کد خبر : 1985196 | 16 آذر 1402 ساعت 10:39 | 24.8K بازدید | 21 دیدگاه

سقوط باشگاه پله و نیمار پس از 115 سال!

سانتوس پس از شکست 2-1 مقابل فورتالزا، برای اولین‌بار از لیگ برزیل سقوط کرد و همین ناکامی باعث شورش هوادارانش و آتش زدن خودروهای اطراف ورزشگاه شد.

سقوط باشگاه پله و نیمار پس از 115 سال!

به گزارش "ورزش سه"، هواداران سانتوس برزیل پس از مواجه شدن با خبر تلخی که از آن هراس داشتند، دست به آشوب و جنجال زده‌اند.

سانتوس پس از شکست 2-1 شب گذشته در آخرین بازی خانگی با نتیجه مقابل فورتالزا، برای اولین‌بار از لیگ برتر فوتبال برزیل سقوط کرد: سقوطی که حواشی و اتفاقات هولناکی را به دنبال داشته است.

سانتوس برای اولین‌بار در تاریخ 115 ساله این باشگاه به دلیل کسب نتایج ضعیف از لیگ برتر برزیل به لیگ دسته اول سقوط کرده است. اکنون فقط تیم‌های فلامنگو، سائوپائولو و کویابا هستند که سابقه سقوط به لیگ دسته اول را ندارند.

سانتوس روز سرنوشت سازی را پشت سر گذاشت و اگر شکست نمی‌خورد به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کرد. تیم‌های واسکودوگاما و باهیا رقبای سانتوس در سقوط بودند که دو تیم نام‌برده در نهایت لیگ برتری باقی ماندند.

1963462

واسکودوگاما با هدایت رامون آنخل دیاز آرژانتینی موفق شد براگانتینوی تحت هدایت پدرو کایسینیا پرتغالی را با نتیجه 2-1 در ریودوژانیرو شکست دهد. در دیگر بازی سرنوشت‌ساز برای سانتوس، باهیا توانست با نتیجه 4-1 اتلتیکو مینیه‌رو، مدعی عنوان قهرمانی را در سالوادور شکست دهد و سهمیه لیگ برتری را حفظ کند.

سانتوس دیشب با بدشانسی شکست خورد. مارینیو، بازیکن سابق سانتوس، در دقیقه 39 برای فورتالزا گلزنی کرد و نیمه اول با برتری 1-0 میهمان به پایان رسید. مسیاس با گلزنی در دقیقه 58 این بازی را به سود سانتوس به تساوی کشاند. بازی با همین نتیجه تا پایان نیمه دوم دنبال می‌شد که خوان مارتین لوسرو سرنوشت سانتوس را عوض کرد.

در ششمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، زمانی که ژائو ریکاردو، دروازه‌بان سانتوس به محوطه جریمه رفته بود تا شانس گلزنی خود را امتحان کند، لوسرو آرژانتینی تقریباً از میانه میدان گل پیروزی را برای فورتالزا به ثمر رساند.

به دنبال ناامیدی از اولین سقوط در تاریخ این باشگاه، هواداران سانتوس سعی کردند که وارد زمین شوند اما نیروی پلیس آن‌ها را مهار کرد. با این حال، ناآرامی‌ها به اطراف ورزشگاه ویلا بلمیرو کشیده شد.

هواداران خشمگین برخی از اماکن مسکونی و تجاری را تخریب کردند و بر اساس گزارش پلیس، حداقل دو اتوبوس و چندین خودروی شخصی را به آتش کشیدند.

1963461

بر اساس اطلاعات تی وی گلوبو، دو خودروی سوخته متعلق به استیون مندوزا، مهاجم کلمبیایی و ویلسون روبرتو سانتورو، ناظر مسابقه بوده است. به گفته پلیس این آشوب یک اقدام از پیش برنامه‌ریزی شده نبوده بلکه یک اقدام تصادفی بوده است.

سانتوس سال آینده در لیگ دسته اول در کنار گویاس، کورتیبا و آمه‌ریکا رقابت خواهد کرد که جایگاه خود در لیگ برتر را به ویتوریا، یوونتود، کریسیوما و اتلتیکو گویانینسه می‌دهند.

دیدگاه‌ها