کد خبر : 1984287 | 12 آذر 1402 ساعت 16:14 | 7.9K بازدید | 18 دیدگاه

به یاد ایام خوش یورو 2008؛

نگاهی جامع به گروه F یورو 2024

در آخرین گروه یورو ۲۰۲۴، پرتغال، ترکیه و چک قرار است به یاد یورو ۲۰۰۸ بار دیگر برابر همدیگر قرار بگیرند.

نگاهی جامع به گروه F یورو 2024

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که در قرعه‌کشی یورو 2024، نام سه تیم ترکیه، چک و پرتغال را در یک گروه می‌دیدیم، فکر و ذهن بسیاری از علاقه‌مندان درگیر روزهای خاص و خاطره‌انگیز یورو 2008 و یورو 2004 شد. این گروه همچنان وضعیت تیم چهارمش تا پیش از برگزاری بازی پلی آف مشخص نیست اما از میان تیم‌های گرجستان، لوکزامبورگ، یونان و قزاقستان یک کشور دیگر هم اضافه خواهند شد.

پرتغال-چک
پس از شکست پرتغال در برابر چک در یک چهارم نهایی یورو 1996 که کارل پوبورسکی تک گل چکی‌ها را زد، پرتغالی‌ها در 4 دیدار بعدی این تیم را شکست دهد. پس از آن در یورو 2008 در مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند که آنجا پرتغالی‌ها با گل‌های دکو، رونالدو و کوارشما سه بار دروازه چک را باز کردند و همچنین بار دیگر در یک چهارم یورو 2012 باهم رقابت داشتند که یک دیدار سرتاسر استرس‌زا به نمایش گذاشتند؛ پرتغالی‌ها هر چه می‌زدند، پتر چک یک تنه برابر ضربات این تیم ایستادگی کرد اما امان از وقتی کریستیانو رونالدو در اوج دوران فوتبالی‌اش باشد و برای زدن ضربه سر بلند شود!

پرتغال-ترکیه
از همین حالا حضور طرفداران فوتبال ترکیه برای حمایت از تیم ملی کشورشان در سیگنال ایدوناپارک یک تصویر رویایی خواهد بود. پرتغال که در پلی آف جام جهانی، ترکیه را شکست داد، در 9 تقابل، تنها 2 باخت داشته‌اند که هر دو دیدار دوستانه بوده است. پرتغال در یورو 1996 و یورو 2008 هم‌گروه با ترکیه بود و این سومین تقابل دو تیم در این مرحله خواهد بود. همچنین پرتغال و ترکیه در یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا 2008 باهم بازی کردند که هیچکس دبل نونو گومز روی پاس لوئیس فیگو را فراموش نخواهد کرد!

ترکیه-چک
یکی از خاطره‌انگیز ترین رقابت‌های یورو 2008 که در مرحله گروهی این تورنمنت، در آخرین بازی به مصاف یکدیگر رفتند تا برنده این بازی موفق شود بعد از پرتغال و بالاتر از سوئیس به مرحله بعد راه پیدا کنند. چک در دقیقه 34 توسط یان کولر و پس از آن پلاسیل گل دوم را به ثمر رساند تا چکی‌ها خود را آماده مرحله حذفی کنند اما طوفان ترک‌ها از دقیقه 75 آغاز شد؛ ابتدا آردا توران روی پاس آلتینتوپ و پس از آن دو مرتبه دیگر، آلتینتوپ ساخت و نیهات قهوه‌چی دروازه این تیم را در دقایق 87 و 89 باز کرد تا فاتح تریم مشت‌های گره خودش به چشمان رقیب بکشد و جشن صعود به جمع هشت تیم برتر اروپا را جشن بگیرد.

برنده پلی آف 
صعودکننده این پلی آف مقداری شرایطش کمی با گروه‌های دیگر فرق دارد. وضعیت گرجستان و یونان نسبت به تیم‌های دیگر فرق دارد ولی باز هم بر اساس آمار این گرجی‎‌ها و یاران کواراتسخلیا هستند که احتمال بیشتری برای صعود به مرحله گروهی دارند و قطعا نخستین تقابل آن‌ها با هر کدام از تیم‌های این گروه دراماتیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها