کد خبر : 1983943 | 11 آذر 1402 ساعت 10:46 | 44.6K بازدید | 39 دیدگاه

آماده برای فینال زیبای نوجوانان

آلمان - فرانسه، جاسازی جام جهانی در چمدان

مسابقه دو تیم نوجوانان آلمان و فرانسه در فینال جام جهانی زیر هفده سال نقطه پایانی این تورنمنت طولانی خواهد بود.

آلمان - فرانسه، جاسازی جام جهانی در چمدان

به گزارش "ورزش سه"، ساعت ۱۵:۳۰ امروز، فینال مسابقه‌ای به قدمت ۳۸ سال میان نوجوانان فرانسه و آلمان برگزار خواهد شد؛ مسابقاتی که در سال ۱۹۹۱ به جام جهانی زیر ۱۷ سال تغییر نام داد و اکنون سال‌هاست سکوی پرتابی برای درخشش ستارگان خوش آتیه فوتبال جهان بوده است.

۴ قهرمانی برای برزیل و نیجریه، ۲ قهرمانی برای غنا و مکزیک و بعد از آن هم فرانسه، سوئیس و انگلیس که هر کدام یک بار قهرمان این تورنمنت شده‌اند.

جام جهانی زیر هفده سال به خودی خود با رشد ستارگان زیادی همراه بوده و فینال آن هم افرادی چون رونالدینیو، آدریانو، داوید سیلوا، سسک فابرگاس، مارسلو، کارلوس ولا، ساموئل کوفور، داوید دخیا، ویکتور اوسیمن و سایر نفرات دیگر را در فینال دیده و بازی فرانسه-آلمان می‌تواند حدود دو ساعت استعدادیاب‌ها را سرگرم کند.

1959720

فرانسه برای رسیدن به فینال، مرحله گروهی را در کنار آمریکا، بورکینافاسو و کره جنوبی بدون شکست و بدون گل خورده پشت سر گذاشت و در مراحل حذفی ابتدا در ضربات پنالتی سنگال و بعد از آن با یک گل ازبکستان را شکست داد و بالاخره این مالی بود که موفق به باز کردن این دروازه شد، اما چه فایده که فرانسوی‌ها پیش از آن دو گل به ثمر رساندند تا با نتیجه دو بر یک مقابل مالی راهی فینال شوند.

برای آلمان شرایط متفاوت است؛ این تیم اگر چه با حضور مکزیک، نیوزلند و ونزوئلا بدون شکست و صدرنشین صعود کرد اما ابتدا در یک هشتم مقابل آمریکا تحت فشار قرار گرفت. جایی که با کلی مشکل با نتیجه سه بر دو به سود آلمان همراه بود و پس از آن در دیداری پایاپای با اسپانیا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا در نیمه نهایی با آرژانتین مدعی اصلی قهرمانی دیدار کند ولی آلمان در غیاب سنگربان اصلی تیمش موفق شد پس از اینکه بازی در وقت قانونی با نتیجه ۳-۳ خاتمه یافت، در ضربات پنالتی با شکست دادن آرژانتین راهی فینال شد.

لیست دو تیم بدین شکل است که در آلمان، ۴ بایرن مونیخی، ۳ دورتموندی ، ۱ بازیکن هم از بارسلونا، منچسترسیتی، لایپزیش و دیگر تیم‌های آلمانی حضور دارند و در فرانسه این دوره تنها موناکو و والنسین بیشتر از یک ملی پوش دارند و دیگر تیم‌ها حتی پاری‌سن‌ژرمن تنها یک بازیکن در تیم دارند.

دیدگاه‌ها