کد خبر : 1984265 | 12 آذر 1402 ساعت 14:38 | 9.1K بازدید | 2 دیدگاه

راز قهرمان جهان: هشتگ‌داران دهه هشتادی!

کریستین ووک، سرمربی تیم ملی نوجوانان آلمان، اعلام کرد که به هر بازیکن تیمش یک هشتگ اختصاص داده بود!

راز قهرمان جهان: هشتگ‌داران دهه هشتادی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال نوجوانان آلمان روز گذشته در بازی فینال جام جهانی زیر 17 سال اندونزی به مصاف فرانسه رفت و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

آلمان در این بازی با یک بازیکن اخراجی به تساوی 2-2 رضایت داد و در ضربات پنالتی با نتیجه 4-3 برنده شد تا برای اولین‌بار در تاریخ در این رده ملی به قهرمانی جهان برسد.

کریستین ووک 50 ساله که با آلمان به این افتخار بزرگ دست پیدا کرده در گفت‌وگوی تصویری برنامه اسپورت استودیو ZDF شرکت کرد و یک راز جالب را در مورد قهرمان جهان فاش کرد.

وقتی از ووک پرسیده شد که چگونه چنین تیم یک‌دستی را کنار هم شکل داده، گفت: "این کار به زمان مشخصی نیاز داشت. ما سعی کردیم هویت تیم را در این مدت زمان بسازیم و هر بازیکن متوجه شود که چرا در این تیم مهم است و چه ویژگی‌هایی دارد."

1961782

او جزئیات جالبی را برای اولین‌بار از بازیکنانش فاش کرد: "ما به هر بازیکن یک هشتگ دادیم. جوانان امروزی فقط با هشتگ صحبت می‌کنند. از این طریق می‌خواستیم به آن‌ها بفهمانیم که کادرفنی در مورد آن‌ها چه فکری می‌کند. و باید بگویم که این روش خیلی خوب جواب داد."

او درباره اینکه تیمش با برد مقابل اسپانیا، آرژانتین و فرانسه نشان داده نسل بزرگی در حال ورود به فوتبال آلمان هستند، گفت: "ما 3 سال است که با هم کار می‌کنیم و می‌خواستیم از همان ابتدا یک بنای منسجم را شکل دهیم. باید به یک ذهنیت قوی دست پیدا می‌کردیم. در دهه 80، تیم‌های آلمانی بازی‌ها را با تلاش زیاد و قاطعیت می‌بردند. ما می‌خواستیم دقیقا همینطور باشیم. بازیکنان بسیار با استعدادی داریم. می‌دانستیم که اگر بتوانیم یک تیم هماهنگ با شخصیت‌های مختلف ایجاد کنیم، می‌توانیم تیم قدرتمندی باشیم. در رقابت‌های قهرمانی اروپا متوجه شدیم در مسیر درستی هستیم و این اکنون در جام جهانی به اوج خود رسیده است."

دیدگاه‌ها