کد خبر : 1984492 | 13 آذر 1402 ساعت 12:07 | 30.7K بازدید | 80 دیدگاه

یک گل، یک پاس گل و یک گل به خودی

سون، بدون تردید بهترین فوتبالیست تاریخ آسیا

سون هیونگ مین در اتفاقی عجیب در یک روز موفق شد یک گل، یک پاس گل و یک گل به خودی ثبت کند!

سون، بدون تردید بهترین فوتبالیست تاریخ آسیا

به گزارش "ورزش سه"، سون هیونگ مین کاپیتان حال حاضر تاتنهام و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا، روز گذشته یکی از عجیب‌ترین آمارهای تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرد. تاتنهام که روز گذشته مهمان منچسترسیتی بود در دیداری سخت و طاقت‌فرسا به تساوی 3-3 رضایت داد اما این نتیجه با مهر و امضای سون هیونگ مین به دست آمده بود.
در دقیقه شش بازی بود که او توانست روی یک ضد حمله برق‌‍آسا و تماشایی از کانال سمت راست به قلب دفاع منچسترسیتی نفوذ کند و در شرایطی که مدافعان سیتی از رسیدن به او ناامید شده بودند، سون در موقعیتی تک به تک گل نخست تیمش را به ثبت رساند اما 3 دقیقه‌ بعد سون دوباره موفق به گلزنی شد که البته این‌بار به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و یک گل به خودی ثبت کرد!

1962224

البته این تمام اتفاقات بازی نبود او در دقیقه 69 هم با پاس خود زمینه ساز گل دوم تیمش شد و با صاحب توپ کردن لوسلسو در یک موقعیت ایده‌آل به او کمک کرد تا در این دیدار گلزنی کند تا در اتفاقی نادر در یک بازی در لیگ برتر انگلیس، یک گل، یک گل به خودی و یک پاس گل داشته باشد کاری که در تاریخ این لیگ تنها 4 بازیکن آن را انجام داده بودند.

اولین‌بار کوین دیویس بازیکن بولتون در سال 2008 توانست این کار را مقابل استون ویلا انجام دهد. نفر دوم وین رونی بود که در فصل 2012/13 مقابل استوک سیتی یک عصر عجیب را سپری کرد و نام بعدی هم نامی است از تاتنهام و آن گرت بیل است که در همان فصل 2012/13 این اتفاق را مقابله لیورپول تجربه کرد و آخرین‌بار هم در سال گذشته یاکوب رمزی، ستاره جوان استون ویلا مقابل منچستریونایتد نام خود را  به این لیست اضافه کرده بود.

1962227

همچنین او دومین بازیکن لیگ برتر پس از گرت بری بود که در دقیقه آغازین بازی هم برای تیم خودی گل می‌زند و هم به اشتباه دروازه خودی را باز می کند. گرت بری در سال 1999 برای استون ویلا بازی می‎‌کرد که در قیقه 3 ابتدا برای چارلتون به اشتباه گلزنی کرد و پس از آن در دقیقه 7 اشتباهش را جبران کرد و با این اوصاف اقدام سون هیونگ مین از لحاظ زمانی یک رکورد هم محسوب می‌شود.

او با گلی که زد همینطور به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی خارج از خانه مقابل چهار قهرمان فصل قبل لیگ برتر موفق به گلزنی شده است و حالا اگر چه تعداد گل‌های سون تا اینجای فصل به عدد نه رسیده، اگر بتواند یک گل دیگر بزند، از فصل 2016/17 تاکنون توانسته برای هشت فصل متوالی بیشتر از ده بار در فصل گلزنی کند.

دیدگاه‌ها