کد خبر : 1985736 | 18 آذر 1402 ساعت 18:27 | 59.1K بازدید | 70 دیدگاه

سوال و جواب‌ها درباره داوری هماهنگ شده بود

یحیی و گلایه دوستانه از محمود فکری!

یحیی گل‌محمدی در شرایطی که فکری در اعتراض به قضاوت اشکان خورشیدی کنفرانس را تحریم کرده، از عملکرد او دفاع کرد.

یحیی و گلایه دوستانه از محمود فکری!

به گزارش ورزش سه، یحیی گل محمدی که به دلیل نتایج هفته‌های اخیر پرسپولیس تحت فشار بسیار زیادی قرار داشت سرانجام در بازی هوادار پس از بیش از ۴۰ روز دوباره طعم پیروزی را چشید.

یحیی گل محمدی پس از این مسابقه حساس که درست قبل از دربی بزرگ پایتخت برگزار شد، در نشست خبری حاضر شد و در ابتدا گفت: سه امتیاز مهمی برای ما بود و با توجه به اینکه چند بازی قبلی نتیجه نگرفته بودیم، یک مقدار استرس بردن به خصوص در نیمه دوم دیده میشد. نیمه اول شاهد یک بازی سراسر هجومی بودیم. نیمه اول بازی فنی و هجومی داشتیم که مشخص بود با انگیزه بالا و تمرکز خیلی زیاد بازی می‌کنیم که به گل هم رسیدیم.

یحیی اضافه کرد: در نیمه دوم فکر می‌کنم تحت تاثیر گرفتن ۳ امتیاز و حساسیت این بازی بودیم و یک زمان‌هایی از بازی را به حریف دادیم موقعیت‌هایی که از دست دادیم زیاد بود و همین مسئله باعث شد که تیم حریف که تیم شایسته‌ای بود، حملات متعددی را روی دروازه ما داشته باشد.

یحیی گل محمدی در مورد نیمه دوم ادامه داد: فکر می‌کنم ایرادی که میشد در نیمه دوم از تیم بگیریم، این بود که نتوانستیم گردش توپ را در زمین حریف داشته باشیم. البته شاید برای یک ربع تا ۲۰ دقیقه این اتفاق افتاد. در نیمه دوم این بازی هم می‌توانستیم دو سه تا گل بزنیم ولی کار را یک مقدار برای خودمان سخت‌تر کردیم  و هرچه به انتهای بازی می‌رسیدیم حساسیت بیشتر می‌شد. البته در انتهای بازی بچه‌ها توانستند خیلی خوب کنترل کنند و بازی را به نفع خودشان تمام کردند. از بچه‌هامان واقعا تشکر می‌کنم به خاطر اینکه تحت فشار زیادی بودند و توانستند بازی خوبی را در مجموع انجام دهند و سه امتیاز را به دست آوردند. جا دارد از هواداران که امروز به استادیوم آمدند چه خانم‌ها و چه آقایان تشکر ویژه داشته باشم حضور پرشورشان باعث ایجاد انگیزه و شور و ذوق بسیار در بازیکنان ما بود.

یحیی گل محمدی در خصوص اینکه دو تا از بازیکنان پرسپولیس یعنی سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند به دلیل اتلاف وقت کارت زرد گرفتند و همچنین داوری اشکان خورشیدی عنوان کرد: من فکر می‌کنم این مسئله یک مقدار به داور هم برمی‌گردد که سختگیرانه کارت داد. البته در مجموع قضاوت خوبی را داشت. صحبت‌هایی هم قبل از بازی متاسفانه شده بود در مورد او. پارسال فقط یک بازی برای ما قضاوت کرد که آن هم دربی بود. نمی‌دانم این صحبت‌ها و سوال‌هایی که قبل از بازی از مربی تیم حریف می‌شود به نظرم خیلی هدفمند و مشخص بود که هماهنگ شده بود. اصلاً دلیلی نداشت که بخواهند روی داور این همه فشار بگذارند امروز هم قضاوت فوق العاده‌ای داشت و از داوران با تجربه و شریف فوتبال ایران هستند. این صحبت‌هایی که شد درست نبود بچه های ما هم شایسته کارت گرفتن نبودند چون آنقدر وقت کشی نکردند که کارت زرد بگیرند.

یحیی راجع به نظرش در مورد دربی پیش رو گفت: چند روز فرصت داریم برای اینکه به دربی فکر کنیم. خیلی مهم است که در روزهای آینده ریکاوری خوبی داشته باشیم. همچنین نیاز به همبستگی همدلی و صمیمیت بیشتری در تیم داریم. قطعاً وقتی با هم و کنار هم باشیم از لحاظ فنی تیم ما یک تیم خوبی است و این باور را دارم که بازیکنانمان بازیکن‌هایی هستند که می‌توانند در روزهای سخت خودشان را نشان بدهند. فکر می‌کنم دربی هم بازی است که همیشه حساس است و هواداران خیلی روی آن حساس هستند و امیدواریم بتوانیم بازی خوبی را انجام بدهیم.

او در مورد امید عالیشاه گفت: فکر می‌کنم بتواند در دربی حاضر باشد. امروز هم می‌توانست در حد ۱۰ دقیقه یک ربع بازی کند ولی این ریسک را در موردش نکردیم. فکر می‌کنم در این چند روزی که تا دربی فرصت داریم بتواند بهتر بشود و کاملا مصدومیتش برطرف بشود.

1964370

یحیی گل محمدی در خصوص عملکرد نبیل باهویی مهاجم سوئدی تیمش گفت: فکر می‌کنم در مجموع عملکردش خوب بود. او توانست خودش را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و یکی هم به تیرک دروازه زد و در مجموع فکر می‌کنم راضی کننده بود.

یحیی در خصوص اینکه تماشاگران او را ۹۰ دقیقه تشویق کردند عنوان کرد: واقعا جو خوبی بود. درست است که مثل بازی قبل نبود و اول هفته هم هست و آمدن به استادیوم سخت است اما واقعاً از آنها تشکر می‌کنم که انگیزه دادند به همه ما.

یحیی در خصوص اینکه آیا گلی که از نبیل باهویی مردود اعلام شد از خط رد شده بود یا خیر گفت: من ندیدم و نمی‌دانم. در هر صورت جاگیری کمک داور فکر می‌کنم خوب بود و از آن زاویه که دیدم به نظرم رد نشده بود. باز هم نمی‌دانم تصاویر تلویزیونی چگونه بوده است.

1964369

او در پایان راجع به اینکه اجازه ندادند دربی پایتخت با کمک داور ویدیویی برگزار بشود گفت: داورانمان با کمترین امکانات کار می‌کنند و حتی امروز هدفون هم نداشتند و این کار داوری را سخت می‌کند. همانطور که بازیکنان و مربیان احتیاج به امکانات خوب دارند، داوران هم باید بتوانند از این امکانات و تکنولوژی روز استفاده کنند ولی در هر صورت هر فصل فقط وعده و وعید می‌دهند که این اتفاق می‌افتد. الان دو سال است که می‌گویند نیم فصل بعد، نیم فصل بعدی ولی متاسفانه خبری نیست. همه تیم‌هایی که در آسیا هستند الان این تکنولوژی را دارند. الان تاجیکستان و ترکمنستان هم VAR دارند ولی ما هنوز به این امکانات نرسیده‌ایم. VAR کار داوران را برای تصمیم گیری شان راحت تر می‌کند. داوران ما هم با کمترین امکانات انصافاً عملکرد خوبی در طول فصل داشتند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

دیدگاه‌ها