کد خبر : 1984920 | 15 آذر 1402 ساعت 06:09 | 14.5K بازدید | 2 دیدگاه

شکایت از لیگ انگلیس به دلیل زوال عقل!

25 بازیکن بازنشسته از اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل آنچه عدم محافظت از آسیب‌های مغزی در دوران فعالیت عنوان شده، شکایت کرده‌اند.

شکایت از لیگ انگلیس به دلیل زوال عقل!

به گزارش "ورزش سه"، گروهی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای سابق و شاغل در لیگ‌های مختلف فوتبال انگلیس که از زوال عقل زودرس در دهه 40 خود رنج می‌برند، یک نامه شکایت علیه اتحادیه فوتبال انگلیس تنظیم کرده‌اند که در آن به دلیل عدم تلاش این اتحادیه برای محافظت از آسیب‌های سر در بازیکنان درخواست غرامت شده است. اولین جلسه دادگاه عالی قرار است ماه آینده برگزار شود. برخی از این بازیکنان سابق در دهه 60 و 70 زندگی خود هستند اما برخی از آنها بسیار جوان‌تر هستند. مشخص شده است که سه بازیکن سابق لیگ برتر از این گروه در اوایل دهه 50 زندگی خود هستند، در حالی که دو بازیکن دیگر هم هستند که حتی یک دهه جوان‌تر هستند و اولین بار علائم آسیب مغزی و فراموشی را در 30 سالگی نشان داده‌اند. همه این بازیکنانی که مدعی غرامت هستند از اختلالات عصبی غیرقابل برگشتی مانند CTE (آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن) و سندرم پس از ضربه مغزی رنج می‌برند.

1962972

میل اسپورت می‌گوید این افراد در حال حاضر تصمیم گرفتند ناشناس بمانند و ممکن است زمانی که جلسه رسیدگی اولیه به این پرونده در دادگاه عالی در 16 ژانویه برگزار شود، هویتشان برملا شود. علاوه بر اتحادیه فوتبال انگلیس، اتحادیه فوتبال ولز و نهاد قانونگذار فوتبال IFAB نیز مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

1962986

دیدگاه‌ها