 2018 بود. از این پنج بازیکن نیز روبرتو و رومئو به ندرت در ترکیب ثابت قرار می‌گیرند.

1960552

همچنین هیچ یک از کسانی که از ابتدا مقابل پورتو بازی کردند در کاتالونیا متولد نشده اند. آخرین باری که در لیگ قهرمانان اروپا این اتفاق رخ داد 21 سال پیش و پس از 216 بازی در این رقابت‌ها بود.

این اتفاق در 23 آوریل 2002 در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان رخ داد که بارسلونا در نوکمپ بدون بازیکن متولد کاتالونیا در یازده تای اصلی، مقابل رئال مادرید قرار گرفت و 0-2 بازنده شد. 

چارلی رکساچ، مربی وقت بارسا، این ترکیب را انتخاب کرده بود: بونانو، رایزیگر، آبلاردو، فرانک دی‌بوئر، موتا، روچمباک، کوکو، لوئیس انریکه، اورمارس، کلایورت و ساویولا. 

دیدگاه‌ها