کد خبر : 1984980 | 15 آذر 1402 ساعت 11:29 | 8K بازدید | 5 دیدگاه

جان‌‌سخت‌ها علیه ماموریت غیرممکن: لوتون یقه می‌گیرد

علیرغم پیش‌بینی‌ها، لوتون تاون در لیگ برتر انگلیس بالاتر از حد انتظار ظاهر شده و حتی ممکن است در پایان این فصل در لیگ برتر بماند.

جان‌‌سخت‌ها علیه ماموریت غیرممکن: لوتون یقه می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، در لیگ برتر امسال شاهد یک تیم متفاوت نسبت به ۱۹ تیم دیگر هستیم. لوتون تاون در فصل گذشته با پیروزی ۶-۵ در ضربات پنالتی مقابل کاونتری سیتی به لیگ برتر انگلیس صعود کرد.

این صعود توجه اهالی فوتبال را به خود جلب کرد. آنها با راهیابی به لیگ برتر دست به کار بزرگی زدند و در حالی که کسی از آنها انتظار بقا در لیگ برتر را ندارد، با نمایش‌های اخیر ممکن است در لیگ هم بمانند.

ارزش کل بازیکنان این تیم حدود ۲۵ میلیون یورو است. آنها این مبلغ را برای ۷ بازیکن پرداخت کرده‌اند و بقیه بازیکنان را یا به صورت رایگان به خدمت گرفته‌اند یا از آکادمی به تیم اصلی آورده‌اند.

1963060

مجموع دستمزد سالانه بازیکنان این تیم نیز حدود ۷ میلیون یورو است که به هیچ عنوان قابل مقایسه با باشگاه‌های دیگر نیست. بازی‌های خانگی آنها نیز در یک ورزشگاه ۱۰ هزار نفره برگزار می‌شود.

به سختی می‌توانید کارشناسی را پیدا کنید که در پیش‌بینی‌هایش لوتون تاون را یکی از تیم‌های سقوط‌کننده این فصل ندانسته باشد. اکثر مفسران در پیشبینی‌شان برای جدول نهایی لیگ برتر این تیم را در یکی از رتبه‌های هجدهم تا بیستم جدول قرار داده‌اند.

برخی حتی بر این باور بودند که لوتون در این فصل کمترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را کسب می‌کند. با این حال اما آنها در ۱۵ بازی ابتدایی‌شان در لیگ چیزی برخلاف گفته‌های کارشناسان را نشان داده‌اند.

1963061

با اینکه در این مدت تنها ۹ امتیاز کسب کرده‌اند، اما عملکردشان در برخی بازی‌ها هواداران‌شان را امیدوار به بقا در لیگ کرده است. اولین پیروزی این تیم در هفته هفتم مقابل اورتون به دست آمد. آنها دو هفته بعد در مقابل تاتنهام روی فرم با نتیجه خفیف ۱-۰ شکست خوردند. سپس با دو گل در دقایق پایانی بازی خارج از خانه مقابل ناتینگهام فارست، شکست ۲-۰ را با تساوی ۲-۲ عوض کردند.

یکی از بهترین نمایش‌های آنها در هفته یازدهم رخ داد که موفق شدند برابر لیورپول به تساوی ۱-۱ برسند. این نتیجه در حالی اتفاق افتاد که آنها تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۱-۰ از لیورپول جلو بودند و با گل لوئیز دیاز در دقیقه ۵+۹۰ سه امتیاز را از دست دادند.

1963062

یک هفته بعد در الدترافورد به مصاف منچستر یونایتد رفتند و در این بازی هم با نتیجه نزدیک ۱-۰ شکست خوردند اما در هفته بعد کریستال پالاس را ۲-۱ شکست دادند و دومین پیروزی‌شان را به دست آوردند.

این تیم پس از شکست ۳-۱ برابر برنتفورد، دیشب میزبان آرسنال بود. آنها دو بار برتری را از توپچی‌ها گرفتند و در نیمه دوم هم توانستند ۳-۲ از آنها جلو بیفتند اما کای هاورتز بازی را به تساوی کشاند. در حالی که تا ثانیه‌های آخر به خوبی از یک امتیازشان دفاع کرده بودند، در دقیقه ۷+۹۰ با بدشانسی روی ضربه سر دکلان رایس گل خوردند و امتیازی ارزشمند را از دست دادند.

1963059

با این حال همه این نشانه‌های کوچک به‌ علاوه عملکرد ضعیف شفیلد یونایتد و برنلی و کسر امتیاز از اورتون در ۱۵ بازی ابتدایی به ما می‌گویند که شاگردان راب ادواردز توانایی بقا در لیگ برتر انگلیس را دارند و حتی اگر سقوط کنند نیز از آنها به عنوان تیمی جنگنده و جسور یاد می‌شود.

دیدگاه‌ها